GLAD FLICKA


TACK VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!

Följde Sofie hem innan, sen gick jag och Fanny ut en stund. Snackade jätte mycket, mys! Och nu tänkte jag lägga mig faktiskt. Usch, segaste dagen imon! 
Men aa, förlåt för sämsta uppdateringen, jag försöker verkligen!

Godnatt!

SOFIE ÄR HÄR

Jag och Sofie sitter här och har precis fikat lite. Nu sitter vi och snackar massa skit, och aa .. Blir nog att se vad som finns att göra här sen. Kanske ut? Hihihi, fast ne!
Skriver sen, orkar inte nu.



.. TOMMA HÄNDER

Vart jag mig i världen vänder, står jag här med tomma händer, 
längtar efter något som kan rädda mig.



HUR MÅNGA LINGON FINNS DET I VÄRLDEN?

Jag har precis laddat ner "Hur många lingon finns det i världen?". Den verkar faktiskt skitbra, och jag är faktiskt lite efter som inte alls har sett den. 
Jag har även laddat ner "Harry Potter och dödsrelikerna del 2". Så nu ska jag bara ladda ner de andra Harry Potter filmerna, sen är det fan ett maraton som gäller!
Måste nog rensa lite bland mina filmer, vet knappt vad jag har för filmer, det är ju galet faktiskt. Alla är på datan, jag köper aldrig film .. Haha!

Har precis ätit också, och nu tänkte jag väl sitta här en stund och sen tänkte jag kolla på "Robinson" som har säsongspremiär idag. Får se hur det blir detta året. Sen tänkte jag nog sova, och bli frisk till imon! 



TILLFRISKNANDE

Jaha, vad ska man göra när man är sjuk? Eller jag känner mig inte sjuk mer, väldigt skönt. Endast förkyld.

Jag vet inte vad jag ska berätta, kan ju säga en väldigt intressant sak om att jag smsar med Max och vi pratar om att blanda saft .. Han tycker att det är jobbigt, och aa .. Ni förstår, haha!

Imon blir det ialla fall att gå i skolan. Idag har jag inte gjort nåt mer än att göra min tyskaläxa. Det va ju bra att jag fick den gjord, annars hade jag nog glömt den. 


- Gå hårt eller sitt ner / Byz

SJUK TJEJ

Ja, här sitter man då. Har feber och hostar fan upp hela halsen. 
Pappa lagar mat nu, och han har fixat plats åt mig på nån sån där körutbildning. Yayy, snart får jag börja övningsköra! Tänk mig där bakom ratten på vägen, i en MINI COOPER. Det hade inte suttit fel, dock har vi bara en BMW .. Haha!

Aja, nu tänkte jag va snäll mot pappa, sitter och lyssnar på musik också, blev väldigt svenskt idag! 

"Spring Ricco, spring Ricco, spring Ricco.."


SÄNGEN ROPAR PÅ MIG

Tänkte faktiskt berätta att jag är riktigt trött idag eftersom jag gick upp 10 imorse. Och imon ringer klockan vid 6, och då blir det bara att stiga upp och duscha och sedan ta bussen vid tjugo i 8 med Amanda. 
Pappa hämtar mig på skolan imon, och då bär det av mot Anderstorp för att köpa en kalender till mig, för mitt minne är inte på topp. Så det blir morgondagens sysselsättning.

Förhoppsningsvis får vi nog våra datorer i skolan också snart, så ni kan få nån rolig update från skolan också! För nu har jag nästan aldrig tid att uppdatera när jag kommer hem. Eller så har jag inte ork till det.

Nu ska jag lägga mig. Godnatt mina fina vänner!


Och vad hände med sommaren då? .. Det är augusti och svinkallt.

GULDVÄRD


Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma.

HOST, HOST, HOST

Jag är typ halvt sjuk, inte riktigt roligt, men jag överlever. 
Idag har jag, mamma och pappa varit i Sjötofta och ätit mat och så hos pappas moster. Kom hem rätt nyss, och nu tänkte jag väl ta mig en ipren och lägga mig lite. Kanske koka lite varm oboy, det hade ju inte suttit helt fel! 

Imon är en ny dag, en ny vecka och nya beskymmer. 
Jag har lite bloggtorka, så ni får stå ut med att jag inte tänker skriva mer i detta inlägg .. Haha!

Vi kör en dagens låt när vi ändå är igång!


SOFTAR GÄRNET I SÄNGEN

Softar som fan denna kvällen. Skulle ju egentligen tillbringat kvällen hos min lilla Julia, men jag orkade som sagt inte. Och för hennes bästa är jag inte den roligaste när jag är såhär trött och har ont i huvudet. 
Men imon bär det av till Sjötofta för att äta mat där, omnomnomnom. Sen blir det väl bara att vila för att sedan sova och vakna upp till en ny veckas skolgång. Så hiiiimla roligt, nästan så man skrattar ner sig i byxan ju! 



ÄNDRADE PLANER

Usch, jag orkar inte åka till Halmstad idag, mitt huvud sprängs typ och jag är riktigt trött. Istället blir det en hemmakväll med mamma och pappa och kolla på tv och äta godis. Lägga sig i tid, så blir det nog bra. Bara det jag ville säga, får se om det blir nåt mer datasittande sen, fastän att jag ligger i sängen med mobilen nu! Vi hörs sen kanske.

