WIPEOUT WINTER

Jag sa ju att jag kommer tillbaka när jag har något att berätta. Och nu är det så att jag har ny blogg, endast för att jag ville testa devote. Det är väldigt mycket bättre att blogga där, så troligen kommer den vara den mest uppdaterade just nu. 
Klicka [här] för att komma till min nya blogg på devote.



PINK SKY



Jag vet inte vad jag ska skriva. Vi hörs när jag har något att berätta.

MEN SJÄLVKLART

Självklart ligger jag i sängen, ont i magen och ska nog ner och äta frukost nu. Ingen skola för mig idag heller, rätt soft måste jag väl erkänna, dock inte lika soft att missa provet. Det är aldrig kul att "ligga" efter, så får väl göra det på måndag eller tisdag.

Pappa är hemma nu, han kom igår vid 5. Så idag ska jag umgås med honom, ligga på soffan och sova antagligen. Imorgon är det studiedag, fan så soft. När alla högstadieelever (ta åt dig Ebba) går i skolan och kämpar så sover jag till 10-12 och har det allmänt skönt.

Nu ska jag ner och äta frukost.


IRRITATIONSOBJEKT

Min mage är det största irritationsobjektet just nu. Den gör ont, känns som den ska sprängas och är allmänt störande. Var inte i skolan idag, pga av att jag hade så jävla ont i magen. 

Jaja, nu är Ebba här och hennes pappa kommer i vilken minut som helst för att hon ska hem. Jag ska äta då, duscha och sen sova. Jag hoppas på att det blir skolan imorgon ialla fall, tråkigt att ligga hemma och jag vill inte alls missa provet imorgon. 

Men återkommer ikväll, för nu måste jag ner med Ebba.

AVICII, MINEMINEMINE!

Jag är helt förälskad i Avicii. Inte något att smyga om, men så fort t.ex. Levels börjar spelas på fest så blir jag helt exalterad. Åh. Hur kan du vara så jävla grym? 
Levels, den bästa. Slutar aldrig att vara bra. Helt jävla awesome. 

1. Levels Radio Edit - Avicii
2. Fade Into Darkness (Albin Myers Remix) - Avicii
3. Sunshine Party Mix - Avicii, David Guetta


SJÄLVKLART..

.. Så sitter jag på bussen nu, tittar ut på vinterlandskapet utanför och hoppas på att alla lektioner är inställda idag.
Efter skolan ska jag ialla fall hem till Ebba, gottmos. Då ska hon få laga mat till mig, mohaha!
Ska hjälpa henne med en uppsats, och sen ska jag plugga på historia som jag har på torsdag. Omprov nästa onsdag i samhäll, jaha, fett okul verkligen.

Men jaja, nu har vi kommit halvvägs .. Haha! Vi hörs sen.


DAGS ATT STIGA UPP

Dags för mig att stiga upp för att sedan åka till skolan osv. Mår inte alls bra, precis som igår då jag mådde illa på kvällen. Tror nog att jag stannar hemma idag, hade vart skönt .. Mår ju som sagt väldigt illa just nu.

Har sovmorgon som ni kanske förstår, för annars hade jag stått och väntat på bussen just nu, så om jag tittar ut genom fönstret kan jag se hur bussen kommer och plockar upp mina vänner som står där.
Jaja, jag skriver senare hur jag gör, stannar hemma eller drar till skolan!


SOFTAR MED LISA

Sitter i biblioteket och har rast. Precis ätit fika och snart börjar min historia. Hade svenska innan och vi ska ha något att prata om för hela klassen .. Som handlar om kärlek, något förslag? Jag har ingen fantasi alls, så hade varit väldigt snällt om ni gav mig något förslag.

Nu ska jag ialla fall fortsätta vara snäll mot Lisa, alltså vara lite social! Hörs senare, men när jag kommer hem måste jag plugga historia!


ÄR MED OCH TÄVLAR

Jag är med och tävlar om en navelpiercing från ohiocenter på Julias blogg. Jag vill självklart vinna en fin ny piercing till sommaren som jag hoppas snart är här. Man brukar ju inte vinna så mycket tävlingar, känns rätt hopplöst att tävla, men eftersom jag verkligen behöver nytt navelsmycke så kör vi.
Skulle gärna vilja ha detta ursnygga navelsmycket!

Klicka på bilden för att komma till tävlingen.

JUST NU




OBS!
Bilderna är tagna med min digitalkamera, systemkameran är nere just nu.

SUNSHINE

Solen skiner ute, det är ungefär 15 cm snö och det är kallt. Jaha.? Nu kan snön komma vavava? Varför kunde inte snön komma runt jul? Nu orkar man ju inte med snön, det är ju slut på vintern logisk sett.

Jaja, idag tänkte jag plugga lite och sen dra ut lite och ta kort tror jag! Det är ju väldigt fint med snö, men det är ju inte tid för det just nu!


MAMMA ÄR BÄST

Sitter och äter nattamat, eftersom jag inte ätit kvällsmat. Mamma kom hem för en halvtimme sen, och då pratade vi lite och sen bad jag henne göra en macka till mig! Så snäll som hon är fixar hos självklart en macka till hennes kära dotter, naw!

