INGEN RUBRIK

Ligger på soffan, ovanligt? Öh nej. Men aa, Ebba har vart här hela dagen, och det känns asskönt att ha haft nån som fått mig på jättebra humör!
Var nere på distrikt innan och la om det med, och det ser fint ut, skönt ju!
Haft ganska ont idag med, det spänner ju jäkligt mycket eftersom det är sytt.

Jag vet inte vad jag ska skriva eftersom jag inte gör nånting mer än ligger på soffan och äter .. Haha!

Btw, Clara är du nöjd nu? Nu har du nåt litet att läsa!

Vi hörs när jag har nåt spännande att skriva.


INGEN RUBRIK

Ligger i soffan. Vad ska jag skriva? Det suger att inte kunna göra något. Alla ska på maskeradsfest ikväll, själv kommer man nog få höra av massor att det va askul osv
Det värker hela tiden och jag vet inte hur jag ska ligga. Blir ju att ligga på mage mest, men yaa, det blir jobbigt med. 

Nu tänkte jag vända mig och kolla tv, hehe. Vi hörs senare typ.

old times. saknar massor


FRIDAY, FRIDAY

Ligger i sängen och har precis ätit mat. Kollar tv nu, tänkte sova en stund snart. Ikväll är det maskeradsfest, men fuck operationen så kan jag inte gå på den. Jag mår ju inte asbra, det värker där dom sytt och så.

Men nu ska jag sova en stund nu, inte sovit allt för mycket inatt.


NERBÄDDAD I SÄNGEN

Ligger nerbäddad i bäddsängen. Får ju inte gå i trappor på en hel vecka, så här nere kommer jag få ligga.
Jag har ont där bak, men det är väl naturligt och halsen blir bättre, hade ju slang i den för luftvägarna eller så.
Sovit lite nu efter jag kommit hem, vaknade för en timme sen, är fortfarande galet trött!
Får heller inte ligga på rygg, sitta, cykla, ta långa steg eller gå ut och gå. Så .. Haha, ni fattar!

Nu tänkte jag väl kolla lite på tv, och sen sova! GODNATT.


PÅVÄG HEM

Ligger i bilen, snart i Smålandsstenar tror jag. Ser inte jättemycket, haha!
Operationen gick bra! Kom in i rummet före operationssalen vid kart i 9, där dom tog EKG, blodtryck, puls osv. Efter ett tag kom en narkosläkare in och satte en nål på mig. Då fick jag lugnande och lite sömnmedel, vart lite snurrig! Kändes som om man var lullig typ! Kom in i operationssalen vid halv 10 tror jag, och sen fick jag sån mask på mig och sen kommer jag inte ihåg mer. Vaknade vid 11 och sen har jag legat där i en säng och sovit och ätit glass! Påväg hem nu, så när jag kommer hem ska jag ringa Julia, Ebba och några fler!

Vi kan höras senare!


UPPDATERING AV iPHONE

Uppdaterar min fining nu. Kände att det behövdes, för allt bara laggade. INTE OKEJ!

Tänkte väl typ nu gå och lägga mig, föna håret snabbt bara. Imon är det sjukhus som gäller, önska mig lycka till? .. Hihi!

Yeye, hör av mig imon med mobilen. 

Godnatt!

heyyfriida @instagram

EBBA ÄR HÄR

Nu sitter jag och Ebba här på mitt rum och softar lite. Slutade skolan vid halv 12 och tog bussen hem då. Ebba kom hit vid 3 efter att hon slutat skolan och så åt vi lite. 
Sen fikade vi massa, och nu så sitter vi här och snackar massa. 

Imon ska jag opereras, redan klockan 8 på morgonen! Jag är jättenervös, men det går nog bra! 

i love u!

INGEN DATOR IDAG

Har inte suttit nåt vid datorn idag, så jag kör en snabb mobilbloggning.
Dagen gick rätt snabbt, dock sega lektioner inklusive ett prov i tyska. Åkte hem som vanligt vid halv 4 och gick sedan förbi salongen för att kolla färg till håret, det lutar åt rött faktiskt .. eller?
Jaja, somnade senare och blev väckt vid 7 av mamma. Och nu har jag duschat, ätit och nu tänkte jag föna håret. Sova igen senare, och imon är det onsdag, vilket innebär att gå till halv 12 bara! Damn soft. Sista dagen i skolan för mig, och sen är det lov! En veckas lov har vi väl förtjänat nu.

Jaja, eftersom detta blir sista för idag säger jag godnatt!


HEHEH BUS!

Hehe, busar lite på svenskan. Fuck recension, vem bryr sig liksom?

CSI NY

Nu ska jag fortsätta kolla på CSI NY. Det är bra, älskar såna polisserier! 

Plugget gick hyffsat, hoppas på att faktiskt klara provet imon. Kommer nog inte det, hehe. Men yeye, kör bara kör liksom.

NATTI!

gammal bild, men en av mina första "lyckade" bilder!



HÅKAN HELLSTRÖM - KLUBBLAND


Pluggmusik. Så damn bra, helt störtkär i hans röst.

TYSKAPLUGG


IMON - Prov
NU - Plugg

FRIDA & LISA PÅ SVENSKAN!


Softar på svenskan just nu. Jag "skriver" min recension, men det går inte askalas. Softar hellre här på bloggen, så därför får ni lite osöta bilder såhär på morgonkvisten!

Slutar halv 4 idag, som vanligt, på alla andra måndagar. Denna veckan går jag bara till onsdag. På torsdag händer det grejer, och alltså blir jag ledig på fredag. Det känns rätt bra faktiskt. 
På fredagkväll ska jag och mamma ha myskväll, med film och godis. Det tycker jag låter askalas! 

Höstlov nästa vecka också, men lär nog bli sängliggandes hela lovet. Men man ska inte måla Fan på väggen!

GLÖM DAGENS BESKYMMER ..

.. FÖR IMORGON KOMMER NYA.