GÅRDAGEN - INSPARKEN

Vaknade idag vid 11 ungefär. Trött som ett as, och huvudvärk. 
Clara kom till mig vid halv 6 och då fixade jag mig och vi åt. Pappa körde oss till Burseryd vid tio i 7 ungefär och där var det förfest med massa skoj. Vid 11 tog alla bussen till Gislaved, där själva festen var. Jag drog dock aldrig in, men var utanför med massa härliga människor.
Vid halv 2 - 2 nånting så åkte jag med John, Axel och nån annan hem. Eller vi åkte runt, och jag kom hem vid lite över 3 tror jag. Somnade väldigt direkt och vaknade vid 5 imorse av att jag inte kunde andas med näsan och att jag va as törstig. Sen somnade jag till typ 11 nånting. 
Man mår som man förtjänar, haha! Fast nu så tänkte jag väl kolla facebook och sen äta. 

Vid fem idag så åker jag till Julia och sover där. Så bloggar väl antagligen där sen eller nåt!

DAGENS DÅLIGA UPPDATERING

Ja, jag är inte så bra på detta längre. Haha, men jag gör vad jag kan. 
Idag efter skolan träffade jag Mathilda en stund, vi snackade jätte mycket, fett mysigt. Jag cyklade hem vid typ halv 8, och då duschade jag. Kollade på Fångarna på fortet, och åt lite. Nu sitter jag här, tänkte väl kanske dra och sova. 

Imon har jag sovmorgon till kvart över 1, rätt soft jao. Men slutar dock tio över 2, och jag kommer va i skolan 55 minuter och sen dra hem. Ja, väldigt lönt .. fast ne.
Det är även insparken imon, ingen aning vad jag ska ha på mig. 

Men sovis nu. Puss.

FÅNGARNA PÅ FORTET

Jag sitter och kollar på Fångarna på fortet nu medans jag väntar på att mamma och pappa ska komma hem efter föräldrarmötet i skolan. Det är jag och mina ganska störande vänner flugorna som sitter här i tv-rummet.

Jag har ätit en toast, och massa gott godis ikväll. Och nu hör jag att dom kommer hem, så vi hörs imon!

GODMORGON..?!

Vaknade nyss av en dag i skolan. Helt slut, fastän att vi bara hade 3 lektioner. Slutade halv 12, och det va riktigt skönt. De lektionerna vi hade var engelska, svenska och matte. Matteläraren tror jag är jättesnäll!

Tog bussen hem vid halv 1, för det gick ingen tidigare tror jag .. Vet faktiskt inte, haha! Men pappa kom och hämtade mig runt 1 på stationen, skönt som attan att slippa gå i ösregnet. Skojar inte, men det vräkte verkligen ner. Helt sjukt ju. Fixade lite mat till mig för jag orkade inte äta i skolan, och sen la jag mig i sängen och såklart somnar jag. Det var inte meningen, men det blev 1 timmes sömn. Jag kommer aldrig somna ikväll .. *suck*


Bjussar på två "nyvaken-bilder".

WE SHINE

Nu tänkte jag sova, är riktigt trött och om jag ska orka dagen imon är det bäst att sova. Imon blir det skola då, och så blir det även att ta bort min träningslära som jag har på eftermiddagen imon. Känner att den är onödig, och om jag tar bort den slutar jag halv 12 imon, annars halv 4 .. 

OCH så vill jag bara säga förlåt att jag inte skriver så mycket mer än om skolan osv. Men jag gör ju inget annat på dagarna, men vi får se hur det blir sen.

Godnatt.


SÖÖÖÖTISAR.




KURR I MAGEN

Idag va första dagen då vi hade lektioner idag. Vi gick även ända till halv 4, väldigt jobbigt. Var hungrig som ett djur, och så fattade jag inte allt för mycket. 
Jag och Clara springer runt i skolan hela tiden och hittar ingenting, vi vet aldrig vart vi är nånstans och vi springer runt Oasen typ femtielva gånger om dagen .. Haha, så pinsamma vi är!
Kom hem runt 4 nånting. Gick ju från stationen också, hungrade ihjäl mig typ. Men kom hem och åt en bit banankaka och pratade med pappa som hade klippt häcken. 

Men dagen gick bra och nu börjar klockan närma sig kväll och det är skönt. Ska bli riktigt härligt att få sova inatt, jättetrött är jag! Vi fick även tyskaläxa tills torsdag, kul att börja med läxor sådär ja, fast ne. 

Nu tänkte jag gå ner och va lite social med mina föräldrar, sen tänkte jag äta något. Fortfarande väldigt hungrig.


Bjussar på två otroligt snygga bilder. Snackade ju snabbt med mina älskade vän Ebba innan också, miss u.

MOT SÄNGEN

Nu ska jag faktiskt sova. Imon är en ny dag, i skolan! Känns jobbigt att säga det, men jag kommer gå fel imon .. PINIGT.