Nu gick hon upp för att sova, och jag sitter med mtv på och lyssnar på musiken som spelas där! Nu är det pojkbandet 'One direction'. Dom är väldigt söta!

Godnatt.


FOREVER ALONE

Jag har verkligen inte något att blogga om. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva alls, och det känns tråkigt att bara lägga in inlägg där jag skriver hemskt tråkiga saker osv. 

Men ja, idag har jag inte gjort alls mycket. Och ikväll lär jag inte göra så mycket heller, sitta hemma själv antar jag. Kollar just nu på "En värsting till syster". Det blir nog att beställa pizza senare, live life good!

när jag pratade med Julia för typ 5 minuter sen.


NYVAKEN

Nu har jag precis vaknat av att katten kom och stampade på mig. Gulligt av henne va? Fast ne.

Ialla fall så var jag kvar hos Amanda efter att vi vart på Nordin, och sen stack hon till nån vän och jag umgicks lite med hennes lillasyster Nellie. Mysigt!
Drog till Josefin och barnen sen, gosade lite med Charlie och Mingus. Världens sötaste, helt klart!

Åt lite när jag kom hem, sen somnade jag vid 12 inatt. Rätt skönt, så nu har jag sovit några timmar!

Nu ska jag ner och se om det finns nåt gott till frukost .. Annars blir det att kolla tv.


IGÅR VAR EN LÅNG DAG

Igår gick jag upp 6 och gick till sängs vid 1. Det var utbildningsmässa i skolan till 8, sprang mest runt i skolan och träffade massa roliga människor osv, trevligt. Åkte hem med Lisa, Clara och Lenni efter, sen drog Clara från mig vid kvart i 10. Då drog jag till Josephine och därifrån drog vi till hemvärnsgården där det var teknikfest.
Jag åkte därifrån vid halv 12, och då kanske ni fattar att det inte var den roligaste festen jag vart på!

Idag är jag ledig och ska senare till Nordinskolan för att hälsa på mina gamla och väldigt saknade lärare! Helt sjukt att det snart är 1 helt år sen jag slutade där. Galet! Ska dit med Amanda, så vi kan väl höras senare istället för nu tänkte jag fixa mig lite.

Ikväll lutar det mot myskväll med mamma, som jag har fått en väldigt bra kontakt med igen! Känns väldigt skönt. Men ja, blir nog nån film och lite godis. Imorgon skulle jag egentligen till Halmstad, men kunde inte så istället ska jag och Mathilda nog träffas!

Vi hörs sen, bloggar från mobilen nu.


TRÖTT OSV

Sitter nu på sängkanten och ska sova. Josephine drog vid kvart över 9 och då tog jag några pannkakor och gjorde psykologiläxan som ska in imorgon. Orkade inte blogga då, så ni får mer uppdatering imorgon, för nu är jag väldigt trött, haha. Imorgon är det jättelång dag i skolan då jag inte kommer hem dörrens halv 10 ungefär. Har nämligen utbildningsmässa då det kommer massa nior och kollar linjerna, kan ju bli spännande och se vad dom tycker!

Godnatt.


JOSEPHINE ÄR PÅVÄG

Nu är Josephine påväg hit för att umgås med mig en stund. Så måste skynda mig lite, haha!

Slutade skolan tjugo i 12 idag, hade matteprov sista lektionen som jag verkligen hoppas att jag klarade! Fick vänta i skolan till ungefär tjugo över 12 för att bussen inte går förrens halv 1 hem. Tog den, åt när jag kom hem och somnade en stund. Nu har jag övat på debatten som jag har imorgon, och även "skickat" in min tyskaläxa då vi skulle prata in ett röstmeddelande till vår lärare. Ganska pinsamt må jag säga. 

Men nu känner jag att jag borde skynda, så vi hörs senare ikväll då Josephine gått hem! 

Sanne, Josephine och jag på nyårsafton


NY DAG IMORGON

Nu ska jag försöka sova. Imorgon är en ny dag, slutar dock tjugo i 12, men aa. Det är ialla fall en ny dag, så jag måste vara utvilad för att kunna göra mitt bästa. Ska även plugga när jag kommer hem imorgon, inför debatten! Så vi hörs imorgon istället, kanske på bussen eller något.

Godnatt!


SVAR PÅ KOMMENTAR


SVAR: Jaha, jo men visst skulle jag kunna det. Typ mina favoritkläder? Det skulle vi kunna fixa, ska bara försöka få lite tid till det .. För nu är det mycket. Men det kommer, det kan jag lova.

FIGHT FOR YOU

Sitter nu och pluggar inför debatten vi har på torsdag. Självklart har jag glömt min mattebok hemma och kan därför inte plugga på den, som jag egentligen hade behövt. Men ja, så kan det vara. Får plugga en snabbis på rasten imorgon, så kommer det nog gå för sig lite. 

Jag är sur, skitarg osv på 3. Jag har fri surf, det vet jag .. Men tror ni inte jag får ett sms om att jag har överskridit mängden data för denna månaden? Fick ryck, måste typ ringa till 3 så de får fixa det .. Åh, mitt liv kan dränka sig i Nissan nu.