Sitter nu här framför datan. Svanskotan börjar bli bättre, skönt som fan.
Imorgon är det skola igen, som alla andra måndagar. Idrott, svenska, lots, religion, historia och tyska är det som väntar mig imon. Inte jättekul.

Yeye, nu tänkte jag lägga mig. Kolla färdigt på tvn, nåt Stefan och Krister program är det, kommer inte på vad det heter nu bara .. haha!

NATTI!



JUST NU


Just nu sitter jag på mitt rum och ska försöka fortsätta med min recension som visst ska in imon. Är inte ens halvfärdig, och jag vill inte sitta på min födelsedag och skriva. Så kanske skickar in den på tisdag .. eller imonkväll!
Av min släkt fick jag pengar. Önskade mig inte något annat, eftersom jag gillar att köpa saker själv och så. Hehe! Annars var det jättetrevligt att träffa alla osv.

DREAM MIX - MIXXXAR



FÖRLÅT SÖTISAR

Jag har inte haft ork till att sätta mig vid datan eller något. Igår så bakade jag hela dagen, och senare på kvällen var det tänkt att en kompis skulle hit, men han kunde inte komma. Så det blev film med mamma.
Hur många lingon finns det i världen, The House Bunny och Polisskolan 3 kollade vi på. Riktigt mysigt faktiskt. 

Nu städar jag mitt rum, och runt halv 3 kommer alla gäster. Det är släkten på pappas sida och Amanda, hehe. 

Men ni får ha förståelse för att det vart lite tyst här igår. Nu så tänkte fortsätta med städningen och så hörs vi av senare.

blir man glad eller? love u! ♥


16 FUCKING ÅÅÅR


HOS LISA

Nu sitter jag hos lisa med Clara och vi ska titta på film nu. Lisa drog precis på Life as we know it som vi ska kolla på nu ikväll. 
Vi kom typ precis från pizzerian där vi käkat pizza och myst. Så nu sitter jag, Lisa och Clara och smaskar godis och kollar film! 

Vi kan höras när jag kommer hem! Puss.

ORKAR INTE

Sitter här och har engelska. Svanskotan värker mer än på länge, det känns inte jätte bra faktiskt. Vi gör ingenting på engelskan, helt tråkigt. Jag orkar inte sitta här mer för nu vill jag bara hem och lägga mig. Ta en ipren och slappna av lite. 

Nu ska vi gå igenom nåt, sen har vi matte också. Slutar tio över 2!

visst är mitt hår ganska långt nu?

YEYE SOFTINATION?

Dagen har jag spenderat i soffan. Sovit, kollat tv och nu sitter jag med datan och håller på med min bokrecension som ska in på måndag. Vet inte vad jag ska skriva, det är svårt att sammanfatta böcker tycker jag, speciellt när man bara får använda 1/4 sida till sammanfattning .. 

Har fått ont i svanskotan lite igen. Skönt att detta snart är över, för orkar inte med detta mer. 

Imon har jag basket på idrotten, sedan 2½ timmes rast. Slutar iallafall tio över 2 och imonkväll blir det myskväll med Lisa, Clara och Frida. Ska bli askalas. Pizza, film och mys!

Måste fortsätta nu!

DAG 22 - MIN REAKTION NÄR JAG SER MIG SJÄLV I SPEGELN.

Jag vet inte. Alltså speglar finns överallt, och jag tänker inte så mycket när jag ser mig själv. Jag ser mig själv precis som jag ser alla andra faktiskt. 
Men just nu när jag ser mig i spegeln är väl typ :
- SHIT FRIDA, DU MÅSTE FÄRGA HÅRET!
eller så gör jag massa fula miner och skrattar åt mig själv! Haha, forever alone typ.

LEKTIONSBILDER

yeye ni är bra tjejer.

SCHOOOL

Sitter på samhällslektion. Vi har inte någon lärare så det är rätt soft, efter som Fatma står och drar på massa musik där framme. 
Jag orkar inte jobba med det jag ska, så det är rätt tokigt
. Facebook räddar mig alltid, och yeye. Det är bra!

Hoppas på att jag hinner med den första bussen, för det hade vart nice att slippa trängas med alla andra. Tänkte äta och plugga när jag kommer hem, det behövs verkligen.

Men yeye, hoppas på att denna lektionen snart är slut. Har tyska och matte sen, är fetans hungrig dock.

här var det sommar yao


ROLIG LEKTION. ELLER?

yeye, söta tjejer har roligt på psykologin.

PSYCHOOO.

Har psykologi nu. Psycho lärare .. yeye.

Det regnar inte ute idag iallafall, vilket är underbart skönt. Solen skiner tillochmed, galet!
När jag kommer hem ska jag beställa tid för att färga och klippa håret. Hoppas på att det går att färga innan operation. Yeye, rödhårig Frida!

Hörs senare istället. Min lärare är tjatig!

DAGS ATT SOVA

Tänkte försöka sova när Hawaii Five-0 är slut! Måste kolla färdigt på programmet, det är riktigt bra ju.
Imon är det en ny dag, och då landet ju vara bra att vara pigg. Det ska visst inte regna imon, men visst är det tröttsamt att gå upp när det är nattsvart ute på morgonen?!

Yeye, natti!


PENGAR, JATACK!

Galet vad jag vill ha mycket pengar nu. Det är så mycket jag vill göra. Färga håret rött, köpa en helt ny "höst-garderob", resa osv. 
Fyller år på söndag, kanske ska önska mig en färgning? Vad tror ni? Mig i rött hår?

Jag är ialla fall nyduschad nu och sitter i soffan med tv:n igång. Det är 112 på liv och död nu, inte jättespännande, men har ju ialla fall datan, vilket är rätt soft. 

Imon är det lång dag i skolan. Halv 4 slutar jag, och då blir det hem och plugga typ.

hihi, mmmmums


DAG 19, DAG 20 & DAG 21

DAG 19 - EN BID PÅ DET JAG KÖPTE SENAST.
Jag vet inte vad jag köpte senast i klädväg, men senast köpte jag idag en hustler och en twix inne på Netto. Men det vill ni väl inte ha bild på nåt så meningslöst? ..

