BLABLABLAA

Softar framför tvn och funderar på att äta lite kvällsmat. Har pratat med Lisa i telefon om tyskan, dålig Lisa!! Haha, ne skojar.. eller?
Jaja, även snackat med Julia i telefon. Ska till henne på lördag, ska bli fett gött att träffa henne. Saknar dig så!

Men eftersom jag inte alls vet vad jag ska skriva så får det bli slutet av detta inlägg! Haha, fan va drygt inlägg ändå? Förstår om ni inte läste det, hihi.

lagom trött jao

DAG 17 - MITT FAVORITMINNE

Jag har inte en blekaste aning. Men eftersom jag tycker att festen i Hällabäck va väldigt rolig så måste det nog bli den, haha! Många fina vänner va där, jag tappade bort både väska och jacka, jag mådde lagom dåligt på morgonen därpå .. Ja, det är så det ska va!!







TYSKAN KLAR ..

Yay, gjorde precis färdigt tyskan som jag hade tills imon. Typ "data-ord", alltså förkortningar som t.ex. vgd.
Nu så tänkte jag lära mig glosorna, för det lär ju vara bra, hehe. Glosförhör imon också nämligen. På fredag har jag engelskaprov. Åh, skjut alla prov osv, jag hatar dom!

Jaja, whatever .. Nu måste jag tyvärr fortsätta med mitt pluggande!

KLOCKAN HALV 12

Sitter och pluggar glosor på engelskalektionen nu. Facebook är en trogen vän i detta sammanhang. 

Slutar skolan halv 12 idag, som alla andra onsdagar. Galet skönt, bara engelska, svenska och matte idag. Kommer hem runt 12 och då ska jag äta, sen plugga eller sova. Men troligen plugga, borde verkligen gå in för skolan snart.

Jaja, nu ska jag fortsätta med detta, har prov på fredag!

TRÖTT, IGEN

Nu har jag pluggat på tyska och engelska. Duktig tycker jag. Jag tänkte lägga mig tidigt idag för jag är trött, som vanligt. 

Nu kollar jag lite på Desperate Housewifes, men jag tycker inte att det är så himla bra faktiskt. Trivs bättre på facebook, vilket liv va? 

Med detta inlägget säger jag godnatt, och berättar att jag längtar så till lördag då jag ska till Julia. 


DAG 16 - DET HÄR ÄR JAG BEROENDE UTAV

Musik, helt klart! Skulle inte klara en dag utan musik. Det kan man ha när man är glad, ledsen, arg eller vad man nu är. Alltså det funkar alltid.
Men det finns tre till saker jag är beroende utav:
  • Mobil. Jag är typ inget utan den. Facebook, musik, kamera osv. Allt finns på den!
  • Coca-Cola. Finns det nåt bättre? Tänk en iskall cola med is och citron i, galet.
  • Pengar. Vad skulle man göra utan pengar, huh? Man behöver det till allt ju.
Det är verkligen något jag bara inte kan leva utan. Går inte en dag utan dessa saker!


BORDE STÄDA ..

.. Men sitter hellre här!


Dagen rullade på som vanligt och så också bussen. Så nu sitter jag hemma, fryser fötterna av mig .. Men ser på bilden att jag har ett par tofflor bakom mig! Haha ..

Ialla fall så ska jag ta tag i engelskan, för har prov på fredag. Även tyskan ska jag plugga, för jag har läxförhör på torsdag. Och innan det blir jullov har jag 5 prov; engelska, religion, samhäll, matte och psykologi.
Skolan är inte min vän. 

Nu ska jag plugga och senare städa!

LALALALA

Nu sitter jag och Lisa i engelskasalen och har lektion. Jag borde skriva in alla glosor på glosboken, men jag orkar inte. Och jag vet även att jag inte kommer göra det när jag kommer hem så tänkte nog göra det!

Efter denna lektionen har jag lunch. Yay, maot. Vi hörs senare!

jag älskar dig världens bästa!

I OASENKÖN

Står i skolans längsta kö, till Oasen. Ska köpa fralla och oboy och softa som fan för jag har håla! Gött. Nu är jag snart framme hihi.


SKÖNHETSSÖMN HERE I COME!

Nu tänkte jag gå och lägga mig. Mår faktiskt inte så bra, igen .. Vafan är detta? Halsen är ialla fall bra sen igår, men mår illa hela tiden. Jaja, det lägger sig nog under natten!

Imon är det skola, går till halv 4. Har ialla fall inga roliga lektioner alls imon, kanske svenska, men det är ju på grund av att vi inte alls gör något på lektionerna. Åh, skitskola!

Vi hörs imon istället. Godnatt!

jag saknar dig bästa vän


DAG 15 - MINA DRÖMMAR

Mina drömmar är att leva ett friskt liv med en fin man som älskar mig och ett barn. Självklart vill jag ha mycket pengar och vara en jättekänd journalist och bo i New York, men att vara frisk och ha en familj måste vara det viktigaste tycker jag! Vill även bli fotograf, och så vill jag äga en Mini Cooper och nån fin BMW. 

Att vinna på lotto hade väl kanske inte heller varit fel, hih!

VART TOG MÅNDAGEN VÄGEN?

Somnade när jag kom hem vid halv 9 och vaknade vid halv 1. Galet skönt.

Dagen bara flög förbi och nu är det mörkt ute och klockan är lite över halv 6. Tänkte plugga på min samhäll nu som jag har till torsdag. Borde vara bra.

Imon blir det skola, tyvärr. Hur orkar jag klaga hela tiden? Don't ask me.

Jaja, nu ska jag läsa lite samhäll osv. 
Har även aktiverat min studentrabatt, typ lite olika ställen. Det är från Mecenat, alla får det som är studenter i think? Rikare studentliv, hejaheja!



HÄRLIG MORGON?

Jag tog bussen till Gislaved och nu sitter jag på bussen hem igen. Jag mår riktigt illa, orkar inte alls att vara i skolan idag.
Så idag blir det bara att plugga, sova osv. Vi hörs senare!


BLÅS INTE BORT!

Jag vill bara varna alla för att gå ut. Jag hoppas verkligen inte nån av er läsare har blåst bort, för det hade ju verkligen inte vart roligt.

Imon så drar jag ut och tar kort på det stormen gjort med vårat lilla Smålandsstenar. 

Godnatt härliga vänner.