Men bäst att sova nu då, så jag är utvilad till imon. 

Godnatt!



UPSIDE DOWN


Life is upside down.

FÖRSTA DAGEN AVKLARAD

Nu har jag faktiskt blivit en gymnasie-elev, tro det eller ej! Samhällsvetenskap har jag valt, himlans intressant .. Aa fast ne. Klassen är rätt lam, endast några få som är roliga, och som jag fick kontakt med. 
Först när vi kom dit var det upprop, eller vad det heter. Sedan gick resepktive klasser till sina klassrum och fick information om schema bl.a. Även rundtur i skolan, skåpsutdelning och lunch stog på listan. Självklart fick hela klassen underskåp, värdelöst. Men har ialla fall skåp under Sanne, vilket är tur i oturen! 

Slutade efter lunch, vilket innebar att jag fick sluta runt 12. Då väntade jag på bussen i en timme med Amanda och mina andra fina vänner. Sen bar det av mot Smålandsstenar igen. När jag kom hem så drog jag och pappa ut och åkte lite, handlade och sen hem. Var påväg att somna innan, och jag är skit trött nu, så ikväll blir det nog sängen skaplig tid! 

Nu har jag precis ätit, och nu önskar jag bara att klockan kan bli 10! 


Random

NERVÖS OCH NYDUSCHAD

Har precis duschat och ätit. Jag håller på att dö av nervositet, och jag skojar verkligen inte. Imon är det första dagen i skolan, gymnasiet .. Nya skola, nya människor, nya lärare och nya upplevelser väntar. 
Tänkte ta fram kläder till imon nu, så har jag det färdigt. Blir ju att stiga upp 5.40 .. Stress, stress, stress! 

Tur att det bara är vi ettor på skolan imon, skulle dö annars. Och nu tänkte jag slå av datan, sen fixa lite. 

Sängen väntar senare, godnatt!


Bilder från tjejkvällen. Ni är värda så jävla mycket tjejer<3

SVAR PÅ KOMMENTAR


SVAR: Jag har inte just nån tid till det nu. Och jag orkar faktiskt inte, men det kommer upp så snart som möjligt. 

Nu till vad jag hunnit med nu på förmiddagen. Jag har faktiskt städat mitt rum, bäddat i nya lakan och nu tänkte jag leta upp nån övning i FRIDA-tidningen som jag kan göra, utan att anstränga svanskotan. Annars blir det knäövningar. Bra till fotbollen liksom!

I eftermiddag tänkte jag se om Amanda har lust att träffas. Shit pommes, jag börjar gymnasiet imon (!!!!). Fan va galet nervös jag är .. Men det blir säkert bra!

GÅRDAGEN

Just nu ligger jag på golvet med den lilla datan, pga att jag måste sluta sitta så mycket som jag gör. Det är inte bra för svanskotan och kan alltså förvärra det hela, så jag ligger på golvet, sjukt jag vet .. Men whatever, tänkte berätta om gårdagen!

Som sagt så åkte jag, Ebba, mamma och Lotta till A6 i Jönköping igår vid kvart i 10 ungefär. När vi kom dit var det bara att börja handla! Åt på donkis också, i lovin' it. 
Hem därifrån fick jag en blus, en sjal, ett par stövlar (drMartens-fake ..), två bh:ar, ett par trosor, ett par jeans, ett linne, armband, 2 ringar, en jacka, ett par strumpbyxor och present till Jennifer. Tror inte det var nåt mer faktiskt! Självklart massa kvitton då, men dom tillhör ju allt. 

När jag kom hem var det bara att fixa sig för skulle på tjejkväll hos Jennifer med några andra bruttor. Mys som fan, hade riktigt roligt. Kom hem runt halv 1 då alla tjejer var helt slut, efter en kväll med tjejsnack och massa dans. Somnade runt 2, för satt och snackade med mamma en stund också. 

Idag har jag kollat tv, cyklat en runda med mamma och sen ätit pizza. Även sovit en stund på eftermiddagen, riktigt soft alltså. Och nu ligger jag här på golvet i mina rosa joggingbyxor och mina älskade raggsockar! Ska kolla facebook en stund nu, och sen blir det nog att lägga sig och kolla tv. Imon ska jag upp rätt tidigt, så jag kommer i säng imonkväll, eftersom att på fredag väntar skola .. Himla nervös är jag!



DUNDERSKÖN DAG

Inte suttit vid datan, vart en så jäkla skön dag idag. Softat hela dagen med mamma! Sen var vi nere i samhället lite med, mys. 
Vi har kollat på film också, det vart "Love in Manhattan". Den är jätte fin, och så himla bra! 

Imon bär det av mot Jönköping med mamma, Ebba och Lotta! Så himla mysigt det ska bli då. Shopping heyyo! 



BEST FRIEND




Om en bild säger mer än tusen ord, då måste ju 3 bilder säga mer än tretusen ord? Whatever, jag älskar dig!

AT AMANDAS PLACE

Sitter nu hos Amanda och har precis fixat mig. Det har hon också, fett coola brudar jao.
Om 40 minuter kommer våra fina vänner hit och då blir det mys. Jädrar vad jag saknar er, helgalet ju! Då blir det ialla fall grillat med klyftpotatis. Jag och Amanda har dukat också. Fixat musik också!