DAG 20 - MIN FAVORITFILM.
Min favoritfilm måste nog vara Dear John eller Hur många lingon finns det i världen. Helt olika genrer, men jag älskar båda. De är riktigt bra tycker jag. 

DAG 21 - EN BILD PÅ MIN SJÄLV SOM ÄR TAGEN UTAV NÅGON ANNAN.


MEN GODMORGON GODMORGON

Nu har jag vaknat efter en stunds vila. Vaknade av att jag inte kunde andas, helt sjukt faktiskt. 

Nu tänkte jag skriva lite på min recension, sen ska jag nog få igång en film tror jag. 
Imon ska jag nog försöka fixa en ny header eller något liknande. Den jag har nu är väl lite väl somrig ..? 

nyvaken tjej, taggad för plugg. eller?

YEYE, DUKTIG FRIDA!

Har läst ut min bok i svenskan nu. Sitter på lektion och lever min egna värld med musik i öronen. Jag ska nu sätta igång med bokrecensionen, den måste vara klar på måndag.
Slutar om 1 timme och 10 minuter, och tar då bussen hem för att äta mat och sova. Även plugga tyska, och senare se om jag kanske kan träffa nån fin människa.

Vi hörs senare, kanske på bussen?

SVAR PÅ KOMMENTAR


Svar: Jag har haft en inflammation i min svanskota, som jag opererades för ungefär för 2 månader sen. Så nu ska jag ta bort denna infektion. Så det är ingen stor operation, men den behövs. 
Denna inflammationen har nämligen bildats för jag suttit för mycket. Så kom ihåg det alla ni datanördar där ute, skippa datastolen och gå ut och gå istället!

PLUGGAR YEYE

Sitter och nu med hörlurarna i öronen och har stängt ute omvärlden för nu tänkte jag plugga tyska. 
Somnade innan ungefär en timme, jätteskönt ska jag berätta. Läste i min svenskabok senare, nästan utläst nu! Känner mig faktiskt duktig. Bokrecensionen får jag nog snart börja med. 
Nästa vecka går jag bara måndag, tisdag och onsdag, för på torsdagen är det operation som gäller.

Men yeye, nu ska jag plugga!

skönast ever? oh yeye

SJUKLING HEHE

Ligger på soffan. Åkte hem från skolan idag för mår ju inte så bra. Gjorde tyskan och engelskan, hoppas på det bästa!
Nu ligger kissen jämte mig och myser, och jag tänkte väl sova lite. Sen plugga till tyska provet på tisdag!
Hörs sen sötisar!


SITTER PÅ BUSSEN

Nu sitter jag på bussen som är påväg till skolan. Den är väldigt tidig idag, blir man trött på det eller?
Iallafall så har jag 2 prov idag i skolan, engelska och tyska. Hoppas väl på det bästa, inte pluggat så mycket på något av dom.
Jag hör av mig senare när jag är i skolan istället, nu tänkte jag nämligen sova 5 min!


INGET BLOGGANDE TODAY

Jag har ingen lust att blogga idag. För jag mår inte asbra, fryser och har ont i huvudet. 
Somnade när jag kommit hem. Gick innan tyskan för jag orkade verkligen inte, mådde ju inte bra alls. Har feber tror jag.
Nu har jag pluggat till både engelska och tyska provet. Måste fixa min inlämning tills imon nu. 

Vi hörs imon eller senare.

gullig tjej, eller? aa fast ne


FÖR TIDIG FÖDELSEDAGSPRESENT

Tack Julia för det fina halsbandet och ringen. Att du tänkte på mig, du är så söt. Jag fyller år om precis en vecka, känns faktiskt konstigt .. Jag tyckte inte alls det va länge sen man låg ute i gräset och solade sig i 25 graders värme. Nu är man helst inte ute, för det är typ 10 grader. Känns inte roligt alls. Visst att jag längtar massvis till snön .. MYS!



DET LOCKAR LITE


Färgen är så galet lockande. Jag vill ha nununu!
Fett trött på min blonda, tråkiga frilla. Vill ha en förändring, en stor förändring. Inte klippa av det, men färga .. En helt otippad färg!

DAG 18 - VAD JAG ÅT IDAG

Oj, haha. Jag har ätit väldans mycket idag faktiskt. 
Innan frukost vart det lite godis, och till frukost vart det macka. Till middag fick jag fläskfilé, potatis och sås. Även lite godis på det, eller okej, ganska mycket godis .. Sen vart det nudlar till kvällsmat. Nu har jag ätit lite mer godis. 
Söndagar är världens latisdag, och det är det ända bra med söndagar .. 



BILDER FRÅN IGÅR

Julia åkte hem vid 4 ungefär då hennes pappa kom och hämtade henne. 
Vi vaknade runt halv 11, sen låg vi och drog oss jättelänge, åt frukost vid 12 ungefär. Vi har suttit här uppe hela dagen och snackat och ätit godis. 

Igår vart det inte mycket bloggning, utan vi stressade jättemycket efter att vi ätit pizza. Och sen så körde pappa oss till Sofie där det va några taggade brudar. Där spenderade vi kvällen och runt 1 åkte vi hem. 
Kvällen vart bra, och ni är riktigt härliga tjejer!




TAGGA BRUUUDAR

Ebba har kommit, nu väntas bara Julia. Så hon kommer nog snart.
Måste klä mig lite nu, så vi hörs senare!

DAG 16 & DAG 17

Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
DAG 16 - INNEHÅLLET I MIN VÄSKA.
Jag har inte mycket speciellt i min väska eftersom jag alltid har dataväskan till skolan. Så det är just nu datan, kalender, skrivblock, penna, tamponger, mobilsladd till datan, hörlurar, plånbok och oftast tuggummi!
Något annat är det inte, okej att det är ganska mycket .. Men ja, det känns behövligt i min väska.
DAG 17 – EN PERSON JAG VILL BYTA LIV MED FÖR EN DAG - OCH VARFÖR.
Det skulle nog vara typ Kissie eller någon sån svensk, känd men väldigt illa kritiserad människa. Jag tycker hon är stark som fortsätter med det hon gör, fastän hon får massvis av dumma kommentarer osv. Hon hamnar ofta i tidningar om hennes vikt, men är det så hon vill se ut får vi väl bara låta henne göra det? Därför skulle jag nog vilja testa att vara henne för en dag!