ALLMÄNT TRÅKIG LISTA

Hur bor du: I ett rött litet hus med många grannar, precis vid en högstadieskola. Vi har pool, ett mysigt uterum och en schysst altan som används flitigt på sommaren.
Brukar du komma i tid: Jadå, oftast. Men jag har ställt fram mina armbandsur 5 minuter för att ändå vara i tid.
Hur lång är du: 1.60 något tror jag.
Kan du laga mat: Jadå, men är rädd för att göra fel.
Vad jobbar du med/pluggar du: Jag går samhällsprogrammet på Gislaveds gymnasium.
Vad har du på dig just nu: Ett par jeans, ett linne, en kofta, en halsduk och underkläder.
Har du någon fobi: Ja, disktrasor och spindlar.
Hade du en bra kväll igår: Jag satt hemma med Jennifer. Så jadå, det va väl mys.
Vilket är ditt senaste inköp: Jag vet inte, inget speciellt typ. Nåt i Oasen säkert haha!
Din favoritdryck på morgonen: Pärondricka typ.
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Mamma
Har du sovit i din egen säng inatt: Ne, i pappas för han inte är hemma.
Vad hade du sönder senast: Jag vet inte, min ena kam typ
Vem snackade du med senast: Irl eller facebook. Irl va det mamma, och facebook typ Gabriel.
Varm favoritdricka: Oboy hihi
Favoritdricka när du är riktigt törstig: Kolsyrat vatten
Alkoholhaltig favoritdricka: Cider
När gjorde du senast något riktigt dumt: I fredags
Saknar du någon just nu: Ja, släkten på mammas sida
Vad ska man göra för att få dig irriterad: Folk som bara är tysta och inte kan skratta typ
Någon jag stör mig på: En i min klass yao
Intressen: Vänner, fotboll, datan typ.
senaste person du kramade: Charlie
Senaste person du ringde: Marcus
Senaste person som ringde dig: Frida
Vad drack du senast: Hustler
Vill du ha barn: Ja, ett eller två
Längtar du till din nästa födelsedag: Jadå
Har rakat dina ben någon gång: Ja?
Är du sugen på något nu: Ja, sova
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Inga, usch
Använder du hudkräm: Det händer
Attraheras du av män med skägg: Skägg? Typ sånt tomteskägg eller stubb eller vad det heter?
Micro-pop eller poppa själv: Inget helst
Brukar du baka: Nej, ibland
Röstade du i det senaste valet: Nej, haha
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Jadå, jag kan inte klaga
Vilken låt lyssnade du senast på: Håkan Hellström - Klubbland
Har någon annan sovit i din säng inatt: Nej
Vad tycker du är äckligt: Allmäna toaletter
Har du pengar på mobilen: Har abonemang.
Hur bor du: I ett rött litet hus med många grannar, precis vid en högstadieskola. Vi har pool, ett mysigt uterum och en schysst altan som används flitigt på sommaren.
Brukar du komma i tid: Jadå, oftast. Men jag har ställt fram mina armbandsur 5 minuter för att ändå vara i tid.
Hur lång är du: 1.60 något tror jag.
Kan du laga mat: Jadå, men är rädd för att göra fel.
Vad jobbar du med/pluggar du: Jag går samhällsprogrammet på Gislaveds gymnasium.
Vad har du på dig just nu: Ett par jeans, ett linne, en kofta, en halsduk och underkläder.
Har du någon fobi: Ja, disktrasor och spindlar. Även läskiga bilar på kvällen.
Hade du en bra kväll igår: Jag satt hemma med Jennifer. Så jadå, det va väl mys.
Vilket är ditt senaste inköp: Jag vet inte, inget speciellt typ. Nåt i Oasen säkert haha!
Din favoritdryck på morgonen: Pärondricka typ.
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Mamma
Har du sovit i din egen säng inatt: Ne, i pappas för han inte är hemma.
Vad hade du sönder senast: Jag vet inte, min ena kam typ
Vem snackade du med senast: Irl eller facebook. Irl va det mamma, och facebook typ Gabriel.
Varm favoritdricka: Oboy hihi
Favoritdricka när du är riktigt törstig: Kolsyrat vatten
Alkoholhaltig favoritdricka: Cider
När gjorde du senast något riktigt dumt: I fredags
Saknar du någon just nu: Ja, släkten på mammas sida
Vad ska man göra för att få dig irriterad: Folk som bara är tysta och inte kan skratta typ
Någon jag stör mig på: En i min klass yao
Intressen: Vänner, fotboll, datan typ.
Senaste person du kramade: Charlie
Senaste person du ringde: Marcus
Senaste person som ringde dig: Frida
Vad drack du senast: Hustler
Vill du ha barn: Ja, ett eller två
Längtar du till din nästa födelsedag: Jadå
Har rakat dina ben någon gång: Ja?
Är du sugen på något nu: Ja, sova
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Inga, usch
Använder du hudkräm: Det händer
Attraheras du av män med skägg: Skägg? Typ sånt tomteskägg eller stubb eller vad det heter?
Micro-pop eller poppa själv: Inget helst
Brukar du baka: Nej, ibland
Röstade du i det senaste valet: Nej, haha
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Jadå, jag kan inte klaga
Vilken låt lyssnade du senast på: Håkan Hellström - Klubbland
Har någon annan sovit i din säng inatt: Nej
Vad tycker du är äckligt: Allmäna toaletter
Har du pengar på mobilen: Har abonemang


FÅNGAD AV EN STORMVIND

Herre, vad det håller på att storma ute. Lyktan på trappan blåste precis sönder, träden ligger typ ner och jag skojar inte .. Det blåser verkligen. Taket kommer typ lyfta eller nåt, omg!

Idag har jag inte gjort alls mycket. Sovit och vart på kalas, för min kusins barn har fyllt 1. Så var där en stund och sen var jag tvungen att plugga lite. 

Men nu kollar jag bingo lotto och myser lite.


DAG 14 - EN SAK JAG SKA GÖRA INNAN JAG BLIR 30 ÅR

Innan jag fyller 30 så ska jag ha varit i USA och Dubai. Det är verkligen två drömresor, hehe. Så tänkte väl vinna på lotto så jag skulle kunna resa dit!

GODMORGON FÖRSTA ADVENT

Nu är det första advent. Kan ni fatta?! Shit..
Det är grönt ute, regnar och blåser storm. Ne nu borde det vara snö och några minusgrader ute.

Ja, idag så ska jag på kalas typ, mitt kusinbarn fyllde 1 den 23 november, så nu blir det lite kalas för henne.
Tänkte träna idag, men jag tror inte jag klarar det, för jag har fortfarande lite ont. Det är nog bättre att låta det läka sig helt osv.

Hörs senare!


HALSFLUSS PÅ G?

Har jätteont i halsen. Inte alls roligt.
Ne, usch .. Vill verkligen inte få nåt i halsen nu alltså, för när jag äntligen börjat bli bra där jag opererades så vill jag inte bli dålig igen ju.
Sagan om ringen på tv nu, åh värdelösa film. Men jaja, nu har ialla fall mamma kommit hem så ska väl prata lite med henne nu, hehe.

Jaja, sista inlägget för idag, så säger godnatt nu så jag har det sagt, haha!

SLAPPLÖRDAG

Sitter nu framför tvn med skoldatan och lyssnar lite på Rihannas nya låtar. Skapligt sköna faktiskt, eller ialla fall vissa av dom. 

Dagen har varit soft. Sovit en del, städat lite och sen kom Jennifer hit och vi kollade på film. The last song gick på tv och då kollade vi på den, sen började vi kolla på Charlie St Cloud, men när hon drog så orkade jag inte kolla på den mer, hihi!

Nu är det verkligen ingenting på tvn och jag orkar inte vara vaken länge till för jag är skapligt trött yao.

DAG 12 & DAG 13

DAG 12 - DET HÄR ÄR JAG BRA PÅ
Ja .. Jag vet väl inte riktigt om jag är så bra på något. Eller visst är jag väl kanske duktig på något, men inte nåt jag riktigt kommer på nu. Jag är väl bra på att typ skratta och prata, även att lyssna. Det är väl ändå rätt bra egenskaper.
Sen är det klart att man är bra på saker i skolan, som t.ex. matte eller något liknande.
Och just det, jag är rätt bra på att få folk på bra humör, och det känner jag mig riktigt stolt över, för alla vill väl vara glada?
ett skratt förlänger livet va?

DAG 13 - DET HÄR HAR JAG I MIN VÄSKA
I min väska har jag inget speciellt. Men har ju olika saker i för om jag är i skolan har jag alltid tamponger, hörlurar, data, datasladd till mobilen, penna, tuggummi och ipren. 
Är jag istället på fest har jag i min väska typ smink, tamponger, parfym, kam, tuggummi osv. 
Så det är verkligen vart jag ska nånstans.

DÅLIG UPPDATERING

Förlåt för det dåliga uppdaterandet igår .. Men jag va lite stressad osv. Drog till Ebba runt kvart i 7, och sen så drog vi tilll hemvärnsgården där Kajsa hade partey vid typ 9 nåt tror jag.
Inga bilder blir det för jag glömde stoppa i laddaren i kameran, hihi ..

Jaja, jag hade riktigt roligt igår iallafall, tack alla som gjorde kvällen så grym.

Idag tänkte jag typ städa lite med mamma och ikväll blir det nog fest igen. 

Sabina och jag har ialla fall legat och snackat nu ganska länge .. sen 10 ungefär. Hon sov här inatt ju, och nu vill jag ha frukost, ska nog tvinga ner henne nu. Hihi.

Men vi hörs senare. Puss!

sabbyy!



STOFFE LEVERERAR


PARTY ALL NIGHT LONG

Kom hem från skolan vid halv 4 ungefär. Eller från bussen rättaresagt. Städade mitt rum lite osv, vet inte riktigt när jag ska äta kvällsmat, men Sabina och Frida kommer senare ialla fall. Sen drar vi till Ebby, där lite människor är. Där ska jag fixa mig osv, för aa .. Det blir mys. Sen drar vi vidare till Kajsas partaj. Kommer bli schysst som fan, tar med mig "partykameran" jag vann! 

Kvällens partydänga!

GALET SKÖN PLUGGFRI DAG!