Jaja, nu ska jag skriva stödord till debatten! Så hoppas vi på ett bra betyg och glädjer mig med att mina vänner är bäst! 



FIGHT FOR YOU - JASON DERULO

CHILLIN'

Sitter hemma i soffan nu och har precis ätit en fruktsallad. Ska nu plugga lite, men just nu kollar jag på 'made' som sänds på mtv.
Skolan gick fort, men nu har jag tyvärr inget batteri kvar .. Så vi hörs senare, då jag ska vara på en kommentar också. Ciao.


SOFTAR YEYE

Har ny mobil, grejar lite nu med den. Laddar ner lite sköna appar, har lagt in lite nummer från den andra iPhonen och beundrar den finisen.

Nu ska jag plugga lite, sen ska jag fixa lite fler saker! Vi hörs senare, ciao!


LYCKLIG

Sitter på bussen påväg hem nu, skönt som fan.
Under lunchen fick jag ett sms, som gjorde min dag. Min mobil har nämligen kommit till Ica, och väntar på att jag ska hämta den! Alltså ska jag bara hem nu, sen ska jag ta cykeln ner till Ica och hämta ut den!

Sista inlägget med den här iPhonen då, som har hängt med mig i snart 2 år .. Ja, helt sjukt länge! Världens bästa har du varit, men nu är du inte rolig längre .. Behöver en ny! Uppdaterar mig från 3Gs till 4S, rätt schyst tycker jag! Yes, vi hörs senare!


FRIDA OCH FRIDA

Nu sitter jag och Frida i biblioteket, själva, utan våra homies Clara och Lisa. Dom sitter i fokus, och får hjälp i något ämne .. Och jag och Frida är smarta så det behöver inte vi. Yay.
Lånar Lisas laddare också, min är ju typ sönder .. Eller något i den stilen ialla fall, så den funkar inte! Blir rätt så jävla aslack på den. 

Nu är vi nästan ensamma här, rätt skönt. Tog bussen vid 9.10 för vi hade 2 timmar då vi skulle kolla individuellt val, typ saker som fotografisk bild, juridik osv .. Rätt skönt med sovmorgon såhär starten på veckan! 

Men ja, vi hörs när jag orkar blogga igen .. Typ ikväll eller något. Har lite jag måste plugga på när jag kommer hem! Ciao.

INTE HELT ÅTERSTÄLLD

Idag har jag inte varit utanför dörren. Skön helg, i mitt hus, med min mamma. Mysigt med en mor och dotter helg, utan massa tjafs osv. 
Sovit en del idag också, men eftersom jag är trött stup-i-kvarten så kommer jag att klara att somna senare också. Min kropp är inte återställd efter min operation och därför är jag inte pigg alls. 
Jag borde plugga glosor nu, så det blir väl det jag ska göra .. Har glosförhör imorgon i tyska.

Men ja, eftersom jag inte har nåt intressant alls att skriva så slutar jag nu .. Haha! Imorgon är jag tillbaka, lite piggare, lite roligare och lite intressantare! 

Puss, hoppas ni haft en bra helg.

SVAR PÅ KOMMENTAR


Svar till Anonym: Jo det skulle jag väl kunna göra. Eller hur menar du? Du får kommentera och säga hur du menar! Men visst skulle jag kunna det, jag blir väldigt glad när ni kommenterar och ber om saker! 
Kram!

INGEN DATA-DAG

Jag har inte haft på datan nånting idag. Inte viljat sitta vid datan faktiskt, otroligt nog. 

Idag har jag istället städat både mitt rum och halva vinden, duktigt av mig. Gjort lite nytta såhär på lördagen. Kollat på film också, "the hangover" som gick på tv. Den är riktigt grym den filmen faktiskt. 
Jag och mamma lagade kycklingkebab nu ikväll, och det var riktigt gott. 

Nu sitter jag och kollar tv, nu verkar det vara typ "karatefylla", som jag tycker är värdelöst .. Haha! Imorgon ska jag nog inte göra så mycket, ut och gå en runda? Ialla fall göra något vettigt och inte bara sitta inne. 

Den här helgen har bara gått åt att umgås med mamma. Mysigt faktiskt! 

Så förlåt för att det inte varit nåt bloggande idag, för jag har som sagt inte alls orkat. Detta blev ett tråkigt inlägg utan bilder, men så är det ibland .. Är inte på humör för att blogga just nu!

KLOCKAN HALV 12

Klockan är lite över halv 12. Jag vill sova. Jag tänker sova. Jag ska sova.

Ja, ni fattar. Tänkte lägga mig nu. Orkar inte riktigt vara uppe, eftersom min rygg har träningsvärk sen idrotten. Undrar hur jag kommer må imorgon, jag menar med min otränade kropp och ett träningspass i skolan på 1 timme. Tror det räcker för att jag inte kommer komma ner för trappan imorgon. 

Godnatt.



SLÄNGER LIVET I VÄGGEN

Sitter med musik i öronen, njuter av att det äntligen är helg! 
När jag kom hem somnade jag nästan direkt, skönt. Sov i två timmar ungefär, sen hjälpte jag mamma med att städa lite i huset. Nu väntas mat och mys med mammsen framför tvn. Kan va skönt med en mamma och dotter kväll, ialla fall efter denna första veckan i skolan då man är väldigt trött!