Ne nu ska jag fixa färdigt mitt hår! Ha en bra onsdagskväll, puss.

UPPE MED TUPPEN

Idag va jag upp med tuppen, eller han går upp 7 va? Jag låg och sov 2 timmar efter han, ville ha frukost på sängen och så .. 
Ne, fy va okul jag är! 

Ialla fall, gick upp vid 9. Måste vänja mig alltså, kommer inte gå så bra på måndag annars! 

Idag ska jag ialla fall inte göra så mycket. Handla, va med Amanda och senare på kvällen kommer det fina flickor till Amanda och då ska vi ha tjejkväll .. Denna lill-lördagen före skolan börjar! Mysigt alltså. Det blir grillat! 

Ska klä mig nu, sen börja fixa maten kanske. Sen på eftermiddagen kommer jag inte va hemma, så blir nog inte nåt mer inlägg under dagen, bara kanske!


UNDERBAR BILD, NI ÄR SUVERÄNA!

FRIDA, SKÄRP DIG

Jag har inte haft ork till bloggen idag. Varit med Ebba hela dagen, sen har jag varit och kollat när mina fina lagkamrater tränat, eftersom jag inte får träna så kollade jag bara. 

Imon ska jag inte göra så mycket. Men på kvällen så blir det tjejkväll med Amanda, Frida, Elin, Alexandra, Sabina, Emmy, Linda och Kajsa! Så jävla mysigt. 

Nu ska jag lägga mig. Ska faktiskt vänja mig vid att gå upp skapligt nu. Så imon blir det nog upp runt 8 tror jag .. Yayy! Skola på måndag, nervös som attan!


Vad skulle jag göra utan er brudar?
- Jag, Sabina, Emmy, Amanda, Alexandra, Elin, Linda & Frida, Kajsa saknas!

TOG FRÅN JULIAS BLOGG

Namn: Frida Larsson
Piercingar: Öronen & naveln
Tatueringar: Inga
Längd: 163 cm
Skostorlek: 35-36
Hårfärg: Blond
Fräknar: Nej
Motto: Andra aldrig det du gjort, ångra det du aldrig gjorde
Kär? Nej, inte kär
Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja ibland
Tycker du att du är attraktiv? Nae
Dricker du? Händer
Röker du? Nej
Vilken parfym använder du? Britney Spears - Fantasy
Vad är du rädd för? Spindlar
Gillar du att tvätta? Nej
Gillar du berg- och dalbanor? Ja
Senaste...
Filmen du hyrde? Hyr inte filmer
Filmen du köpte? Köper inte filmer
Låten du laddade ner? Använder spotify
Personen du ringde? Mamma
Personen som ringde dig? Julia
TV-program du såg? Rapport ..
Person du tänkte på? Ebba
Favorit...
Låt: Get back - Alexandra Stan
Sak att göra: Sitta vid datan, prata i telefon
Dryck: Coca Cola
Kläder: Joggingbyxor
Film: Private Valentine & Dear John
Bil: Mini Cooper
Serie: Gossip Girl eller CSI
Har du någonsin...
Gråtit över en pojke? Ja
Gråtit över en flicka? Ja
Ljugit för någon? Ja
Varit i slagsmål? Nej
Blivit arresterad? Nej
Träffat någon från internet IRL? Ja
Antal...
Gånger du varit kär? Ett antal ja
Gånger ditt hjärta brustit? Några gånger
Hjärtan brustet på grund av dig? Ingen aning
Tjejer du kysst? Kompispussar, så några stycken
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Nästan alla mina klasskompisar
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Nyligen var ju i FRIDA-tidningen
Senaste...
Boken du läste? Läser inte böcker
Personen du fick e-mail av? Modekungen
Personen du fick brev av? Gymnasiet
Personen du fick sms av? Rasmus
Gången hela din familj åt middag tillsammans? 30 Juli
Saken du köpte? Godis
Vad har du gjort idag? Träffat Jennifer, softat
Var det kul? Jahadå
Brukar du svära mycket? Ja
När stiger du upp på morgonen? 10 typ. Men nu lär jag gå gå upp halv 7 typ.
Vad ska du göra ikväll? Bara ta det lugnt, sova
Vad är du allergisk mot? Ingenting
Var har du ont? Ingenstans, lite ömt i svanskotan bara
Använder du hårspray? Ja
Kan du stå på händer? Nej
Håkan Hellström eller The Ark? Håkan Hellström
Salt eller socker? Socker
Gillar du ketchup? Till makaroner
Är du glad nu? Nej, inte så värst
Var du glad igår? Jadå
Vad dansar du till? Musik
Stockholm är... ? Fint
Göteborg är... ? Fett coolt med dialekten
Kan du sjunga? Alla kan sjunga, det låter inte så bra dock
Spaghetti eller makaroner? Makaroner
Land du varit i? Sverige ofc, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien, Grekland & Venezuela.
Namn: Frida Larsson
Piercingar: Öronen & naveln
Tatueringar: Inga
Längd: 163 cm
Skostorlek: 35-36
Hårfärg: Blond
Fräknar: Nej
Motto: Andra aldrig det du gjort, ångra det du aldrig gjorde
Kär? Nej, inte kär
Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja ibland
Tycker du att du är attraktiv? Nae
Dricker du? Händer
Röker du? Nej
Vilken parfym använder du? Britney Spears - Fantasy
Vad är du rädd för? Spindlar
Gillar du att tvätta? Nej
Gillar du berg- och dalbanor? Ja