SNABBT INLÄGG

Vaknade vid 11 idag. Skönt att sova ut lite. 
Tänkte köra Dag 16 och Dag 17 idag också, men nu ska jag först och främst ut och öva lite körning. Växla, bromsa osv. Det blir nog bra. 

Senare kommer Julia hit, då jag, Ebba och Julia ska ner på Rendez och käka gott, senare till tjejkväll! Mys som attan. 

Mer får ni veta senare, nu ska jag ut!



SÄNGEN LÅTER BRA

Nu tänkte jag faktiskt sova. Känner mig helt slut efter en dag i skolan, fastän att jag sov mer än en timme efter skolan. 

Jaja, imon så ska jag försöka få hit Julia ialla fall. Hoppas hon kommer.



EBBA IS IN THE HOUSE

Nu sitter jag här och pratar lite med Ebba. Vi ska kolla Idol, som är typ första gången jag gör nu denna säsongen .. Hihi, men så kan det vara. 

Ialla fall så får vi se vad vi gör senare, men just nu känns det skönast att dricka Coca Cola och äta chips. Hihi, MUMS!

I SKOLAN

Nu sitter jag, som typ resten av sveriges ungdomar, i skolan. Vi har engelskalektion, och ska plugga till provet vi har på tisdag. Jag orkar inte plugga och därför sitter jag här och bloggar lite istället. 
Känner inte för att vara kvar i skolan, det är drygaste ever. Jag är trött, hungrig och fryser. Men ikväll blir det bättre, då mina föräldrar ska ha lite vänner hemma, och så kommer Ebba, syster, till mig. Hennes föräldrar ska till mina.

Jaja, kanske borde plugga? Ja, det låter bra Frida. Kan ju känna mig lika stolt som jag gjorde igår, huehue.

FÖNA HÅRET .. OSV

Nu ska jag föna håret och sedan lägga mig och läsa min bok som jag håller på med i svenskan. Den är rätt spännande, så det är inget tröttsamt.

Imon är det skola, som vanligt. Idrott först, då vi nog skulle va på gymmet och ha styrketräning. Softliv! Har även 2 och en halv timmes hålis, så det blir nog också att gå till "centrum" och kolla lite. Sen har jag engelska och matte, och slutar tio över 2. 

Vi hörs imon sötisar.

tröttnar verkligen inte, så grym.

KÄNNER MIG RÄTT DUKTIG

För en gångs skull valde jag läxor framför datorn. De som känner mig vet att det är ett rätt stort steg i mitt liv att välja bort den. Den styr mitt liv, när det borde vara jag som styr det .. Men nejnej.

Ialla fall så gjorde jag färdigt engelskauppgiften tills imon, och så började jag även på samhällsuppgiften som ska in på måndag. Tänkte plugga på provet tills tisdag, men eftersom glosboken.se uppdateras gick det inte som tänkt. 

Dessutom vill jag säga förlåt för det sjukt tråkiga bloggandet. Det ända jag skriver är vad jag pluggar, men som sagt har jag riktigt mycket i skolan nu för tiden och aa .. Nu innan lovet är det riktigt mycket. Kommer inte hinna med mycket mer än pluggandet.

Jaja, just nu värkar det som att jag ska mysa lite med Lisa imonkväll. Skulle vart nice, eftersom jag inte vill va hemma med mamma och pappa och deras gäster. Haha! 



DAG 14 & DAG 15

Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.

Haha, har inte förändrats jättemycket faktiskt. Där ser man, har vit blondin ett bra tag nu. Ja, men ganska översminkad osv, men jaja, oldtimes!

DAG 15 – NÅGONTING JAG ÅNGRAR
Det finns inte mycket jag ångrar. "Ångra aldrig något som en gång fått dig att le", och det mesta får mig faktiskt att le, eller ialla fall känna mig bättre. 
Alla har något som de ångrar men gjort är gjort, och det går inte spola tillbaka tiden.

PLUGGFRI DAG. ELLER?

Nej, såklart inte. 
Jag har riktigt mycket nu innan höstlovet. 5 prov tror jag, och några inlämningar. Usch, känns ju inte jätteroligt dåva. Men nu tänkte jag ta allt i tur och ordning, för jag har skrivit ner alla saker nu innan lovet.
Så först och främst ska jag göra engelskan tills imon, alltså översätta 4 långa meningar. Sen ska jag nog även fixa lite på min samhällsinlämning om massmediakonsumtion.

Är det nån fin liten människa som har lust att softa lite imonkväll typ?

PSYKOLOGILEKTION

Sitter med inlärningsfrågor nu. Flera stycken är det, helt galet, för det är riktigt jobbigt och alla frågor handlar om samma saker typ. Ingen av oss vill jobba, bara sitta på Facebook och dryga. Denna lektionen är riktigt lång också. 
Prov på torsdag i detta, räcker nog om jag bara läser igenom det hemma nån gång, vi har nämligen prov på 12 sidor bara, så det känns inte jättejobbigt.

När jag kommer hem sen så ska jag och pappa städa, hehe, som vi lovat mamma. Imon, så undrar jag nog om jag kanske ska leka med nån, jag har inte lust att vara hemma. Dom ska ha några kompisar hos sig, och jag vill inte sitta där och dryga.

sötabrudar.

GODNATT

Nu ligger i sängen och tänker faktiskt sova nu. Upp imon och duscha snabbt, senare blir det skolan och så kommer jag hem vid 4. Ja, en vanlig dag för lilla mig, ganska kämpigt, men det flyter på ändå.
Måste bara berätta att det är fullmåne inatt. Har ni något problem med sovandet under denna natten? Alltså svårt att sova när det är fullmåne? Hade varit roligt om ni bara skrev ja eller nej, vill se om det finns fler som jag, som inte alls sover bra då.