Gud va skön denna dagen varit. Inte öppnat en enda skolbok, och det trivs jag verkligen med. 
Duschade lite innan, drog i lite av min inpackning. Bara 5 minuter. Blev röd på ryggen, hehe .. Så har en liten röd fläck där nu! Men ja, håret blir glansigt och mjukt och behåller sin röda färg när jag använder den. Så den är grym!

Just nu kollar jag på lyxfällan, eller det är paus nu men jag orkar inte typ gå upp till mitt rum så jag sitter här en stund till och pratar lite med folk på facebook. Imon är det forfarande fredag, och det ska bli skönt som fan med helg.

Aja, detta blir sista inlägget för dagen så jag säger godnatt nu.



DAG 11 - DET HÄR ÄR JAG DÅLIG PÅ

Det finns en del saker, men jag gillar inte riktigt att ta upp det dåliga med mig själv. Det är väl inte det roligaste då.
Men jag är rätt dålig på att vara mig själv när jag möter nytt folk. Jag vågar inte riktigt visa min "glada" sida för jag är rädd att folk ska tycka illa om mig, jag är alltså ganska tillbakadragen osv. 

Annars är det typ att våga saker. Jag är ganska rädd för att testa på nya saker, det kan vara allt från att inte våga smaka skolmaten eller att säga något till någon. 

MYS!

Mathilda kom förbi en stund innan hon skulle gymma, så därför har inte bloggningen vart mer än Lisas söta inlägg innan. Jag slutade halv 4 idag, tog extrabussen som går fem över halv och kom innanför dörren vid tio över 4. Inte så jäkla roligt att det regnade ute då, ne usch.

Jag och Mathilda snackade massa iallafall. Jättemysigt, hihi! Hon drog precis dock, inte lika kul.

Imon är det F R E D A G. Vilket betyder lite skola, och sova när jag kommer hem och sen fest antagligen! Yay, blir super!!

bääääbis


LISA IS IN THA HOUSE!

Heeej!

Nu har vi psykologi och frida sitter och jobbar med sin tyska .. alltid i sista minuten -.- ne skojar bara ;*
Har en allmänt lång dag idag och slutar halv fyra. Sen har vi lunch, det sitter aldrig fel! :)

Vill bara säga att du är en väldigt fin vän Frida och du ger mig många goda skratt! PUUUUSS! :D<3

MUMMMS

Bion var galet bra, helt askär i Edward, eller Robert Pattinson .. Vet inte vem jag är mest kär i faktiskt. 
Detta var den fjärde filmen, som alla redan vet, och jag längtar så till den femte! Helt sjukt, hur kan dom va så bra? Detta va en av dom bättre, jag gillar denna och trean jättemycket. 
Några scener var lite oväntade och jag typ hoppade, också massa p12:or i bion, fett störande.

Men nu ska jag tvätta bort sminket och sova, för imon ska jag upp vid 6 för att duscha. 

Godnatt!


DAG 10 - DET HÄR SAKNAR JAG

Jag saknar nog ingenting, pengar maybe, men det är väl inte så mycket .. 
Jag har allt jag vill ha i min närhet, utan pappa som är i Norge. Morfar saknar jag väldigt mycket dock, men har vant mig vid att jag aldrig mer kommer se han, för det va ändå 8 år sen han gick bort. Men jag tror aldrig att jag kommer fatta att han är borta.


BREAKING DAWN

Sitter nu i biosalongen med Amanda. Nu börjar filmen! puss


WE RUN THE NIGHT


"Boy are you afraid of the dark, dark?.."

EGENSKAPER DIN PARTNER SKA HA? ..

.. På tyska. Men hallå, ge er?


JULLOV SNART?

Nu tänkte jag sätta igång med tyskan som ska in imon. Vid 4 ungefär, ringer Amanda och då ska vi bestämma när vi ska träffas ikväll. 

Skolan idag gick bra. Svenskaprovet gick som jag hoppats, faktiskt väldigt bra. Vi fick veta vad vi fick på matteprovet också .. Och det va inte lika lovande .. Haha! Inte ens godkänd blev jag!
J A G V I L L H A L O V!

Men återkommer snart, ska sätta igång med detta nu!

TALK THAT TALK

RIHANNAS NYA ALBUM HÄÄÄR

Nu ska jag lägga mig. Imon är det onsdag, vilket innebär kort dag! Tar bussen hem halv 12, oh gud så skönt! 

Vid 7 imonkväll ska jag på bio med Amanda, Breaking Dawn! Ska bli jättemysigt, eftersom vi var på Eclipse tillsammans också, hihi. 

Men vi hörs imon. På bussen imon måste jag verkligen plugga lite till på svenskaprovet. Hoppas på att inte kugga på det, precis som jag gjorde på historiaprovet. OHHHH FUCK.

GODNATT!

grattis världens bästa clara!


DAG 9 - VAD JAG HADE PÅ MIG IDAG

Jag har tyvärr ingen outfit bild, men kan förklara ungefär.

Jag hade mina tighta blå jeanstights från Cubus. Jag hade även min stickade "t-shirt" som jag hade nerstoppad i byxorna, och ett svart linne under det. Jag hade på mig mina amerikanskaflaggan converse och min skinnjacka och en pälsväst jag lånar av Ebba. 

Men just nu sitter jag i mina pyjamasbyxor, en tjock adidaströja och ett par stickade sockar!

MEDANS JAG PLUGGAR ..

.. Får ni en gó låt att lyssna på. 



Den spelas förfullt i högtalarna just nu. Men jag återkommer när jag är färdig med detta, och då ska ni få dag 9!

SAMMA VISA VARJE GÅNG

Sitter och pluggar en halvtimme ungefär och sen drar jag mig verkligen från att läsa vidare. Istället börjar jag "skylla på" att jag inte läst t.ex. Julias blogg eller att jag inte kollat facebook på en halvtimme. Måste kolla lite musik osv, samma visa varje gång. När jag sitter i klassrummet imon och inte kan mer än 2 frågor så ångrar jag mig och undrar varför jag inte pluggade mer. Att jag inte lär mig?

Jaja, om man skulle ta och fortsätta med att läsa svenskan? Litteraturhistoria lockar mig inte så mycket!..

dagens facelook


SVENSKAPLUGG, HERE I COME

Tänkte bara säga att jag ska plugga nu, svenska är det. Kom nyss hem och först och främst tänkte jag väl äta lite mat, eftersom jag hoppade maten i skolan idag!


SKITSAMHÄLL

Orkar inte samhäll. Sitter och lyssnar, men det går fan inte bra alltså. 

Jaja, slutar halv 4 idag, och när jag kommer hem ska jag plugga svenska. Ooufh!

MÅSTE ANTECKNA NU, intresseklubben liksom ..

DAG 8 - ETT PINSAMT MINNE

Hm, jag är ju faktiskt som alltid ganska pinsam och bjuder jäkligt mycket på mig själv. Jag har inte nåt jättepinsamt minne, utan jag tycker inte så mycket är pinsamt. Isåfall sånna saker som jag säger direkt efter "gud så pinsamt", men glömt dagen efter .. Haha!
Men något jag kommer ihåg är nog när jag och Ebba va i Halmstad och jag dansade och sjöng lite på stan, hehe och folk kollade lite snett på mig .. Men ja, bjuder man på sig själv så!

REDHEAD ÄR TRÖTT



Nu sitter jag i tv-rummet, CSI är på och jag skriver en samhällsgrej som ska in imon. Åh, känner mig inte så jävla taggad på skolan längre. Jag som tyckte det va kul på gymnasiet, men not anymore. Har religionsprov imon, svenskaprov på onsdag och tyskainlämning till torsdag. 
Där har ni en anledning till varför bloggen lär bli skittråkig!

PLUGGAR SOM EN JUDE? .. ELLER?

Pluggar judendomen nu. Det är ju typ som kristendomen, fast det är lite mer invecklat typ? 

Jaja, kom hem vid 4. Satte mig vid tvn och pluggade och sen kom mamma hem. Hinner inte med så mycket efter skolan, man kommer liksom hem, sätter sig vid tvn, äter, pluggar, äter, datan och sen sover man! 

Men nog om det. Jag längtar till nyår. Jag har inget planerat, bara att jag troligen ska va med Ebba. Åh, alltså gud .. Fyfan, tänk att det snart är 2012! Jorden kommer gå under, jag fyller 17 och jag längtar massor.

Nu ska jag plugga, heyaaa!