Senaste...
Filmen du hyrde? Hyr inte filmer
Filmen du köpte? Köper inte filmer
Låten du laddade ner? Använder spotify
Personen du ringde? Mamma
Personen som ringde dig? Julia
TV-program du såg? Rapport ..
Person du tänkte på? Ebba

Favorit...
Låt: Get back - Alexandra Stan
Sak att göra: Sitta vid datan, prata i telefon
Dryck: Coca Cola
Kläder: Joggingbyxor
Film: Private Valentine & Dear John
Bil: Mini Cooper
Serie: Gossip Girl eller CSI

Har du någonsin...
Gråtit över en pojke? Ja
Gråtit över en flicka? Ja
Ljugit för någon? Ja
Varit i slagsmål? Nej
Blivit arresterad? Nej
Träffat någon från internet IRL? Ja

Antal...
Gånger du varit kär? Ett antal ja
Gånger ditt hjärta brustit? Några gånger
Hjärtan brustet på grund av dig? Ingen aning
Tjejer du kysst? Kompispussar, så några stycken
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Nästan alla mina klasskompisar
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Nyligen var ju i FRIDA-tidningen

Senaste...
Boken du läste? Läser inte böcker
Personen du fick e-mail av? Modekungen
Personen du fick brev av? Gymnasiet
Personen du fick sms av? Rasmus
Gången hela din familj åt middag tillsammans? 30 Juli
Saken du köpte? Godis

Vad har du gjort idag? Träffat Jennifer, softat
Var det kul? Jahadå
Brukar du svära mycket? Ja
När stiger du upp på morgonen? 10 typ. Men nu lär jag gå gå upp halv 7 typ.
Vad ska du göra ikväll? Bara ta det lugnt, sova
Vad är du allergisk mot? Ingenting
Var har du ont? Ingenstans, lite ömt i svanskotan bara
Använder du hårspray? Ja
Kan du stå på händer? Nej
Håkan Hellström eller The Ark? Håkan Hellström
Salt eller socker? Socker
Gillar du ketchup? Till makaroner
Är du glad nu? Nej, inte så värst
Var du glad igår? Jadå
Vad dansar du till? Musik
Stockholm är... ? Fint
Göteborg är... ? Fett coolt med dialekten
Kan du sjunga? Alla kan sjunga, det låter inte så bra dock
Spaghetti eller makaroner? Makaroner
Land du varit i? Sverige ofc, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien, Grekland & Venezuela.


BRÖLLOP OCH JÄKELSKAP

Har precis tittat på Bröllop och jäkelskap! Ibland behöver man ett gott skratt.

Jag har faktiskt inte gjort så mycket mer nu på eftermiddagen. Man måste ju få njuta av sista veckan hemma innan allvaret börjar igen, på måndag. Här var man nervös jao .. Men det blir säkert skitbra.
Pratat lite med Julia också, men hon sa inget intressant .. Eller jo, men sameshit.

Nej, jag ska väl ta och göra nåt vettigt nu.


Bild jag tog innan idag.

HÄR VAR DET TYST ..

Inte orkat blogga .. Inte vetat vad jag skulle skriva. 
Det vart väldigt tomt när Julia drog igår, och jag somnade en stund där på eftermiddagen. Och idag har jag träffat Jennifer en stund, och vi va på skolan och hälsade på alla gamla lärare, som jag kommer sakna fetmycket .. 

Nu har jag kollat tv, ätit och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Softa lite, kanske springa ut och ta kort på alla vattendroppar på blommorna? Ja, vi får se vad som händer.

PIZZAMONSTER ?!

Nu har vi käka pizza, igen! Igår käkade vi en Hawaii, och idag med. Så jävla gott alltså, helt jävla awesome! 

Vi ska nog ut idag, se och det finns några sociala människor här i storstan, sen får vi se vart kvällen för oss, men det slutar säkert sovande i sängen! Gott, huh?

Ne, nu ska jag va social mot lilla Julia som tyvärr åker hem imon. Tråkigt!



DAGS ATT TA SIG I KRAGEN

Dags att ta sig i kragen och börja klä på sig? Ja, typ .. Så nu ska vi faktiskt fixa oss, sen blir det ut lite. Cykla i Smålandsstenar, galet. 

JUST NU:


SOLEN SKINER

Jag och Julia vaknade för typ 2-3 timmar sen, och har verkligen inte gjort ett skit. Ätit frukost, snackat och så! Vi åt nyss mat också, haha. Nu känner jag för att sova en stund, och Julia vill spela Mega Jump, så det blir väl våra sysslor nu en stund. Sen vet jag inte riktigt vad som händer.