Skolan va ialla fall skön. Först idrott, längesen jag var med .. Nästan ett halvår sen! Fick ändå E som omdömme förra terminen, skumt ..?
Jaja, på engelskan efter idrotten hade vi något test, och sedan "teori" om hur man pratar engelska. Det va inte någon jobbig lektion så den gick fort. Efter det hade vi 2 timmars håla, softliv. Satt i biblioteket första 45 minuterna, då jag bloggade .. Sen gick vi till Oasen och satt där och fikade osv. Gick till biblan igen sen, för att halvsova i dom fett sköna fåtöljerna! Ja, sen började matten. 55 minuters lektion, och min lärare är rätt soft så jag gjorde inte mycket alls. 
Slutade kvart över 1, så åkte hem halv 2. Kom hem och sov. 

Nu ringde mamma till min mobil, haha .. Hon är nere och jag sitter uppe, lat familj! Aa, men nu ska jag äta! Ciao.


PSYCHOO

Jag och Lisa sitter och gör psykologiläxan, duktiga flickor!
Idrotten var sjukt jobbig idag, så nu är det dags att träna upp konditionen igen, skönt!
Nu ska vi nog snart äta mat, för jag börjar bli ashungrig, och vi har rast till 12.20!

Vi hörs sen, då jag är hemma. Ikväll blir det nog film med Marcus! Hihi mackanbästis.


JAG ÄR MED OCH TÄVLAR

Jag är med och tävlar om att bli veckans blogg på mina vänner Fannie och Johannas blogg. Det ända ni behöver göra är att kommentera inlägget och så är ni med och tävlar. 

klicka på bilden för att komma till inlägget

SLÄNG DET I VÄGGEN

Ligger nyvaken i soffan. Skönt! Nu ska jag plugga, plugga, plugga. Först engelska sen matte, så jag får något gjort. Sen ska jag kanske dammsuga och sedan måste jag duscha och lägga i inpackning. Ingen träning för mig idag, för jag har idrott imorgon på morgonen, rätt skönt att få vara med igen!

Nu måste jag plugga, men omg va hungrig jag är ?! Wtf.


KNASIGT VÄDER

Sitter hemma nu, eftersom tyskan var inställd och jag hann med bussen vid halv 3. Kändes jäkligt skönt verkligen, att komma hem lite tidigare. 
Skolan gick ganska fort faktiskt då skolan började med historia. Fikade en snabbis efter det och sen var det psykologi. Ny lärare eftersom Hans fick sparken typ, haha. Jaja, det gick bra och vi fick två läxor .. Surt! Men det är väl antagligen så det ska vara och inte så soft som jag vill ha det. 

Ja, två lektioner efter det och sen så vart det typ att gå ut i regnet för att vänta på bussen som tog mig hemåt. Gick med Marcus från bussen, så vi hann snacka lite. Gött! Medans vi gick så började det helt plötsligt snöa massor .. Och sen fortsatte det regna osv. Helt galet!

Nu sitter jag och pratar med mamma lite, softar i min ziperall. Mysfaktor! Sen blir det väl lite plugga, troligen engelska och matte. Vi hörs senare istället, för nu sitter jag med min minilaptop!

lagom trött tjej.

YAY, GLADER

Min skoldata funkar, med min klasskompis laddare .. Inte med min. Kaos!
Har samhäll nu, ganska spännande måste jag erkänna, typ ideologier. Vi ska ha debatt om en vecka, så jobbar med Lisa och Lajal, duktiga tjejer. 

Ska typ intervjuas sen av den andra samhällsklassen, inför utbildningsmässan nästa vecka. Ska väl bli kul faktiskt! Det är rätt mycket inför utbildningsmässan, så det ska väl bli spännande. Och på grund av att vi ska va här ända till åtta på torsdag så får vi ledigt på fredag. Rätt schyst måste jag ju erkänna! 

Jaja, nu måste jag fortsätta.

TIME FOR BED

Nu ska jag dra mig mot sängen. Sjukt trött, orkar inte vara vaken. Imorgon är det torsdag, lång dag alltså. 

Vi hörs imorgon istället, detta blir bara jobbigt att skriva massa ointressanta saker. Puss!

FADE INTO DARKNESS

Fade into darkness (Albin Myers remix) - Avicii

Måste bara börja med att säga att: AVICII DU ÄR EN GUD.

Så nu kan jag börja! Skolan idag gick fort. Engelska, svenska och matte. Engelskan hade vi bara grammatikövningar, och eftersom min dator är trasig så fick jag och Lisa jobba tillsammans, och hur mycket gjort fick vi? .. Skitsamma. På svenskan var jag väldigt aktiv och skrev 2 hela A4 sidor, vilket jag inte gjort sen vi hade Ann-Sofie i svenska, så jag kände mig faktiskt stolt. 
I matte så jobbade jag inte så värst mycket. Jag klarar det inte alls bra längre, får liksom inget gjort .. Borde väl ta tag i matten antar jag. 