I BIBLIOTEKET

Sitter i biblioteket och pluggar. Vi har lektion, men vi får typ sitta här. Skönt som fan faktiskt, skönaste fåtöljerna ever. Tänkte kolla på gossip, men det blev inte så utan ag gick till Oasen och köpte fika. Nu har jag suttit här jättemycket, skönt som fan. 

Skönaste lektionen på länge, så ja .. Men nu ska Lisa förhöra mig!

LIFE IS ROUGH, SO YOU GONNA BE TOUGH

Ne, sitter här i skolbänken i svenskasalen. Borde plugga på provet jag ska ha på onsdag, men vem orkar? Lisa kollar nån snygging på google, jag lyssnar på musik och jag vettefan vad våran lärare håller på med. Har fönstret precis bakom mig, vill bara rymma härifrån!

Efter den här lektionen har vi lots, sen religion. Då tror jag att jag ska kolla Gossip Girl faktiskt, i biblioteket. Jag orkar inte med skolan, ouufh. 

Jaja, seya

NU VAR TIDEN INNE

Nu är tiden inne för att sova yeao! 

Tänkte vara lite pigg imon i skolan, för det är måndag vilket innebär att vi har lektioner hela dagen .. Ända till halv 4! Och jag orkar inte med skolan mer, HEY MR. JUL-LOV, HURRY UP!

Godnatt!

SÖNDAG = PLUGG?

Jag har pluggat nu på kvällskvisten. Engelskaläxan är färdig, religionen börjar sitta och imon ska jag göra samhällsläxan! Känner mig hyffsat duktig!

Åt en halv pizza innan, delade med mamma. Det va gott, kände mig dock inte så sugen på pizza först, men den slank ner ändå! 
Lämnade ju även pappa på Landvetter innan också. Det va ljust när vi gick in där, och så hann pappa lämna bagaget på ett sånt där rullband och hämta sin biljett. Vi fikade också, en jättegullig donut åt jag. Vi var där inne 45 minuter kanske, och när vi kom ut va det fan mörkt ute!! Det är inte klokt hur tidigt det blir mörkt nu alltså. Och på mornarna är det mörkt som fan, man vill sovasovasova.

Imon är det skola, igen! Fan va helgen går fort? Det är ju orättvist för helgen att den bara har 3 dagar medans vardagarna har 5? .. Nä, nån ändring på detta tack.



DAG 7 - MIN BÄSTA VÄN

Galet svårt. Jag har flera bästa vänner. Men den som jag känt längst och litar på mest är Ebba Samuelsson.
Vi har känt varandra sen vi va typ 4-5 och vi bestämde när vi va små att vi skulle va systrar. Jag kommer ihåg när vi va nere i stugan och plockade hallon, och när dansade bugg här hemma.
När vi gick i fyran-femman så gled vi isär och var inte alls med varandra, hade ingen kontakt. Dock va det inget som hände mellan oss, det bara blev så. Men när du började sjuan så tog tog vi kontakt igen och började träffas. Sen dess har vi hållt ihop som systrar, precis som vi sa när vi va små.
Vi gör typ allt tillsammans och du vet verkligen allt om mig. Du är den första jag ringer om jag har en dålig dag eller om jag bara vill prata. D u ä r f a n t a s t i s k.
Visst, vi tjafsar ibland, men vi kommer alltid tillbaka till varandra och det visar väl ändå på äkta vänskap eller? Ja, det har jag ialla fall lärt mig. 

JAG ÄLSKAR DIG EBBA, SYSTER, BÄSTA VÄN.


I BILEN

Sitter i bilen och har precis lämnat pappa på flygplatsen. Så nu sitter jag med musik i mina öron och en pepsi jämte mig.
När jag kommer hem blir det nog religions- och samhällsplugg!

Vi hörs då istället!


MARIA NILA COLOUR - RED BERRIES

Nu har jag haft i inpackningen i håret. Sitter nu med nyfönat hår, rött som attan, och jag bara ä l s k a r det!


1. Tryck ut en mängd i handflatan och arbeta sedan in det i handdukstort hår. GLÖM INTE HANDSKAR, det gjorde jag.. Massera ut och se till att få samma mängd i hela håret. Massera även i hårbottnen.
2. Efter du applicerat det i håret så sätt på en plastpåse över huvudet och låt sitta i 5-20 minuter. Desto längre tid det sitter desto mer kommer det synas. Jag lät mitt sitta i 20 minuter, för jag vill ju ha jätterött.
3. Skölj ur noga. Man behöver inte använda schampoo efter, utan bara att skölja. Sen är det bara att fixa det.

NY HEADER

Ny header igen. Den här har jag jobbat med nu i 2 timmar .. Och ändå blev den så enkel! 
För er som inte kan se den - tryck F5 så uppdateras sidan.

Nu tänkte jag sova, och imon ska jag duscha och använda min inpackning med färg i. "Red berries" är färgen och den är från Maria Nila. 
Det behövs till rött hår om man inte vill att det ska bli "dassigt" och tappa massa färg. Jag vill ju såklart ha kvar den röda färgen så länge som möjligt och därför ska jag använda den.

Nu ska jag lägga mig, puss!

BLIR SÅ TRÖTT

Åh, tror ni inte jag laddade ner hela första säsongen av prison break, utan svensk text?! Jag suger på engelska och kan inte kolla utan text. Fan va trött jag blir, vill bara sätta ett skott i pannan på mig själv!! 

Jaja, nu är jag inte alls sugen på film längre, utan jag tänker nog bara försöka hitta nåt roligt att göra .. Kanske fixa bloggen lite? Ja, vi får se alltså.

Rügen 2011

DAG 6 - 10 SAKER JAG GILLAR

  • Coca-Cola
  • Mini Cooper
  • Mina vänner
  • Att ta kort
  • Mat, heheheh
  • Skratta
  • Sommaren
  • Energidrycker
  • Åka skidor
  • IPHONE BABY

PARTY MIX - MIXXXAR

Nu har min goa vän vart i farten igen och gjort en ny mix. Den va bra, en av dom bättre han gjort faktiskt!

>LÄNK<

Nu tänkte jag sätta på mig joggingbyxor, hämta några colaburkar och sedan dra på prison break! Laddade ner första säsongen för nån dag sen, så det blir väl kvällens sysselsättning!

Men vi hörs senare!


SEG DAG!

Det är lördag, och det känns som söndag. Jag är jätteseg! Händer det nåt ikväll eller? Känner inte för att sitta inne, hehe. Vill träffa fina vänner, dansa, prata och skratta! 

Jaja, jag måste faktiskt göra min samhällsläxa som jag har till tisdag, så jag hinner plugga på religionsprovet också .. Det har jag på tisdag med! Även en engelskaläxa till tisdag .. Ajaj!

Jag håller er uppdaterade om vart kvällen tar mig!

nyår 2010-2011. galen kväll!

GODMORGON

Nu ska jag ner och äta, pappa kom och väckte mig för 5 minuter sen! Galet skönt att sova ut såhär! Skriver senare.


GODNATT!

GODNATT!!!!!!!

KAN INTE SOVA!