GODNATT.


QENDRESAAAA

Snackar lite med Qendresa på msn, galet vad jag saknar dig bruden. Hur längesen som helst vi träffade varandra. Inte träffats sen du flyttade, i 8:an typ. 
Det är fan galet, eller hur? 

galet snygg brud!

WE FOUND LOVE IN A HOPELESS PLACE ..


Jag sitter här i köket och lyssnar på musik i mina hörlurar och lever i min egna lilla värld. Varför inte göra det ibland liksom? .. 
Jag har inte gjort färdigt engelskan, eftersom jag inte läst boken så tänkte jag faktiskt snacka lite med Lisa och Frida imon om dom skulle kunna hjälpa mig. Den ska in imon ju, vid 4 tror jag. 
Måste plugga lite tyskaglosor också, har glosförhör imon. Känner faktiskt att jag ska försöka få ett bra betyg i nåt ämne, sen får vi se hur det går med det. 
Men sålänge så kan jag ju bara bjuda på det som spelas mest hemma här nu, grymt.

VARM CHOKLAD OCH PLUGG

Självklart somnade jag istället för att köra. Det kändes faktiskt skönast. Tror pappa sa att vi skulle kunna köra lite på lördag, det hade ju vart super. 
Vi åkte på utvecklingssamtal i Gislaved också. Pratade med min lärare om överskåp, och det ser ut som vi ska fixa det imon, och det hade ju varit superduper. När vi kom hem gjorde vi inte mycket, utan jag tog tag i mitt plugg och nu sitter jag här med en stor kopp varm choklad. Och jag menar verkligen stor .. Haha! Men gud så gott det är, ialla fall nu när hösten börjar dra sig närmre och det är fruktansvärt kallt ute.

lycklig tjej?

ENGELSKARECENSION

Nu måste jag skriva en engelskarecension som är tills imon. Börjar få lite panik, för pappa kommer hem om 20 minuter typ och ska då äta. Senare ska jag köra lite, och sen ska vi på utvecklingssamtal i Gislaved. Hoppas jag skött mig .. Haha!

Skolan gick snabbt, slutade ju halv 12, som alla andra onsdagar. Engelska, svenska och matte är de enda lektionerna jag har på onsdagar, och dom gick jättefort idag (?!), ovanligt liksom. 
På engelskan kollade vi klart på Kung Fu Panda. Jag och Clara satt och garvade som fan, herregud vilken sötis han är .. 
Svenskan gick åt till att läsa boken, Ulrike och kriget, och lyssna på musik, och sen så började vi jobba med procent i matten. 

Nu tänkte jag sätta igång med min recension. Tror även jag har boken i mitt skåp, typiskt!

Just nu:


BÄJBBBB

Dags för mig att sova faktiskt. Ska bli så jävla ljuvligt att sova ikväll, för jag är verkligen dödstrött.. 
Imon slutar jag tidigt, och då tänkte jag försöka övningsköra lite. Det är grymt kul, fattar inte hur det kan vara det. Ska försöka få nån bild också imon, hehe. 
Dessutom tror jag att Fatma ska ha sina lila linser på sig imon, ska försöka få en bild på dom, för dom är damn snygga! 

Men nu ska jag fixa mig, sen sova. Vi hörs imon istället.



DAG 13 - MITT DRÖMBRÖLLOP

På Hawaii, på en fin strand med strålande sol, jättevarmt och med en kille jag verkligen älskar. 
Jag vet inte, men de flesta drömmer nog om ett sådant bröllop huh? Sen om det går i uppfyllelse, det är en annan fråga .. För tror nämligen inte att det gör det. 
Annars vill jag ha ett jättefint bröllop i en fin kyrka, med fin klänning och jättefin håruppsättning osv. Jag ska gifta mig med en fin man, snyggast i stan.. Hahaha.



SKAPLIGT TRÖTT FRIDA?

Usch. Dagen har varit jäkligt seg .. Somnade nästan på engelskan medans vi kollade på Kung Fu Panda. Den filmen är rätt rolig måste jag erkänna .. Haha! 
Vi hade ingen tyska idag heller, som ni såg i inlägget innan, så mitt liv blev en aning mycket bättre just då! Drack en varm oboy, och myste med datorn i en skön fåtölj. 
Ialla fall så slutade vi halv 4 idag. Idag fick jag åka en blå buss hem, haha. Nån extrabuss som stog där, till Smålandsstenar. Jag och Amanda satt tillsammans, sen så gick vi hem när vi kommit till staionen. Det är fan skönt att prata med henne, hon fattar alltid vad jag menar osv. 

Nu tänkte jag göra min engelska som ska in imon, eller på torsdag. Don't remember .. *suck*

Just nu:


INGEN TYSKA

Idag har vi inte nån tyska idag, eftersom våran lärare är sjuk. Det är riktigt skönt, och jag har bara lust att sova. Jag är riktigt trött, och trött blir jag på min mobil också eftersom jag inte har nån täckning här inne. Fuck skolan och fuck tre.

Men nu orkar jag inte blogga mer. Vi hörs senare, kommer typ somna direkt när jag kommer hem, för idag är jag sjukligt trött.

NATTINATTI

Nu ska jag sova, vi hörs imon. Godnatt!



DAG 12 - EN BILD PÅ ETT STÄLLE JAG VART PÅ


Zell am See, i vintras. Så härligt, saknar det.

TOKIGT? ..


Haha, vilket liv jag har. Stackars Mathilda som får stå ut med mig ..

OMG OMG OMG

JAG HAR ÖVNINGSKÖRT FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV!
Omg, så jävla ballt ändå? Jag är helt uppspelt, och gud så kul det är. Vill köra hela tiden ju. 

Men nog snackat om det. Skolan var seg som fan idag. Gick upp 7 för jag va så trött, så äkta mig liksom .. Haha! 
Hade dock ingen tyska idag, utan vi fick sluta. Damn skönt säger jag.
Åkte hem med den tidiga bussen och så kom pappa och hämtade mig på stationen. Senare övningskörde jag, och jag skojar inte, fan va nervös jag var .. Men det gick bra.