Åkte hem med halv 1-bussen, fick skjuts av Lisas bror hem och sen sov jag en timme. Åt lite nudlar därefter och sen har jag bara softat i soffan med katten. Pratat med Julia i telefon en stund också. Att ett litet snack på 23 minuter kan få en på så bra humör, rätt sjukt.

Klockan är nu tjugo i nio, och jag orkar fan inte plugga nåt mer. Måste läsa lite samhäll, annars halshugger Lisa mig imon, och det vill vi ju inte .. Hihi! Borde läsa nu, brb!



HISTORIAPLUGG KLART!

Nu har jag läst det jag skulle till historian, känns skönt att ha det överstökat. Nu ska jag läsa lite samhäll, sen ska jag ner och äta pannkakor!

Ialla fall så var skolan inte så soft, jobbigaste dagen ever. Hade sovmorgon till 9.25 vilket innebär att jag började 70 minuter senare än vanligt, skönt. Sen hade vi lots egentligen, men istället var det information om valet vi ska göra i mars, alltså media, beteende eller samhäll. Jag ska välja media, självklart! 
Hade sedan engelska, lunch, tyska, samhäll och tyska. Det gick rätt fort, men va ju sjukt hungrig där på slutet .. Galet!
Datan måste jag felanmäla imorgon också, mycket just nu alltså! Slutar tjugo i 12 imon, gottliv. Måste prata med Clara, serious now. CLARA LÄSER DU DETTA, RING FÖR DU SVARAR FAN INTE NÄR JAG RINGER.

Nu ska jag äta maoooot.

27:E BILDEN: EN BILD SOM DU ALLTID SKRATTAR ÅT.

kan verkligen min sak.

YAY, SNOW!

Omg det snöar asmycket ute. Det har snöat ända sen jag kom hem, alltså vid 4 .. Och nu är klockan lite över 9. Tänk om vintern är här nu? Tänk om alltså .. Lite sen dock, men bättre sent än aldrig eller vad är det man säger?

Jaja, spelade lite sims innan. Det roligaste är verkligen att bygga husen och göra simmarna, det är inte så roligt att spela dom faktiskt. Kollar nu istället runt på lite skor och hittade ett par grymt snygga pumps på Nelly, ge mig pengar och dessa skor .. Sen hade jag varit nöjd!




Whatever, borde väl kanske tvätta bort sminket osv nu!

PIECE OF ME

Piece of me - Britney Spears

Första dagen i skolan kändes tung. Samhäll, svenska (men hade lots), 3 timmars håla inklusive lunch, historia och tyska. Ja, vad ska man säga? En rätt soft dag, men för att vara första dagen var det inte lika soft. 3 timmars håla? Kunde väl lika gärna varit 40 minuters lunch och så hade jag slutat väldigt mycket tidigare? 
Jaja, gick till datamännen på skolan också, för min data är sönder .. Yeye, fuck my life. Ska felanmäla imorgon, kanske får ny? Hade ju varit fest som fan.

Kom hem vid 4, tog lite mat och sen läste jag historia. Julia ringde även och då blev jag sittande med telefonen mot örat i 30-40 minuter, det behövdes verkligen! 
Pratat med mamma lite också, och nu sitter jag här och tänkte spela sims. 

mh, håret!


SVAR PÅ KOMMENTARER


SVAR TILL EMMA: Hur jag får min lugg så? Jag kan försöka göra någon slags video av något slag, för det är ju rätt svårt att beskriva med text. Håll utkik så ska jag försöka fixa detta! 
Tack så mycket förresten!

SVAR TILL ANONYM:
Nej, det är nog inte någon som sagt nåt elakt. Jo förresten, en har snackar lite skit om det till en annan, som sa till mig. Bryr mig inte ett dugg, för ofta är det sånna människor som är avundsjuka eller mår bra av att klanka ner på andra människor. 
Det är även flera tjejer som viskat och pekat på mig, och antar att det är för att håret är väldigt rött .. Ialla fall i solljus,, eller dagsljus över huvudtaget! 
Kul att du tycker i det, trivs som sagt i det och den ända som sagt att jag inte passar i det är min mormor, som tycker att jag ska vara naturlig haha!

SVAR TILL MAGNUS: Ursäkta, men det är väl erat problem isåfall? Hon har inte gjort mig någonting, och jag tänker därför inte göra något åt det. Så det kan du och din dotter fixa väldigt bra själva tycker jag om det är ett sånt problem!

26:E BILDEN: NÅGON/NÅGRA SOM DU ALLTID HAR ROLIGT MED.


ANTIDOTE

Antidote - Swedish House Mafia

Nu var det dags för mig att sova. Imorgon har jag en lång dag framför mig som börjar med samhäll och slutar med tyska. Har dock 2½ timmes håla mitt på dagen vilket känns grymt skönt. 

Min andra termin på gymnasiet börjar imon, kan ni fatta att jag redan gått ett halvår? Snart är det sportlov, påsklov och sen sommarlov. Tiden går fort!