Jag och Julia har snackat om en sak som säkert blir idag. Det är en hemlis än sålänge, men det får ni väl se senare eller nåt! 

Men vi hörs sen om vi har några planer!



NATTI

Nu ska jag och Julia ta och lägga oss, snacka och äta fetaste godiset! ÄLSKA LIVET MEST!

Skriver imon .. eller idag, ja ni fattar! Pusss

JULIA IS HEEEEEERE

Just nu sitter jag och Julia och målar naglarna. Hennes blir blåa och mina bruna! 

Vi får senare se vad vi gör, yayy!

JULIA IS ON HER WAY

Precis pratat med Julia, och då satt hon i bilen påväg hit. Haha, dom kommer aldrig hitta till mitt hus .. Men ska leda dom så gott jag kan! 

Ikväll vet man aldrig vad som händer, men med Julia så blir även det tråkiga kul, så jag ser verkligen fram emot denna helgen! 


VEM SKA NU FÖLJA MED MIG PÅ TOA PÅ DAGARNA? .. :( - FRIDA & JAG, trötta tjejer i skolan.

FIXA FIXA FIXA

Nu ska jag fixa lite, tänkte ta fram det jag ska ha på mig idag. Sen blir det att dammsuga där nere lite åt mamma, och sen fixa mig. Julia kommer runt 4 nånting, och stannar till söndag, kommer bli super! 

Men yeah, vet inte vad jag ska säga. Jag va hos Amanda en stund igår, där Lovisa Lidbacken var också. Trevligt att träffa henne, inte träffat henne sen typ konfan ..! Dom hade bakat, yay .. gott!

Måste väl börja nu tror jag!

DUMT FRIDA

Nu har jag ju typ setat hela dagen framför datan, fastän att jag inte skulle det. Dumt av mig måste jag säga! 
Även tagit lite bilder idag, men eftersom jag faktiskt inte tänker vara en busig flicka längre så tänkte jag faktiskt dra mig neråt. Kameran sätter jag på laddning nu, eftersom det inte va mycket batteri i den nu! 

Dagens outfit består av blåa tighta jeans från Cubus, ett vitt baslinne från Gina Tricot och en blus från Bikbok! Halsbanden är ett kors som jag fick i konfapresent, och sedan ett halvhjärta som jag delar med min Ebba!

YOU DONT KNOW

Nothing hurts more than waiting, because in the end you dont know what you're waiting for.

5 MINUTERS REDIGERING

FÖRE
EFTER


STÄDDAX

Nu ska jag städa tänkte jag! Sen kanske ut och gå en runda, i mitt tempo .. Vilket innebär att det kommer ta minst en timme att gå till Ebba! Jao .. Så ser väl resten av dagen ut tror jag! 

Navelpiercingen jag fick med mig hem igår-


DAGENS LÅT

The Pusher - Blow me and run

Nu tänkte jag städa upp på mitt rum lite innan jag äter mat. Det blir nog pannbiff och makaroner, för alla intresserade!

SOFFLIGGANDE OCH MTV

Jag ligger på soffan just nu, och har legat här i snart 2 timmar. Jag har bestämt mig för att inte göra så mycket idag, så ska bara städa mitt rum och kanske gå ut en runda. Måste ladda min mobil snart, inget batteri typ. Laddaren är dock hos Julia, så får ladda den via datan. Men hon kommer ju som sagt hit imorgon. Men vi hörs senare eller nåt.

DÅLIGT UPPDATERANDE ..

.. Men som sagt har jag varit hos doktorn idag! Det gick bra. Han typ tog ut nåt ur såret (?!), ofrääääscht. Ialla fall så ska jag opereras om 3-4 veckor. Så yeah, datasittande blir det inte nu på ett tag. 

Va inne i stan i Värnamo efter besöket, och då hittade jag en riktigt fin navelpiercing, som ni kan få se imon eller nåt. Det är en blomma som hänger bara, inget speciellt .. Men väldigt gullig!

Ne, nu har jag inte lust att skriva mer .. Så hörs imon. 

OCH på fredag kommer Julia hit, så jävla mysigt! 


Randombild på mig och Mackkis

THE SIMS

Nu ska jag spela The Sims 3. Älskar att bygga hus och bara kunna leva sin dröm värld verkligen! Det är väldigt nice tycker jag. Så nu ska jag spela! 

Imon bär det av mot Värnamo, där jag ska kolla svanskotan, sen blir det nog att springa lite i stan och sen äta på donkis. Så ni får ha överseende för detta.

AT AMANDAS PLACE

Sitter nu hos Amanda. Hon har sminkat mig och jag har sminkat henne, soft! Haha, rätt kul alltså.

Vi har inte gjort nåt annat än att fika också, fett gott! Men jag skriver när jag kommer hem.

THINK ABOUT IT

Är jag glad för jag har det bra eller har jag det bra för jag är glad?

KLÄDPANIK

Jag har ingenting att ha på mig! Bytt kläder säkert 3 gånger, sen klockan 11! Jag orkar fan inte med höstens kläder, jeans och tröja .. Allt känns så klumpigt! 