Åt lite när jag kom hem, och nu har tiden bara runnit iväg .. Sitter här, som vanligt nu .. Tänkte att Suffy skulle ringa snart. Måste verkligen snacka massor med henne, saknar den lilla råttan!



DAG 9, DAG 10 & DAG 11

DAG 9 - BILD PÅ MIG OCH MIN BÄSTA VÄN.
Jag har flera bästa vänner; Amanda, Viktor. Sofie & Julia. Det finns flera dock. 
Men den jag känt längst är Amanda, och därför väljer jag en bild på mig och henne.

oförberedd bild. LOVE YOU


DAG 10 - EN BILD PÅ MIG IDAG OCH VAD JAG HADE PÅ MIG.
Eftersom denna dagen som skulle varit igår inte kom in igår, så tar jag ju igen det idag. Men ni får ändå bild på mig igår, för idag har jag inte tagit några bilder. Haha!

outfit under dagen
blus - bikbok, linne - gina tricot, jeans - cubus, skor - converse


outfit under kvällen
kofta - bikbok, linne - bikbok, jeans - cubus, skor - converse


DAG 11 - NÅGONTING JAG OROAR MIG FÖR.
Hm .. Det är nog inte så mycket. Jo, en sak - att jorden ska gå under. Visst kanske låter lite töntigt, men det är så faktiskt. 
Och såklart oroar jag mig för operationen som jag ska göra snart. Men det är ju inte så stort. 

Men jag vill inte gå runt och oroa mig hela tiden. Som vissa gör; "Gå inte där, du kan bli våldtagen", "Omg, tänk provet vi har nästa vecka" osv. Jag orkar verkligen inte. Shit, händer det nåt, jaha vad ska jag göra? .. Visst att jag inte går där det är kolsvart om jag kan gå där det finns lampor och så, men det är väl egentligen bara nåt man fått lära sig? Jag vet inte, det kan väl lika gärna hända nåt där jag går som nån annanstans? 
I de flesta fallen är man bara på fel plats vid fel tillfälle.

BEROENDEFRAMKALLANDE? ..




AT HOME

Nu sitter jag på mitt rum, ganska skönt .. Fast ändå inte alls. 

Tåget gick hem vid 11.58 och då lämnade jag Halmstad, för denna gången. Det har varit en supermysig helg, och jag har haft jätteroligt hos Julia. 
Tänkte att några bilder skulle få sammanfatta helgen.

Innan Väla:





Innan utgång;



Bilder hemifrån Linda;

- Bertil, Rut & Kurt. Heheh, bebisar.

- Sötis Charlie. Det var nåns valp, naw!

Tack för helgen Julia, du är underbar.

HEMMA FRÅN VÄLA

Nu sitter jag här i Julias fåtölj medans hon spelar spel på min iPhonebaby. Den måste verkligen lämnas in .. Fuck allt på den nu alltså!

Vi var som sagt på Väla innan, där vi mestadels "fönstershoppade". Det var massor av folk där, därför finns det inga bilder därifrån .. Haha! 
Jag fick med mig ett par jeans från Cubus och en töjning med massa stjärnor på från India, som var en söt liten affär full med massor av piercingar, allt från navelpiercingar till smileypiercingar osv. Den var riktigt rolig.
Julia fick med sig en navelpiercing hem, jättefin faktiskt. Något mer blev det inte för henne.
Fick även äta lite på donkisen också, hihi. OH LOOOOVE!

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, men det blir nog att gå lite i staden och kanske träffa nån? Det vet man aldrig, haha! Men håller er uppdaterade.


GODMORGON

Nu sitter jag och Julia vid varsin data, och softar lite. Jag vaknade för typ en timme sen och Julia lite senare än mig. 
Jag sitter och äter godis .. Tokigt av mig huh? 

Igår så gjorde vi inte jättemycket. Träffade Jennifer och hennes två kompisar en stund, och sen var vi bara ute och cyklade. Tänkte dra upp på Gallberget (?) och ta lite kort, men vågade oss inte upp där .. Eller jag vågade väl inte! Sen var vi bara ute och cyklade, och kom hem vid 12. Då snackade vi om massor, och runt 2 slocknade både jag och Julia. 

Idag ska vi kanske till Väla, annars blir det stan. 

Men håller er uppdaterade under dagen.

HALMSTAD, HERE I COME!

Jag ska som sagt till Halmstad idag, och där väntar Julia som jag ska va hos hela helgen. Kommer bli fantastiskt bra, för jag saknar dig så.
Det kommer bli en riktig tjejhelg, med massa mys, snack osv.

Skolan idag gick fort, först idrott - kondition hade jag idag. Galet va jobbigt. Hade 3 timmars hålis sen, och då stack vi till Linnea's och fikade, för det behövde verkligen efter den där timmen med idrott. Engelskan kollade vi film - Kung Fu Panda, askalas. Vet inte om vi ska fortsätta kolla på den, men det hoppas jag väl. 
På matten senare hade vi prov, som inte gick askalas. Får väl hoppas på ett E. Sen slutade vi, och då kom bussen och så åkte jag hem med Fanny. 

Nu pratar jag med Julia i telefon. Och nu måste jag verkligen packa, för tåget går vid tio över 5. 

Hörs när jag är där!

LÄSNING VÄNTAR

Jag hann inte packa nu ikväll, så det blir snabbpackning imon när jag kommer hem från skolan. Även försöka göra lite samhäll står på listan. 
Men nu ska jag försöka mig på att läsa lite till i min engelska bok, som jag började läsa i bussen idag. Den ska va utläst och kommenterad på tisdag, snabba dig Frida? ..

Godnatt.



HUR MÅNGA BLONDINER? ..