Jaja, nu ska jag bädda ner mig och sova, ska bli riktigt skönt. Tänkte nog först ta fram lite kläder jag ska ha på mig imorgon, och packa väskan med min fucking data som inte fungerar som den ska .. Åh! Tack livet.

Godnatt!

BRUN, BLOND, RÖD


Det va en tid i mitt liv då jag var brunett. Längesen. Jag var fjortis, kaxig och allmänt jobbig. 7:an & 8:an. Hann även vara blond mellan gångerna.


Jag vart blond i slutet av 8:an. Fortfarande fjortis och sminkade mig rätt mycket. I 9:an slutade jag med fjortisbeteendet, fortfarande blond och även platinablond. Det följde mig till 1:an på gymnasiet. Platinablond, fluffig frisyr.


Jag blev rödhårig för ungefär två månader sedan. Trivs grymt bra i det. Det jobbiga är att det bleks väldigt lätt, och jag måste använda speciella inpackningar, bra schampoo och absolut inte "proffs"-hårspray! Men ska man va fin måste man lida pin, och jag överlever verkligen. 
Jag blir ganska uttittad i t.ex. stan när jag är i Halmstad, eller när jag går nere i samhället. Även i skolan. Jag själv ser inte mitt hår som så rött som det verkligen är, och det är väl det jobbigaste.

Har ni några frågor, så är det bara att kommentera. Jag svarar på allt!

COMMANDER

Commander (R.P remix) - Housebanner

Nu tänkte jag hoppa in i duschen efter mitt lilla träningspass. Imorgon börjar skolan, men jag vet inte alls om jag har idrott på morgonen eller om jag har samhäll. Hoppas idrott, för är inte sugen på samhäll sådär första lektionen efter lovet. 
Ska ändå bli rätt skönt med skola igen, annars sover man ju bara bort dagarna och är vaken på natten! Nej, dags för att få tillbaka den rätta dygnsrytmen.

Vi hörs snart, för nu ropar duschen!



TRÄNING #2

Nu sitter jag och skakar för jag har tränat.

Började med att springa upp och ner i trappan 5 gånger (vanligt). Sedan började jag med "uppskjut", då man tar ett ben på nästa steg och skjuter kroppen uppåt, gör om i hela trappan (tränar låren & knäna). Kom upp på mitt rum och gjorde 10 armhävningar (biceps) och 10 sit-ups (mage). Gjorde sedan 15 breda benböj (tränar låren & knäna). Därefter plankan i 30 sekunder och sedan plankan med kickar (mage & lår)

Jag är ju som sagt väldigt otränad, och därför börjar jag med lite och låter det ta sin tid.



SILVIA

Silvia (Robotberget remix) - Miike Snow

Idag har jag inte haft nåt för mig alls. Klockan är lite över tre och jag tänkte ta ett riktigt träningspass nu eftersom jag inte ska träna fotboll idag. Såret är ju inte läkt helt än, därför måste jag ta det lugnt, men jag ska därför träna lite försiktigt.

Jag och mamma har kollat tv, umgåtts och lagat mat idag. Trevligt såhär sista dagen på lovet. Min skoldata har fått fnatt, och laddas inte .. Vafan har jag gjort med den? Åh, fml.
Har även spelat med mitt nya sims-spel. Lyx&design har jag köpt, riktigt nice ju!

Nu tänkte jag träna!



23:E, 24:E & 25:E BILDEN.

23:E BILDEN: EN BILD FRÅN I SOMRAS.

24:E BILDEN: EN BILD SOM GÖR DIG GLAD.


25:E BILDEN: EN PERSON SOM ALLTID GÖR DIG GLAD.

ORKAR INTE

Orkar inte med att sitta vid bloggen nu dom sista dagarna på lovet. På måndag börjar allvaret igen, uppstigning kl.6 och nerbäddning vid 22. Ska väl bli kul att träffa alla vänner i skolan igen och så, men jag tycker att det är väldigt skönt med lov måste jag erkänna.

Igår när jag kom hem så la jag mig på soffan, och efter en timme kom Ebba till mig. Vi drog till Edwins och käkade lite, jag åt kebabtallrik. Mådde skitdåligt så åt typ en fjärdedel av min mat, great. Sen kom Tobbe, Alle, Anton och Martin och hämtade oss och körde oss hem, hihi snällt! 
Vi drog till Ebba vid 11 ialla fall, efter att Ebba sovit en stund haha .. Jaja, kom hem med mamma vid 2 inatt då Tobbe och Ebba körde hem oss. 

Vaknade idag runt 12, åt frukost vid 1, och sen så har jag ätit lunch med. Sov till ungefär 6 ikväll, då Ebba och Lotta tittade förbi en stund. Inte gjort alls mycket idag sen, och imon tänkte jag träna fotboll .. Men tro fan att såret fortfarande är öppet så jag måste vila? Åh, känner mig hemsk.

bild från Julia. love you girl!

AT JULIAS PLACE

Sitter hos Julia nu, och hon bäddar åt mig, min egna lilla toffel hiho!

Ialla fall så var vi på stan innan idag och handlade lite, eller det var bara jag som handlade ett par gröna byxor inne på Gina Tricot. Stan stängde vid 3 så i hann inte så mycket mer än att gå in på Gina och Bikbok. Vi åt pizza till lunch, fett gott hiho.