Ialla fall så ska jag träffa Amanda sen i eftermiddag. Får se vad vi hittar på, men det blir säkert bra! Hade ju tänkt att städa poolen idag, men det går icke för det är fett tråkigt väder.

Nu ska jag sätta på mig kläder .. Blir så trött på mig själv! 



VIDARE MOT TVN

Nu ska jag ta och dra mig till tvn. Vet inte om det är nåt roligt, men det finns inget kul att göra vid datan!

Imorgon är det måndag, och då ska jag nog umgås med min fina vän Amanda. Så vi hörs då istället!

SNABB REDIGERING

Tog en bild på en trappa vi har på tomten idag, som blev ganska cool enligt mig. Jag gillar att ta random bilder ..

Före redigering


Efter redigering

SNART MAT

Jag har börjat på mitt kors nu, men det är skit tråkigt att såga och så, så jag tror nog ändå att det blir att köpa ett! Men jag tyckte det kunde vara ganska unikt med ett hemmagjort? .. 

Yeahyeah, whatever. Jag har hunnit städa lite idag också, lite på nerevåningen .. 

Har även tagit lite bilder på blommor.



GOODMORNING

Nu har jag också vaknat till liv genom en skön dusch och en skål med mjölk och flingor! Tänkte ju egentligen ut och springa idag, men jag vaknade av att det regnade som tusan på plåttaket utanför mammas rum .. Så, jag hoppar nog det! 
Jag får nog ändå inte springa än tror jag .. 

Idag tänkte jag gå ner i källaren och leta fram lite träd, och fixa ett trädkors. Sen kanske jag skulle träffa Jennifer en stund, jag vet inte alls vad som händer. Vi får se vad denna söndagen tar mig!



COLLAGE #1


FÖRÄNDRING

Ny header, som ni ser. Om ni inte ser detta, tryck på F5.

Jag har inte gjort så mycket mer sen sist jag skrev faktiskt. 
Så vad ska jag skriva nu? 

Kan väl kanske göra nåt kul collage av lite kläder jag vill ha till hösten? Det fixar jag!

SVAR PÅ KOMMENTAR

SVAR: För det första, tack så mycket! Kul att du gillar den. Och till det andra, jag vet att det skulle vara roligare med bilder från dagen och så, men jag gör ju faktiskt ingenting på dagarna, vilket leder till soffliggande. Det är inte så roligt med bilder på en soffa varje dag, men jag gör det bästa jag kan!

BAKDAG

Idag väckte mamma mig vid 11, jag var typ helt död igår, så det va skönt att lägga sig där vid runt 10 och kolla på CSI. Det är ju faktiskt fett bra!

Men idag har vi bakat bullar, både kanel och vanilj och en banankaka! Fettbra huh? Det godaste är ju typ degen ändå .. Så ja, den åt jag också på! 
I väntan på att allt skulle bli färdigt kollade jag på Paris Hiltons new BFF, så roligt. Sedan var det lunch också!

Somnade till en stund efter lunchen, 1 timme eller något. Mamma kollade på friidrott och det va väl antagligen inte så intressant och då somnar man till och vaknar upp till samma skit? Bytte kanal direkt, så snäll som jag är!

Min iPhone har precis vaknat till liv efter en uppdatering! Det behövdes verkligen, segaste skiten ever! 


Från min instagram - heyyfriida

HEMMA EFTER FETA DAGAR I HALMSTAD

Tack för att ni gjort mina dagar i Halmstad skitbra kompisar!

Kom till Julia på onsdagen, och då stack vi hem till henne och la mina saker hos henne och sen sprang vi på stan lite. Där köpte jag ett par hörlurar (in ears), som var rosa! Simon har likadana, fett huh?
Sen gick vi till henne och gjorde oss iordning, åt och busade lite Bella. Och sen vart det ut, mot Östra Stranden, träffa massa goa människor. Skit rolig kväll!
Upp vid halv 11 ungefär igår, fixa oss och sen möta Rikard, Julias kompis. Runt två - halv tre nånting kom Ebba, Niclas och Oliver och hämtade mig, och då sprang vi på stan fort. 
Till stugan när vi va färdiga, där vi fixade oss, åt och sen bar det av mot Lisas lägenhet, där det var lite förfest med Lisa, Ebba, Emmy, Linn, Maria och Madde! Riktigt roligt, mycket skratt med fina människor! 
Vi hoppade sen på bussen mot city, där allt var. Rix FM, riktigt nice måste jag säga! Eric Saade, Eric Amarillo, Erik Segerstedt, Jay Smith (som jag senare sa hej till på kvällen, men han typ dissade..), och massa andra bra artister. Men det var bara dessa 5 jag såg! Vidare in mot stan, massa sköna människor i hela stan. Så jävla skön kväll, riktigt bra! Tog taxi tillbaka till Ebbas stuga runt halv 2, somnade väl 4 tror jag. 
Idag har vi åkt hem, skönt faktiskt! Har legat på soffan sen jag kom hem typ. Kom hem 6 nånting! 
Tack, ni är bra tjejer!

Försökte verkligen kortfatta allt, ingenting i detalj alltså! Men ni förstår att jag haft några feta dagar i Halmstad! 