Jag uppdaterade er rätt mycket i skolan idag. Lektioner som de har man ändå inget att göra på .. Speciellt inte utan lärare. 
Men jag hade som sagt lektioner till halv 4, och efter det så följde jag med Amanda till hennes synundersökning till övningskörningsgrejen. Det va verkligen ett väder som jag inte vill prata om, spöregn osv. en så kul va det längesen jag hade .. Haha! - Hur många blondiner behövs det för att hålla i ett paraply?
Måste berätta att vi blev nerstänkta, ni vet som på film? Och shit va vi skrattade .. 

(Googlebild, men ungefär sådär)
Ja, och sen fikade vi, och senare åkte vi hem. Läste lite engelska på vägen hem, och nu måste jag verkligen sätta igång att packa tills imon, då jag åker till Halmstad för att träffa älskade Julia och stanna där över helgen. 

Kvällens planer ser ut att vara packning, läsa lite och äta något.

DAG 7 & DAG 8

DAG 7 – VAD JAG SKULLE GÖRA OM JAG FICK EN MILJON.
Jo, jag hade nog vart lite snäll och gett mamma och pappa lite såklart, kanske köpt en ny bil till dom eller något liknande. Även bjudit dom på resa. Jag hade själv köpt mig en Mini Cooper och en lägenhet i Göteborg.
En miljon kronor är väldigt mycket pengar så jag hade nog skänkt lite till Stockholms stadsmission som ägnar sig åt att hjälpa hemlösa.
Sen hade jag nog försökt spara, och även köpt en massa kläder såklart! 
Mina vänner hade nog fått sig nån slant var också, för jag tycker om dom så mycket. 
DAG 8 - EN DÅLIG VANA JAG ÖNSKAR ATT JAG INTE HADE.
Den dåliga vanan hade nog varit att sluta bita på mina naglar och läppar. Det ser väldigt otrevligt ut med sönderbitna naglar osv .. Och även läpparna blir dåliga. Jag försöker så gott det går, men det är inte så lätt. 
Annars är det väl också att jag ska sluta sitta vid datan så ofta, eftersom jag sitter här direkt när jag kommer hem från skolan till ungefär 10. Det är inte det bästa, blir ju helt besatt av det.

NU: SAMHÄLL

Nu har vi samhäll, men ingen lärare. Ja, hur tror ni det går vavava? - Facebook, blogg osv. Det blir ju liksom inte att jobba, så yaao.

Dom har typ satt igång nåt youtube-klipp mina klasskamrater, men jag sitter i min egna lilla värld och lyssnar på musik och snackar med sötisar på facebook.

Nu ska jag väl försöka jobba lite, annars får vi ju bara göra det hemma .. 



SLUTAR LEKTIONEN SNART

Nu sitter jag och förstår ingenting. Lika bra att sitta vid datan då, vem fan pallar detta? Usch, fuck genomgång av frågor. Nu slutar jag om 5 minuter, orkar verkligen inte ha mer skola, jag vill sluta för dagen nu och åka hem och sova! 

Lunch snart, vi hörs väl antagligen senare.

Liiisssa hälsar lite!

PSYKOLOGILEKTION

Nu har vi precis börjat psykologilektionen. Han bara pratar massvis, om nåt vet inte .. 
Vi ska väl typ jobba nu, eller nåt. Kommer snart lite mer uppdatering, för nu måste jag jobba lite! Går dock inte så bra när man har Sadeta på skype som skriver till en också .. Haha! 

Men vi hörs snart!

INGET UPPDATERANDE IDAGEN

Det va lite dåligt här med bloggandet idag. Jag har inte orkat, eller hunnit .. När jag kom hem efter skolan, vid 12, åt jag direkt, sen somnade jag till 3. Riktigt skönt att sova, haha. Tänkte som sagt plugga på matten, men ne .. Runt tjugo i 4 drog jag och pappa till Gislaved för vi skulle först fixa några ärenden, och vid halv 5 skulle vi till trafikskolan.
Där satt vi till .. Kvart i 8 kanske? Ja, iallafall så ska jag snart börja övningsköra, just go for it Frida!

Kom hem och hoppade in i duschen och nu ligger jag i sängen och bloggar med iPhonen.
Appen som sagt bloggar jag med nu, men jag kan inte ladda upp bilder, för det står att jag inte har nån internetanslutning. Kanske borde lämna in min baby snart, den har hällt ett bra tag, 1 och ett halvt år ganska exakt.
Men nu tänkte jag sova, eller iallafall försöka! GODNATT


FIXAT LITE

Håller på att fixa bloggen lite nu. Tröttnade på textstilen osv. 
Ska fixa en ny header till helgen, eller vad tycker ni?


Imon är det skola, vilket jag inte ser fram emot jättemycket. Går ändå bara till halv 12, så det är rätt chill ändå. Inte gjort matten som jag skulle göra tills imon, vilket är 3 sidor typ. 
Vid halv 5 imon ska jag och pappa till Mattssons trafikskola. Längtar som fan tills jag får börja övningsköra!

Tänkte nu sova, godnatt homies.

lets get stupid, no one cares


DAG 6 - TYP AV KILLAR JAG FALLER FÖR

Hmm .. Inga speciella typer av killar faktiskt. Snälla, rara killar som kan välja mig framför nån fest. 
Men typ hårfärg och sånt spelar mig ingen roll. Men helst längre än mig faktiskt .. Annars är det nog ingenting som riktigt faller mig i smaken. 
Men det första jag kollar på hos killen är faktiskt skorna, kläderna och håret. Utsidan ger insidan en chans .. Så är det ialla fall för mig.

Men hade inte klagat om dom såg ut som Cristiano Ronaldo, Chace Crawford eller Danny Saucedo .. hehe



LATIS

Sitter nu framför datan och känner inte alls för att göra någonting.
Behöver plugga lite på matten, men det orkar jag inte. Borde läsa lite ur engelskaboken, men kommer inte förstå den anyway. Borde göra lite religion, men fuck that. Även svenskaboken borde jag läsa, men den verkar inge bra. 

Jaja, nog med att klaga nu va. Snackar med Julia. Saknar henne massvis. 