Träffade några av Julias kompisar också, väldigt trevligt. Men sen vart det kyligt ute och då drog vi hem hit och nu tänkte vi nog dra på New Moon. 

Orkar inte blogga alls, hehe .. Vi hörs imon, puss.

GODNATT

Det verkar som att vädret har lugnat ner sig rätt bra, skönt som fan. Nu tänkte jag istället sova, och imon blir det tidigt uppstigning.
Katten ligger jämte mig och spinner, gosigt. Så nu ska vi sova, jag och katten hihi. Godnatt! Hinner nog inte blogga innan jag åker, men ska försöka!


22:A BILDEN: EN BILD PÅ EN TID DU SAKNAR.

man brydde sig så lite, man gjorde aldrig fel.

30 MINUTES OR LESS

Idag har jag och Lisa kollat på 30 minutes or less, grym film .. Rolig och ibland spännande. Allmänt underhållande var den! 

Vi bakade även före det, det blev silviakaka! Fail, men den vart rätt god faktiskt. En blondin och ett redhead, vad mer kan det bli? Haha! Så den njöt vi av när vi kollade filmen.

Hon drog vid 7, och då åt jag lite kvällsmat och kollade tv med mamma. Gjorde fruktsallad sen, och kollade Jönssonligan! Haha, den är grym den filmen.

Nu ska jag inte göra nåt mer idag, lite magövningar .. Sen ska jag sova! Upp vid 9 imon, igen, för att åka till Halmstad. Tåget går 10.54 .. Som det sägs nu! Men vi hoppas det går.

lagom gammal bild på mig och Lisa!


HOLD ME, AND TELL ME EVERYTHING IS OK


(&¤(#/%=¤(/¤#¤ !!!

Arg, så himla arg. Så arg så arg. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!
FITT SJ, FATTA ATT NI MÅSTE HA FUNGERANDE FUCKING TÅG I ALLA FUCKING VÄDER.


Blir tyvärr inte att åka till Julia idag. Istället bli det att umgås med Lisa. Får se vad som hittas på, kanske film eller något liknande? 

Imorgon ska jag istället åka till Julia! Och då hoppas vi att det är bättre på tågbanan, eller hur? 

Vi hörs sen istället, vet inte vad jag ska skriva för är så himla sur. Tur att Lisa kommer och gör det bättre fan!

så arg.. åh fml


TRÖTT TJEJ

Åh, klockan ringde vid 9, snoozade till tio i 10 .. Och nu sitter jag här och måste verkligen börja packa osv! Även duscha så jag hinner bli färdig.

Det är typ storm ute, så vi får hoppas att inte tågen är inställda eller något! Man vet aldrig med SJ .. 

Jaja, NU - duschen!

hiho, gammal bild


SKITVÄDER

Det blåser, regnar och är allmänt pissigt ute. Jag ska försöka sova nu, med katten jämte mig som spinner högt som fan. Ska stiga upp vid 9 imon, då jag har massor att fixa innan jag beger mig till Halmstad för att umgås med Julia.

Men nu ska jag väl försöka sova! Godnatt.


19:E, 20:E & 21:A BILDEN

19:E BILDEN: EN PERSON SOM ÄR SNYGG.

20:E BILDEN: EN BILD PÅ DINA NÄRMASTE.


21:A BILDEN: EN PERSON SOM ALLTID STÄLLER UPP FÖR DIG.

TILL MITT ANDRA HEM IMON

Yes, love life. Ska till Julia imon, längesen som fan alltså! Ska bli mys, gå i stan och handla lite på slutrean osv.

Ebba var här innan, baby! Vi kollade film, gjorde fruktsallad och hade allmänt mys. Snackade massa, och gick ut en stund .. Men fuck va slaskigt det var ute! 
Hon åkte för typ en timme sen, och nu sitter jag här i underkläder och tänkte dra på mig min Ziperall och mysa lite. Sen ska jag sova i tid för imorgon innan jag tar tåget vid 12.36 så ska jag hinna träna, duscha, fixa mig och sen laga mat till mig och mamma. 

Men nu ska jag packa!

SOUL SURFER

Åh så bra film. Helt sjukt! 
Det handlar om en flicka som älskar att surfa, och en dag när hon tränar med sina vänner kommer en haj och biter av henne ena armen. Hon överlever, och börjar surfa efter många om och men. 

Ja, så sevärd. Helt klart 10 av 10 snöflingor! 

Och på tal om snö, så snöar det fett mycket ute nu! 



TRÄNING #1

Började dagen med att dricka ett glas vatten, ta mig upp ur sängen och drog på mig mina hotpants och en tischa. Slängde upp håret i en slarvig knut och satte igång. Det var jobbigt, jag flåsade och jag kände mig inte så pigg på det .. Men det blir bättre, det kan jag lova.

Dagens morgonträning:
- 10 sit-ups (Nej, jag klarade inte flera)
- 30 sekunders plankan, sträkte ut magen och körde 30 sekunder till.
- 20 breda benböj.
- 10 dips (tränar triceps)
-
10 kissande hunden/ben

Det var det jag gjorde idag. Det var inte mycket av varje, men jag kan lova att det värkte. Inte tränat sen i juni, därför har mina muskler försvunnit.