SENASTE:
Dryck: Coca-Cola
Telefonsamtalet: Markus
SMS: Ebba
Sång du lyssnade på: Jello - Far East Movement
Gången du grät: Ingen aning, händer inte så ofta längre
HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat någon två gånger: No
Har någon varit otrogen mot dig: Nej, tror jag inte
Varit kär?: Ja
Förlorat någon speciell person: Morfar
Varit deprimerad: Ja, men mer "fjortisdepp"
Varit så trött att du somnat sittandes: Ja
DINA TRE FAVORITFÄRGER:
färg 1: Rosa
färg 2: Blå
färg 3: Svart
I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: Ja
Fått ditt hjärta krossat: Nja
Skrattat så att du har börjat gråta: Ja
Träffat någon som förändrat ditt liv: Ja
Insett vilka som är dina äkta vänner: Ne
Fått reda på att någon har pratat om dig: Ja
Kysst en kompis: Ja
BLANDAT:
Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Alla, utom typ 7
Hur många barn vill du ha: Ett, som jag ska skämma bort!
Har du några husdjur: Ja, en katt
Vill du ändra ditt namn: Det duger väl med Frida?
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Min släkt på pappas sida va här
Vilken tid vaknade du idag: 8.00
Vad gjorde du igår runt midnatt: Sov!
Någonting som du längtar till: NYÅÅÅÅÅR! men först jul typ
Senaste gången du träffade din pappa: För 2 timmar sen typ
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Att jag aldrig tar chansen när jag har den
Vad lyssnar du på just nu: Don't stop the party - Black Eyed Peas
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Ja
Vad gör dig irriterad just nu: Det mesta
Vad är ditt namn: Frida Larsson
Singel/upptagen: Singel
Stjärntecken: Vågen
Kille eller tjej: Tjej
Grundskola: Åtteråsskolan & Nordinskolan
Gymnasie: Gärdeskolan
Högskola: Vill gå i Göteborg typ, journalist
Hårfärg: Redhead!!
Långt eller kort: Mellan typ
Längd: 160 nåt.
Vad gillar du gällande dig själv: Min hårfärg
Piercings: Naveln och öronen
Tatueringar: No
Höger eller vänster: Höger
DIN FÖRSTA:
Operation: Svanskotan
Piercing: Öronen, om det räknas? annars naveln
Tatuering: Har ingen
Bästa vän: Jennifer & Oliver
Sport du spelade: Tennis tror jag
Husdjur: Katt
Vaccination du minns: Stelkrampsprutan
Konsert: Säkert nån i skolan, men kommer inte ihåg
Förälskelse: Vet inte
Alkohol du drack: Cider
JUST NU:
Äter du: Inget
Dricker du: Inget
Är du på väg att: Sova
Lyssnar du på: när jag går ner - norlie och kkv
Väntar du på: att det ska bli snö typ
DIN FRAMTID:
Vill du ha barn: Ja
Vill du gifta dig: Ja
Karriär i åtanke: Chefsredaktör på Aftonbladet eller Expressen!
VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: Båda
Kramar eller pussar: Båda
Kortare eller längre: Längre
Romantisk eller spontan: Båda
Snygg mage eller snygga armar: Snygga armar
Tatueringar eller piercingar: Tatueringar
Känslig eller inte: Inte
Ragg eller förhållande: Båda
Bråkstake eller tveksam: Vet inte
HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling: Ja
Tappat glasögon eller linser: Nej
Haft sex på första dejten: Nej
Krossat någons hjärta: Nej tror jag inte
Har du blivit arresterad: Nej
Dissat någon: Ja
Gillat din killkompis (mer än som vän): Jadå
TROR DU PÅ:
Dig själv: Oftast
Mirakel: Ja
Kärlek vid första ögonkastet: Nej
Himlen: Vadå? den finns väl där?
Tomten: Nej
Att kyssas på första dejten: Ja
Änglar: Ja
SVARA ÄRLIGT:
Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej
Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Kanske
Vad kan du verkligen inte leva utan: Cola
Vad vet inte så många om dig?: Vet inte, typ att jag inte har så bra självförtroende
SENASTE:
Dryck: Coca-Cola
Telefonsamtalet: Markus
SMS: Ebba
Sång du lyssnade på: Jello - Far East Movement
Gången du grät: Ingen aning, händer inte så ofta längre

HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat någon två gånger: No
Har någon varit otrogen mot dig: Nej, tror jag inte
Varit kär?: Ja
Förlorat någon speciell person: Morfar
Varit deprimerad: Ja, men mer "fjortisdepp"
Varit så trött att du somnat sittandes: Ja

DINA TRE FAVORITFÄRGER:
färg 1: Rosa
färg 2: Blå
färg 3: Svart

I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: Ja
Fått ditt hjärta krossat: Nja
Skrattat så att du har börjat gråta: Ja
Träffat någon som förändrat ditt liv: Ja
Insett vilka som är dina äkta vänner: Ne
Fått reda på att någon har pratat om dig: Ja
Kysst en kompis: Ja

BLANDAT:
Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Alla, utom typ 7
Hur många barn vill du ha: Ett, som jag ska skämma bort!
Har du några husdjur: Ja, en katt
Vill du ändra ditt namn: Det duger väl med Frida?
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Min släkt på pappas sida va här
Vilken tid vaknade du idag: 8.00
Vad gjorde du igår runt midnatt: Sov!
Någonting som du längtar till: NYÅÅÅÅÅR! men först jul typ
Senaste gången du träffade din pappa: För 2 timmar sen typ
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Att jag aldrig tar chansen när jag har den
Vad lyssnar du på just nu: Don't stop the party - Black Eyed Peas
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Ja
Vad gör dig irriterad just nu: Det mesta
Vad är ditt namn: Frida Larsson
Singel/upptagen: Singel
Stjärntecken: Vågen
Kille eller tjej: Tjej
Grundskola: Åtteråsskolan & Nordinskolan
Gymnasie: Gärdeskolan
Högskola: Vill gå i Göteborg typ, journalist
Hårfärg: Redhead!!
Långt eller kort: Mellan typ
Längd: 160 nåt.
Vad gillar du gällande dig själv: Min hårfärg
Piercings: Naveln och öronen
Tatueringar: No
Höger eller vänster: Höger

DIN FÖRSTA:
Operation: Svanskotan
Piercing: Öronen, om det räknas? annars naveln
Tatuering: Har ingen
Bästa vän: Jennifer & Oliver
Sport du spelade: Tennis tror jag
Husdjur: Katt
Vaccination du minns: Stelkrampsprutan
Konsert: Säkert nån i skolan, men kommer inte ihåg
Förälskelse: Vet inte
Alkohol du drack: Cider

JUST NU:
Äter du: Inget
Dricker du: Inget
Är du på väg att: Sova
Lyssnar du på: när jag går ner - norlie och kkv
Väntar du på: att det ska bli snö typ

DIN FRAMTID:
Vill du ha barn: Ja
Vill du gifta dig: Ja
Karriär i åtanke: Chefsredaktör på Aftonbladet eller Expressen!

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: Båda
Kramar eller pussar: Båda
Kortare eller längre: Längre
Romantisk eller spontan: Båda
Snygg mage eller snygga armar: Snygga armar
Tatueringar eller piercingar: Tatueringar
Känslig eller inte: Inte
Ragg eller förhållande: Båda
Bråkstake eller tveksam: Vet inte

HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling: Ja
Tappat glasögon eller linser: Nej
Haft sex på första dejten: Nej
Krossat någons hjärta: Nej tror jag inte
Har du blivit arresterad: Nej
Dissat någon: Ja
Gillat din killkompis (mer än som vän): Jadå

TROR DU PÅ:
Dig själv: Oftast
Mirakel: Ja
Kärlek vid första ögonkastet: Nej
Himlen: Vadå? den finns väl där?
Tomten: Nej
Att kyssas på första dejten: Ja
Änglar: Ja

SVARA ÄRLIGT:
Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej
Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Kanske
Vad kan du verkligen inte leva utan: Cola
Vad vet inte så många om dig?: Vet inte, typ att jag inte har så bra självförtroende


HEMMA NU

Nu är jag hemma, eller okej. Vart hemma ett bra tag .. Men har kollat lite bloggar osv. Va uppe hos en kompis nu ikväll, vi kollade film .. Nån random film på typ 5:an? Och så kollade vi idol hehe.

Nu tänkte jag sitta här och kanske lägga över nån film till nån av laptop:arna och lägga mig i sängen och kolla film? Ja, det tycker jag låter som en superduper bra ide.

Imon, eller idag, vet jag inte vad som händer .. Träffa nån troligen! Men vi hörs när jag vaknat imon, eller senare idag, typ! Godnatt!



DAG 5 - EN NYTAGEN BILD PÅ MIG & 10 FAKTAPUNKTER OM MIG SJÄLV


  • Jag litar på för många personer.
  • Jag är lite galet beroende i läsk, helst Coca Cola!
  • Tuggummi är också något jag måste ha.
  • Jag blir lätt kär, tyvärr.
  • Jag har lätt att prata med nya människor.
  • Jag gillar inte när folk tycker synd om mig, speciellt inte när jag har ont.
  • Jag bryr mig inte så mycket om mitt utseende, men jättemycket om mitt hår.
  • Mitt favoritgodis är lakrits.
  • Det går inte så bra för mig i skolan just nu, är så jävla trött hela tiden.
  • Jag älskar att ta kort, och satsar på en karriär som journalist eller fotograf.

ENGELSKA

Nu sitter jag och Lisa och jobbar med passiv form i engelska. Spännande va? Lisa fattar noll, jävla tard.. 
- IINTE DU HELLER! / Lisa

Hehe, aja! Nu ska vi typ kolla film, hoppas typ på Kung fu Panda 2 .. Det hade vart skönt, softa lite liksom. 