Skolan va iallafall soft idag. På religionen satt jag, Blerina och Siham i biblioteket hela lektionen. Håltimmen bestod av en halv fralla och en läsk. På engelskan jobbade vi i boken, men blev ändå mest facebook. Lunchen var fisk och potatis med nån saauus. Efter det var det samhäll och tyska. Svenskan var inställd, så fick sluta en timme tidigare! Fett skönt alltså. 
Kom hem halv 4 typ, åt lite nudlar och kollade tv. Nu sitter jag här, och får ingenting gjort. 


SISTA INLÄGGET FÖR IDAG

Kvällen idag spenderades framför datan. Imon blir det skola, yaa .. Roligt! 
Så nu är det väl bäst att gå ner och kolla lite på tv med mammi och pappi, sen blir det nog att sova. Är riktigt trött idag, även ifall jag sovit hela dagen.

Vi hörs imon istället.



PARTY ANIMAL - DJ M.E.G FT. TIMATI


Dagens låt. Det ända som spelats hemma hos mig idag. Sjukligt bra!

DR PHIL

Nu sitter jag och ska kolla på Dr Phil, världens sämsta program. Jag skojar inte, det är verkligen inte roligt .. Haha, men orka hämta dosan vid andra sidan bordet vavava? 

Jag tänker inte klaga, ni vill liksom inte läsa "gud va jobbigt", "jag orkar inte" osv. Så .. Jag tänkte väl typ inte göra nåt inlägg nu .. Utan det bara blev så! Tog upp datan och det första jag gjorde va att gå in och kolla bloggen, och nu sitter jag här och skriver världens mest meningslösa inlägg! 

DAG 5 - NÅGONTING JAG VILL HA MER ÄN NÅT ANNAT JUST NU

PENGAR PENGAR PENGAR! 
Jag vill just nu bara ha pengar. Shoppa. Köpa en Mini Cooper och börja övningsköra. Åka på skidsemester i Alperna och sedan vidare till New York på vanlig semester.
Alltså pengar så man skulle kunna göra i princip vad som helst, köpa vad som helst osv. Hade inte det varit lyx? Jo, det tror jag faktiskt!



SJUK FRIDIS IDAG

Idag är jag sjuk. Fast alltså .. Jag mår typ bra nu! Så imon blir det ialla fall skolan, för det suger att vara hemma och inte göra ett dugg, bara ligga på soffan och be alla gå och hämta saker åt en. Ja .. Det är inte riktigt roligt. 

Istället kan jag skriva upp min vecka, som kommer bli sjukt super! 

MÅNDAG - Sjuk då, haha!
TISDAG - Skola, eventuellt plugga på något är jag kommer hem.
ONSDAG - Skola, och på eftermiddagen ska jag och pappa till Mattssons trafikskola! Ett steg närmre övningskörning!
TORSDAG - Skola, packa lite när jag kommer hem, eventuellt va lite med Ebba?
FREDAG - Skola, och vid 17.11 ta tåget till Halmstad och världens fucking bästa Julia
LÖRDAG - Halmstad, shoppa lite, fixa en sak (visar på lördag), träffa folk?
SÖNDAG - Åka hem, umgås med pappi!



DAGENS OUTFIT 2/10


Jeans - Cubus, Blus - BikBok, Baslinne - Gina Tricot, Jacka - Bikbok, Skor - Converse

EN STOR FÖRÄNDRING

Idag har jag inte gjort jättemycket. Jag har varit på kalas hos farmor, som fyllde 75 år och där va såklart släkten på pappas sida. Gick hem lite tidigare för jag var tvungen att göra klart historian tills imon, och det gick sådär bra alltså ..
Pratade lite med Jullliii också, och dit ska jag på fredag, och stanna där till söndag. Ska bli såååå skönt att åka dit och bara ha fetaste tjejhelgen. 

Påtal om ingenting så har jag lust att verkligen göra något med mig själv. Göra dreadlocks, ta fler hål i öronen osv. Bara göra en stor förändring alltså! 

Ialla fall, så vart det inte så mycket bloggning idag, utan det kommer mer imon! Pappa har ialla fall kommit hem nu, så jävla bra! På onsdag ska jag och pappa på körkurs, yaaa! 

Detta blir sista inlägget, så godnatt!



DAG 4 - MINA MÅL/DRÖMMAR/ÖNSKNINGAR

Jag har nog faktiskt inte några speciella mål i livet. Det är väl att bevara mina finaste vänner, de som verkligen är mina vänner. Jag vill väl såklart vara snäll, och omtänksam och sånt där, men man behandlar folk som man själv blir behandlad, så är det bara.
Drömmar har jag nog inte heller, jag vet ju faktiskt inte om jag dör imon? Men just nu är det nog att tatuera sig någonstans, vet inte vart. Typ axeln eller något liknande. Även att leva ett bra liv, som alla andra önskar sig med. Att få leva utan några beskymmer eller sjukdomar osv, ni fattar? Även att bli journalist är en dröm dock .. Haha!


RANDOM.

SOFFLIGGANDES

Vaknade i morse av att jag inte mådde alls bra och kunde därför inte somna om. Jag la mig på soffan här nere istället och somnade till tio över 10. Som det var tänkt så skulle jag nog med Ebba till Halmstad idag och kolla lite i affärer, men som jag mådde just då så va det inte så lockande. Nu sitter jag på soffan, har varken ätit frukost eller något annat, utan mamma står och lagar mat nu, som jag senare ska äta.

Mår inte asbra nu heller, så jag tänkte läsa boken "Go as Alice", som jag ska redovisa typ den 11 oktober eller något liknande.

Jaja, åter till läsandet!

DAG 3 - MIN FAVORITÅRSTID OCH VARFÖR.

Då måste jag nog faktiskt säga hösten. Om man räknar bort allt regn och blåst såklart.
Hösten är så himla mysig, massa färger på träden, man får ta fram alla mysiga koftor och halsdukar, samt vantar osv. Och man kan självklart sitta inne en kväll och dricka varm oboy utan att få dåligt samvete för att det va varmt ute.
Dessutom fyller jag ju faktiskt år, 23 oktober, glöm inte det!

RSS 2.0