Ska troligen ut och cykla med Ebba sen, hoppas på en lång runda utan regn!

UNCHECK

Tränat [check]
Ätit mat [check]
Duschat [check]
Borstat tänderna [check]
Klätt mig [ ]
Sminkat mig [ ]

Som ni ser ska jag bara klä mig och sminka mig, sen kommer Ebba hit och kollar film med mig. Sen kanske vi tar cyklarna och cyklar en runda. Börjar våra hälsosamma liv - say what? Lol. Kommer aldrig bli hälsosam, bara lite bättre med träna och sånt!

i love you.

SOFTINATION MAN?

Sitter nu och lyssnar på musik och pratar med Julia på facebook. Saknar henne massor, så ska nog till henne på onsdag! 

Imon börjar jag träningen. När jag har ätit frukost imon ska jag träna en stund, sen ska jag duscha och fixa mat. På eftermiddagen ska jag och Ebba umgås en stund, det kan behövas för det var ett tag sen det bara var vi två. 

Sitter nu på skoldatan så jag har inte bilder till bildlistan, för jag missade bild igår också såg jag .. Hehe, skitlista. Men det fixar jag imorgon.

Tänkte lägga mig i tid idag, och imon hoppas jag på att min iPhone 4S kommer .. Vill ha den nu! Men ja, man kan ju inte få allt, men den är ju påväg ialla fall. Vet ni nån bra hemsida där man kan hitta skal osv till 4S? Skulle gärna vilja ha nåt snyggt skal på den, eftersom att iPhone i sig är ganska fula .. Haha!

NYTT MÅL FÖR 2012!

Lovdagarna går bara ut på att inte göra någonting .. Det är tråkigt och man blir inte pigg av det alls. Jag äter godis, dricker läsk och ligger på soffan varje dag, det är inte bra för min hälsa alls och jag känner faktiskt att jag inte mår bra av det. Jag trivs inte i min kropp längre. Jag mådde bra och trivdes när jag tränade fotboll och höll igång, men inte längre. Jag ska komma igång med fotbollen så fort som möjligt.
Jag har ett litet mål som jag ska uppnå till sommaren, att vara nöjd med min kropp! Det är väl bara att sätta igång! Det börjar bli bra där jag opererades och nu har jag äntligen en liten möjlighet att träna .. Inte så hårt, men lite och det kommer vara nyttigt som fan. 
Och nej, aldrig att jag slutar med godis osv, det är det bästa jag vet och skulle må dåligt av att inte äta det .. Så jag tänker bara trappa ner med mängden jag får i mig.

Från och med nu så ska ni få följa mig, från att vara en soffpotatis till att börja träna .. Och nå mitt mål. Vad sägs om det? Hoppas ni tycker att det blir bra, och en lite intressantare blogg! 

jag ska nå dit!

2 JANUARI 2012

Sitter i soffan och äter lite godis. Jag och pappa har städat källaren idag, och jag väntar fruktansvärt mycket på min iPhone 4S ..

Jag vaknade vid halv 12 imorse då pappa ropade på mig, maten var färdig 12 och sen somnade jag en halvtimme till efter maten. Städat källaren som sagt och nu tänkte jag kolla tv eller något liknande.
Jag hoppas min nya iPhone kommer snart .. Den här inte bra alls längre, buggar som fan.

Men vi hörs senare.
OCH följ mig på instagram: heyyfriida


BILDER FRÅN IGÅR, BÅDE NYKTRA OCH ONYKTRA



















Ni får kommentera om det är nån bild ni vill att jag tar bort! Tack så mycket för kvällen, och för att ni gjorde början på mitt år bra som fan.

NYTT ÅR, NYA FÖRVÄNTNINGAR OCH NYA BESVIKELSER

Ja, herregud .. Det är ju faktiskt 2012 nu! Första dagen på året har spenderats i sängen, sovande. Även kollat på tv med mamma och pappa. Rätt skönt sätt att starta året på faktiskt, och jag har faktiskt mått rätt mycket bättre än jag förväntade mig.

Vad gjorde alla människor igår? Jag va på fest i hemvärnsgården, mycket trevligt var det. Massa fina vänner, mycket dans och ont i fötterna! Så det ska vara ju. Hängde mest ihop med Sanne och Josephine under kvällen, fina flickor. Mamma kom och hämtade mig nån gång mellan 12 och 1. 

Nu tänkte jag inte göra så mycket mer än att kolla nån film eller något .. Ligga här i sängen är skönt ialla fall.

pigg tjej såhär år 2012!


2012!

Ligger i sängen nu. Jätteförkyld och kan inte andas, hur jobbigt som helst! Sov hos Carina och Åke inatt, mamma och pappas kompisar, för jag orkade inte gå hem inatt.
Festen var sjukt rolig, mådde inte så värst bra i slutet, så tack dom som hjälpte mig!

Nu ska jag gå ut och ta lite vatten.

Hade alla en bra nyårsafton? Det är fucking 2012 nu!!


RSS 2.0