Efter denna lektionen har jag matteprov, heja mig .. Hehe! Slutar tio över 2, åka hem och sova typ en stund och sen får vi se vart kvällen slutar!

Puss!

Lisa ville inte va med på bild idag, tard

DÅLIG UPPDATERING IDAG

Det har varit lite dålig uppdatering idag. Men skolan var som vanligt på torsdagar, väldigt seg osv. Men efter skolan så drog jag ialla fall till Julia vilket gjorde dagen mycket bättre! 
Vi snackade mest om typ allt, jättemysigt! OCH ni ska se hennes gullehund! Så gullig, skojar verkligen inte!!

Jaja, tog bussen hem vid tjugo över 6 och kom hem vid tio i 7. Då hämtade pappa mig på stationen och när jag kom hem åt jag lite, och sen har jag bara kollat tv. Jag blev jättetrött när jag satt där nere och kände att jag ville gå och lägga mig .. Men kom på bloggen och den går ju nästan före allt eller? Hehe, kanske ..

Så nu tänkte jag sova. Imon är det fredag, jag har sovmorgon för ska till doktorn halv 10 imon! Galet va skönt alltså, helt sjukt verkligen. Bloggar lite innan skolan imon, så kan vi höras på eftermiddagen för att se vad jag hittar på emot kvällen! 

GODNATT!

Julia och jag!


DAG 4 - DET HÄR STÖR MIG

Alla stör väl sig på tjejernas viktnoja, det gör jag själv. Att vi aldrig är nöjda med oss själva osv. Jag vet själv att jag inte är nöjd med mig själv, och att jag också ibland går igenom viktnojan!

Men om man ska välja lite större saker är det väl typ att vi i Sverige ska skänka så sjukligt mycket pengar till andra länder när vi knappt har råd med något här hemma själva. Det finns flera hemlösa i Sverige, men det ända vi tänker på är att svältande barn i afrikas horn osv. 
Det finns folk här i Sverige som knappt har råd med en brödbit men ändå ska vi skänka flera miljoner om året till barn i andra länder, som egentligen inte berör oss alls? .. 

Även att vissa företag hyr in folk från andra länder, som t.ex. Polen för att arbete och göra "skit-jobben" ingen här i Sverige vill göra. Svenskarna går hellre arbetslösa och lever på A-kassan än att arbeta och tjäna lite egna pengar .. Lite pengar är väl bättre än inget. Men okej, visst att det kanske inte är det roligaste jobbet .. T.ex. bärplockning till en ganska dålig lön .. Men hellre det än att leva på A-kassan när nån väldigt mer behöver de pengarna? 


HOS JULIA

Nu sitter jag hos Julia! Kom typ hit vid kvart över 4 efter hon mött mig vid Ica. Gick direkt hit efter skolan så är lagom trött, haha! 
Åker hem vid halv 7, för måste plugga lite på matten som jag har imon. Usch, fuck prov verkligen! Måste också fortsätta med min samhällsinlämning! Jaja, whatever, nu ska jag fortsätta att umgås med Julia! 

"DU HAR ETT SVART MOLN ÖVER DIG"


Nu tänkte jag gå och lägga mig. Imon är det en ny dag, tror att jag ska plugga matte imon om jag inte gör nåt annat. Men uppdatering får ni imon ialla fall, för nu är jag trött!

Men yaaa, nu ska jag inte hem direkt efter skolan, utan ska till Julia! Det ska bli mys. Åker väl hem med nån annan buss, hihi. 

Jaja, vi hörs imon!

IN MY HEAD


Sitter här i min myströja och lyssnar på musik. Det känns fortfarande jätteovant att ha rött hår på bilder, men man vänjer sig väl. 
Måste börja på min samhällsinlämning nu, hoppas på att den blir någolunda bra. Den är ju ganska försenad! Imon ska jag plugga matte när jag kommer hem, och kanske köra en runda? Ja, det skulle jag vilja!

DAG 3 - EN ROLIG KVÄLL


Jag måste nog välja Rix FM från i somras på denna. Gud så roligt jag hade, och mina fina vänner gjorde det ännu roligare! Det var full fart i Lisas lägenhet först, och sen full fart på stan i Halmstad. 
Ja, det va en fantastiskt kväll! 
På bild (från vänster): Maria, Ebba, Emmy, jag, Lisa, Linn och Madde!

PHOTOS





HÖSTVÄDRET - LOVELOVELOVE

Nu är det mysigt ute. Ganska kyligt, solen skiner och himlen är klarblå. 
Var ute och fotade lite innan, behövdes faktiskt. Passade även på då att ta lite egobilder, för en ny header ska snart fixas. Den här jag har nu va bara slarv osv! 

Jau, skolan gick fort idag. Engelska, svenska och matte hade jag, men fick stanna kvar efter skolan för att göra ett psykologiprov jag missat. Så det gjorde jag, och sen tog jag bussen vid halv 1 hem. Pappa hämtade mig på stationen och nu sitter jag i min ensamhet och lyssnar på musik!
Ska redigera lite bilder nu tänkte jag, sen ska jag skriva en liten önskelista, för julen närmar sig! Måste även bestämma vad jag ska köpa till mina vänner .. Haha! 



BLODRÖTT? ..

Har precis suttit och kollat lite på fotboll, Sverige spelar mot England. Men jag är faktiskt inte så intresserad av fotboll på tv, gillar mest att kolla "live" .. Eller så! Kan även läsa på facebook hur det går, haha!

Duschade håret innan, första gången efter färgningen! Och ni ville nog inte se min dusch när jag spolade vatten i det .. Golvet blev helt rött, såg ut som blod i vatten. Handduken blev också helt röd, så va lite rädd att det skulle sluta i lila hår, men det är fortfarande rött, yay.

Men ne, nu tänkte jag lägga mig för att få min sömn och imon är det skola! Usch säger jag bara. Men yes, så kan det va! Svenskaprov och psykologiprov imon, men ska inte göra svenskaprovet, för har inte hunnit plugga! 

Vi hörs imon, puss!


NYÅRSKLÄNNING?


DAG 2 - MORGON RUTINER

Mitt alarm ringer vid 6.10, men jag stänger inte av det förens 6.13 ändå .. Vaknar inte liksom! Men ligger och drar mig sen till tjugo över ungefär. Måste gå upp så tidigt för att hinna duscha (och nu lägga om såret). Klär på mig, sminkar mig och fixar håret och när jag är klar med det är klockan ungefär 7. Äter snabbt i ungefär 5-10 minuter, och sen packar jag ner allt i väskan. 
Sist av allt tar jag parfym och borstar tänderna. Kollar fickorna på jackan så jag har nycklar, hörlurar, busskort, tuggummi och lite pengar. 
Runt 5 över halv kommer Amanda och då går vi till bussen som kommer vid skolan, som ligger 2 minuter från mig ungefär. Sen åker jag till skolan och då går jag in direkt till mitt skåp och sen börjar jag vid kvart över 8. 

Är det helg så går jag upp mellan 10-12. Det berors lite på vad jag gjorde kvällen före. Men på söndagar brukar jag försöka dra mig upp i tid, alltså 10 - halv 11, för att kunna somna på kvällen igen. 

morgonsöt bild på mig och min kisse


FRIDA? ÖVNINGSKÖRA? ..

Bäst att ni håller er inne för nu är jag ute på vägarna och far runt med bilen och pappa som sitter spänd jämte! Körde på småvägarna runt Fållinge och Kärringanäs idag, hihi. Tycker det går bra, tredje gången jag kör bil faktiskt.

Skolan va jag inte mycket i idag alltså. På morgonen va jag hos distrikt och la om rumpan, hehe! Åkte till skolan och va med sista 30 minuterna på religionen. Gjorde inget annat än snackade med Clara och lyssnade på musik. 
Håla sen, och senare engelska. Gick igenom massa saker och så. Lunch senare, och sen tyska! Det va nån praktikant där eller nåt och hon kunde inte svenska utan bara tyska, ryska och franska om jag fattade rätt? Aja, så vi körde massa lekar och så! 
Sen kom pappa och hämtade mig vid skolan för då skulle jag till tandläkaren. Sen åkte jag hem, och åt och sen övningskörde jag! Jag slutade egentligen skolan halv 4, men eftersom jag typ va färdig hos tandläkaren vid 2 va det inte ens lönt att åka tillbaka till skolan .. Hehe.