- Julia och jag. + Maccis och Simon!

- Maria, Ebba, Emmy, jag, Lisa, Linn och Madde!

I JULIAS SOLSTOL

Sitter i Julias solstol på hennes balkong. Julia och hennes kompis Rikard står och snackar typ med, och jag sitter lite längre bort och känner mig fetmobbad! Livet är inte lätt.. Men Ebba kommer snart och hämtar mig, fett bra! Sen ikväll blir det Rix FM, yayy! Bilder får ni imon, så vi hörs!

IPHONE UPPDATERING

Ligger i min säng hos Julia och väntar på att hon ska bli klar! Vi kom hem vid typ 2 tror jag, och då va det svinkallt ute, och att Julia såg en råtta?! Men yeah, nu ska vi typ sova nu. Vi hörs på lördag!

SNART UT

Jag och Julia fixar oss för fullt, för snart ska vi ut och bara leva livet! Blir nog att cykla till Östra Stranden, träffa lite fina människor där. Softa gärnet verkligen!
Vi har inte gjort allt för mycket idag, sprungit på stan och har skoj! Träffade ju Simon och Marcus innan, va med dom en stund.

Nu ska jag gå till Julia, tror hon äter .. ;o

AT JULIAS PLACE

Sitter hos Julia nu, och hon snackar i telefon typ, och jag sitter i deras kontor och skriver på bloggen. Båda lika osociala? Ja, jag tror det!
Vi ska snart åka och hämta hennes hund, som är på dagis. Sen blir det nog att gå runt lite på stan med alla turister och så! Träffa Simon och Marcus igen, heyyo!
Nu kom Julia igen! Så nu ska jag väl va lite social! Kameran är med, såklart! Bilder får ni väl på fredag, eller lördag! 

Ha en bra dag, kram!

FIXA, PACKA & ÄTA

Nu sitter jag och lyssnar på Marcus nya mix, skön faktiskt. Måste sminka färdigt mig snart, för jag drar till Halmstad sen med tåget som går 12.36! Marcus och Simon ska också åka, så jag tror jag försöker smyga mig ner jämte dom ..

Nu måste jag packa lite till, sminka färdigt mig, äta frukost, fixa maten, och sen är jag nog färdig! 

Vi hörs när jag har landat hos Julia!



SÄNGEN AKA. MYSEN

Nu ska jag ta och dejta sängen för resten av natten. Känner mig ganska trött, och det ska bli skönt att dra täcket över mig.
Imon bär det av mot Halmstad till min fina Julia, och där ska jag sova! Kvällen spenderas ute tror jag, så smsa om ni har lust att träffas!
Bloggningen vet jag inte hur det kommer bli med, men hoppas på att uppdatera er det mesta av tiden.


AMANDA ÄR PÅ VÄG HIT

Snart kommer Amanda hit, som nyss är hemkommen från sin semester! Shit, jag saknar henne så.
Dagen har bestått av städning, matlagning, packning och så har jag för ovanlighetens skull jagat en fågel i mitt hus! Eller, jagat och jagat, jag satt ute på altanen och väntade på att den skulle flyga ut, men fick tillslut hjälpa den ut .. Efter en timme och 45 minuters väntan på att den skulle flyga ut .. Dryga osmarta fågelfan!

Nu ska jag packa lite till, sen kommer ju Amanda!


BLIR SÅ HIMLA GLAD

Visst, det är inte så många, men jag blir så fruktansvärt glad för varje kommentar!
Så kom igen, kommentera!

DAGENS GODBITAR

Börjar man äta kan man inte sluta, så goda!
-Alla barns favoritgodis typ!

FRÅN LÅNGBYXOR TILL KORTBYXOR

Idag har jag solat, lagat mat, tagit kort, lyssnat på Håkan Hellström, solat, klippt jeans till shorts och umgåtts med mamma! Rätt skön dag va?
Solat nästan hela dagen, skönt att ta igen all solning från alla dom andra dagarna då det bara har varit skitväder. Det måste ha varit runt 30-35 grader i solen, jag skojar inte! 28 var det ialla fall i skuggan. 

När det blev så varmt att jag inte kunde vara ute gick jag in och klippte av ett par byxor som jag inte använder. Det blev ett par sköna shorts istället, som jag kände kunde bli väldigt behövliga nu i det fina vädret! 


AMERICAN STYLE


SVAR PÅ KOMMENTAR

Hanna om DET ÄR NÄSTAN BRA NU:
Vart har du köpt tröjan? :O assnygg! Puss!
SVAR: Tröjan är köpt på H&M, och finns inte andra färger. Köpte den i våras, så finns nog inte kvar. Men kul att du gillar den! Puss!

Älskar att läsa kommentarer, blir så fruktansvärt glad! Fortsätt med detta, jag blir superlycklig!

TRÖJAN!

GODMORGON SOPBILEN

Tack vare sopbilen vaknade jag nu. Blev skit rädd! Vem kom på att den skulle låta så mycket huh? Nej, det va väl ganska bra att vakna nu? Nu blir det käka frukost och sen sola, med Håkan Hellströms ljuva stämma!

RSS 2.0