Nu dricker jag cola och äter sånna där lakritspingviner man kan köpa på färjorna som mamma och pappa köpte till mig när dom va i Tyskland! Yay, love it. Har även en sak att visa sen med, som jag fick av dom också. Men det fixar jag senare.

lagom halvtrött rödhårig tjej?

NATTI FOLKS!

Nu tänkte jag tvätta bort sminket, borsta tänderna och gå och lägga mig. Imon är det en dag i skolan. Kommer dock inte vara där så länge imon, men en stund ialla fall. Ska på morgonen till distrikt så ska dom se hur det läker. Sen till skolan och runt 1 kommer pappa och hämtar mig för då ska jag till tandläkaren. Sen åker jag inte tillbaka till skolan för måste verkligen plugga! Kanske hinner mer att övningsköra imon då? Hade vart super!

Jaja, nu ska jag slänga upp en ny header .. Den jag har nu passar inte in längre!

GODNATT!

DAG 1 - LITE OM MIG SJÄLV

Jag heter Frida Larsson och bor i det lilla samhället Smålandsstenar som ligger vid gränsen mellan Halland och Småland, men det ligger i Småland .. hehe!
Jag bor här med min mamma, min pappa och min katt. Vi bor i ett hus som är ganska litet .. Men räcker för oss! 
Jag går samhällsvetenskap på Gislaved gymnasium, första året. Trivs jättebra med linjen och så, yay! Och på fritiden spelar jag egentligen fotboll i Burseryds IF, men eftersom jag nyss har blivit opererad kan jag inte spela än. Jag opererades nedanför svanskotan för en pilonidalcysta .. typ! 
Nu för tiden gör jag läxor, träffar mina vänner eller tar kort på fritiden. Mitt liv är rätt enkelt, men jag klagar verkligen inte! 
Jag är även ganska besatt av Coca Cola och om jag fick göra en tatuering hade det varit en cocacola logo på underarmen eller sidan av handleden!

Men mer om mig kommer ni kunna läsa på dag 5!

gammal blond bild, med mitt coca cola-skal!

30 DAGAR .. IGEN!

Dag 1 - Lite om mig själv.
Dag 2 - Morgon rutiner
Dag 3 - En rolig kväll
Dag 4 - Det här stör mig
Dag 5 - En nytagen bild på mig & 10 faktapunkter om mig själv
Dag 6 - 10 saker jag gillar
Dag 7 - Min bästa vän
Dag 8 - Ett pinsamt minne
Dag 9 - Vad jag hade på mig idag
Dag 10 - Det här saknar jag, (kan vara djur, människa, vad som helst)
Dag 11 - Det här är jag dålig på
Dag 12 - Det här är jag bra på
Dag 13 - Det här har jag i min väska
Dag 14 - En sak jag ska göra innan jag blir 30 år
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Det här är jag beroende utav
Dag 17 - Mitt favoritminne
Dag 18 - Det sjukaste jag har gjort
Dag 19 - Vilken sport jag tränar/tränat & åsikt
Dag 20 - Någon jag vill byta liv med en dag, & varför
Dag 21 - Det här får mig att gråta
Dag 22 - Någon jag ser upp till
Dag 23 - Något som får mig att må bra
Dag 24 - Mina produkter jag använder
Dag 25 - Min favorit bild
Dag 26 - Mitt/mina syskon
Dag 27 - En hemlighet
Dag 28 - Mina rädslor
Dag 29 - Mitt bästa köp
Dag 30 - Den här månaden
Förra gången gick detta inte så bra för mig, så nu tänkte jag börja om med en ny sån här lista. Den här gången ska jag ta det seriöst och göra alla dagarna! Bloggen lär bli roligare då, för annars skriver jag ju bara om skolan och så!

Dag 1 - Lite om mig själv
Dag 2 - Morgon rutiner
Dag 3 - En rolig kväll
Dag 4 - Det här stör mig
Dag 5 - En nytagen bild på mig & 10 faktapunkter om mig själv
Dag 6 - 10 saker jag gillar
Dag 7 - Min bästa vän
Dag 8 - Ett pinsamt minne
Dag 9 - Vad jag hade på mig idag
Dag 10 - Det här saknar jag, (kan vara djur, människa, vad som helst)
Dag 11 - Det här är jag dålig på
Dag 12 - Det här är jag bra på
Dag 13 - Det här har jag i min väska
Dag 14 - En sak jag ska göra innan jag blir 30 år
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Det här är jag beroende utav
Dag 17 - Mitt favoritminne
Dag 18 - Det sjukaste jag har gjort
Dag 19 - Vilken sport jag tränar/tränat & åsikt
Dag 20 - Någon jag vill byta liv med en dag, & varför
Dag 21 - Det här får mig att gråta
Dag 22 - Någon jag ser upp till
Dag 23 - Något som får mig att må bra
Dag 24 - Mina produkter jag använder
Dag 25 - Min favorit bild
Dag 26 - Mitt/mina syskon
Dag 27 - En hemlighet
Dag 28 - Mina rädslor
Dag 29 - Mitt bästa köp
Dag 30 - Den här månaden

FÖRE & EFTER

FÖRE - Näst intill platinablond med ganska lång utväxt som var råttfärgad.


EFTER - Rött hår, men lite nyanser i violett. Ingen utväxt.



HISS ELLER DISS?

SVENSKALEKTION

Sitter nu på svenskalektion och det är inte kul!
Lisa leker pirat och lyssnar på Jack Sparrow. Ville hon hälsa till bloggen med fet stil! 

Jaja, nu tänkte jag plugga på provet jag har på onsdag! Hehe, mycket denna vecka alltså. Samhällsinlämning, historiaprov, psykologiprov, svenskaprov, matteprov osv. FML!!

hehe, buse!

SÖNDAGKVÄLL

Eftersom jag är trött just nu tänkte jag sova. Känns skönt, starta dagen bra imon liksom! Dagen börjar med en dusch, frukost och senare bussfan!

Jaja, idag har ni fått rätt mycket uppdatering, ska försöka få det såhär varje dag! 

Vi hörs imon, godnatt!

readhed is in tha house

KVÄLLSMUSIK






GRATTIS PÅ FARSDAG!

jag älskar dig!


REDHEAD! ..


.. Ja det vill jag nog påpeka!

Sitter nu här vid datorn och har ångest över att jag har historiaprov imon men inte pluggat något nästan. Helt seriöst, så orkar jag inte det .. Så det får gå som det går, pluggar väl lite på bussen imon troligen!

Jaja, gårdagen spenderade jag med Ebby. Hon färgade då mitt hår, och vi pratade på som vanligt. Senare mot kvällen drog vi till Burseryd, men det har jag inte något att berätta om, utan att det var väl roligt att träffa folk! Somnade vid halv 3 i Ebbas säng, och vaknade vid halv 11 imorse. Sen har vi bara slappat hela dagen, och så kom pappa och mamma och hämtade mig vid 5 hos Ebba.

Så nu tänkte jag sitta här, lukta på mitt röda hår för det luktar jättegott .. Haha! Sen sova i tid, så man orkar gå upp imon då det är skola och längsta dagen ever! Jaja, nog med det.

NERBÄDDAD HOS EBBA

Ligger i Ebbys säng och hon sover! Det är ju inte så jävla roligt ..
Men jaja, igårkväll va vi hos Ackevik där det va folk. Fast det vart rätt coco så vi va ute det mesta i Burseryd. Träffade ialla fall flera härliga människor igår, as soft!

Men nu tänkte jag spela lite "tiny village"! Galet gulligt spel.

OCH ni får veta min hemlis när jag kommer hem!


I THINK IT'S TIME FOR A BIG CHANGE

Ebba är påväg hit tror jag. En ändring är på g, ni får veta mer senare! Nu tänkte jag smsa henne och se vart hon tog vägen .. Haha!


RANDOM



LÄSKIGT ..!

Nu är jag hemma efter att ha varit i skolan hela dagen. Bussen var proppfull, men såklart fick man sittplats! Ialla fall så va jag nere och tog bort stygnen för en stund sen. 
Det va lite läskigt faktiskt .. Men det fick super och nu är dom inte kvar där.

Nu tänkte jag plugga lite historia och vänta på att Ebbyy ringer mig efter hon har duschat osv. Och nu är det helg, igen! Första helgen på två veckor jag kan göra något, ska bli askalas.

Men jaja, nu måste jag plugga, har prov på måndag .. *suck*

hello baby


IDROTT ?..

Sitter och kollar på idrotten, för jag får ju inte va med! Dom spelar basket, skit tråkigt att kolla faktiskt, men jaja ..

Senare har jag bara två lektioner kvar, engelska och matte! Men har tre timmars håla först .. Känns inte alls värt faktiskt! Är ashungrig så ska väl se till att vi går till oasen och äter sen, hihi!

Vi hörs sen, och förlåt för att jag glömde blogga igår, men somnade när jag kom hem och sen glömde jag helt enkelt av det!


FOKUS

Sitter i fokus helt ensam och pluggar på historia. Skolan idag faktiskt, känns grymt att va här!
Skulle egentligen gjort prov, men har ju inte kunnat sitta och därför ska jag göra det på måndag istället. Snäll Åsa!

Jaja, ska väl fortsätta plugga på fucking historia. Jävla forntiden ..


HEJ VILL DU GIFTA DIG MED MIG? ..


.. SNÄLLA?

.. *SUCK*

Tror ni dom tog bort stygnen eller? Självklart inte. Dom försvinner på fredag! Jag som såg fram emot detta sjukhusbesöket .. 
Jaja, på vägen hem körde pappa till McDonalds så jag kunde trösta mig med en McFlurry och en cola! Åkte förbi Ebba, för jag ville låna hennes ena pälsväst, och självklart är Ebby snällast och lånar den till mig! Tack plutten.

Nu ska jag läsa lite historia, har prov snart! Sen tror jag att jag ska spela lite sims också! OCH PÅ TAL OM SIMS SÅ FICK JAG EN KOMMENTAR SOM JAG TÄNKTE SVARA PÅ!


SVAR: Ja, det fungerade precis som alla de andra saker man får med till spelet. Så det va riktigt bra faktiskt!

PÅVÄG TILL SJUKHUSET

Sitter nu i bilen, påväg till sjukhuset och världens bästa doktor som ska ta bort mina stygn. Har sovit grymt skönt inatt, legat på rygg för första gången på snart två veckor.
Vi får höra med doktorn, men är det inte några problem så ska jag till skolan imon. Åh, jag saknar mina homies!

Jaha, nu börjar jag tappa täckning, vi hörs sen!


HOS ELIN

Sitter nu och snackar lite med Elin. Va tvungen att dra hit för att Tomas skulle snacka lite om fotbollen och så, och då passar jag ju självklart på att träffa Elin som jag inte träffat på århundraden!
Softar med hennes MacBook hihi, vill också ha en MacBook ju. Men jaja, klarar mig med iPhone!
Ska väl fortsätta umgås med henne, hihi. Puss!

FÖRÄNDRING

Ny header, mörkare grå i bakrunden. Ja, alltså lite höstigare. Tyckte det kunde va tid för en ny header. Visst, bilden är faktiskt ganska gammal, men använder den inte så mycket, och jag har ingen ny bild. 
Men headern är bara sålänge, tänkte ut och ta lite bilder till en header så snart som jag är helt återställd!

Dagen har sett ut följande:
- Ullared
- Suttit vid datan
Jag har verkligen inte gjort mycket. Men nu kom mamma hem, så nu ska jag väl ta och snacka lite med henne, sen duscha! 

Imon ska jag till doktorn och ta bort stygnen, galet va härligt! 

sometimes i just can't shut the hell up

KAMERAN JAG VANN



THE SIMS TIPS!

Jag spelar The Sims, i perioder, men när jag väl spelar spelar jag som en galning. 
Hittade en riktigt bra sida för att ladda ner saker till The Sims 1, 2 och 3. Jag använder då 3, men har även 2. Där finns flera saker som är gratis, men även saker som kostar.
LÄNK till sidan!

För att ladda ner så trycker du på den gröna "sims-diamanten" som visas nere i högra hörnet under saken du vill ladda ner. Tryck sedan öppna, och då börjar du ladda ner! Jättesmidigt, och jag ska nu testa alla mina saker jag laddat ner.



MUSIK OCH CHIPS

Sitter och softar med musik i öronen och chips jämte mig. Galet gott, men borde nog tagga ner på allt sånt!

Jaja, idag har jag faktiskt vart nere på Ica med pappa och handlat lite. Även fått min kamera som jag vann i FRIDA-tidningen. Den verkar nog rätt bra, en bra "partykamera" .. haha! 
Har även hållt på jäkligt mycket med läxorna .. Bokrecension, matte och historia. Även börjat på samhällsinlämningen. Ja, jag känner mig rätt duktig.

Imon bär det nog av till Ullared med pappa, för att köpa nytt block till skolan, och linsgrej till systemisen osv. Snart är jag ute och fotograferar igen, men just nu så får ni stå ut med bildlösa inlägg!
På onsdag bär det av mot Värnamo, där jag ska ta bort stygnen och så. Ska bli jätteskönt att bli av med de. Torsdag blir det softa hemma, på fredag blir det nog skolan. Yay, ska bli kul att komma tillbaka!

Jaja, nu tänkte jag fortsätta att softa livet på facebook!

lmfao, oh love

SVAR PÅ KOMMENTAR



Svar:

För det första tycker jag det är kul att du tycker att bloggen är fin. För det andra så är det roligt att du också vill börja samhäll!
Jag valde samhäll-media, men inriktningen har vi inte behövt än så länge. Vi börjar med media i tvåan, så alltså har jag bara samhäll just nu.
Nej, just nu går jag med folk som valt samhäll-beteendevetenskap osv. Eftersom vi inte väljer inriktning förens i tvåan så har vi inte delats upp i olika klasser än. Jag går ju somsagt bara samhäll nu, men i tvåan kommer jag har programfördjupning, alltså media. Man kunde välja mellan media, beteendevetenskap och samhäll.
Jag är nöjd med min klass, fastän att jag faktiskt inte har pratat med alla än, haha. Jag är ju oftast med Lisa, Frida och Clara och då blir det att vi har liksom fördelat oss i grupper, vilket är lite tråkigt.
Vi har inga lektioner med andra samhällsklassen, jag går i SA11A och den andra heter SA11B. Men vi har inga lektioner med de, kanske språklektioner, men jag har inte någon lektion med de.

Hoppas du blev nöjd med svaren! Kram!

EMA 2011

Ligger på soffan, kollar EMA 2011 och softar med katten. Mår faktiskt jättebra idag, det gör inte alls ont och så.

Btw, så fick jag en kommentar som jag ska svara på så fort jag sätter mig vid min data! Alltså typ imon. Så håll utkik!

Ska inte till skolan imon, eller tisdag eller onsdag, sen får vi se torsdag! Tar bort stygnen på onsdag, skönt!

Men nej, nu ska jag fortsätta kolla på EMA! Åh, älska det.
Måste bara berömma Lady Gaga för hennes urcoola klänning, som såg ut som en muffinsform! Puss.


VÄNTAR PÅ MAT

Står vid bänken i köket och väntar på att mamma ska komma hem med kebabrullen som vi beställt!
Dagen har sett ut som alla andra dagar detta lovet.
- Va på vårdcentralen och la om mitt sår på förmiddagen.
- Somnade hemma.
- Åt mat.
- Sov igen.
- Väntar nu på mat igen!
Så mina dagar är inte så händelserika, det är det sämsta höstlovet i hela mitt liv! Dessutom gör det fortfarande ont och dom ska nog klippa ett stygn på söndag, kommer bli bra faktiskt.

Men snart kommer väl mamma så jag ska väl till och duka nu!


MED DATAN PÅ HÖFTEN

Ligger på sängen på sidan och har lagt upp datan på höften. Jättejobbigt att skriva, men jag saknar datan ju ..
Imon är det en vecka sen jag opererades, och det har faktiskt hänt massa grejer sen dess. Jag har fått en liten "infektion" i såret, men det börjar bli bättre för fick penicillin igår och har varit hos distriktssköterskan nu typ 4 gånger. Men nu börjar spänningarna släppa, urskönt!

Tänkte väl kolla på tv nu, som vanligt .. Haha! På onsdag ska jag ta bort stygnen om det går som det ska! Ska bli galet skönt. 

Ni får gärna smsa osv på dagarna, för det är inte roligt att ligga här hemma själv!

RSS 2.0