PIT PLANET - NEW ALBUM

Måste bara tipsa om Pitbulls nya album - Pit Planet. Riktigt bra tycker jag. Sitter och lyssnar och har laddat ner låtarna så jag kan lyssna på dom när jag är i Tyskland!

LÄNK.

GREEN NAILS


Depend nr 249.

Nu har jag precis målat mina naglar gröna. Lite mörkare än den förra gröna jag hade på naglarna. Jag gillar grönt, haha! Det är riktigt snyggt på naglar måste jag säga.

Sitter och dricker Loka nu, smultron/citron är smaken och den sitter riktigt fint nu på kvällen. Nu ska jag kolla nya converse och sen blir det nog att lägga sig.

Godnatt!

ULLARED-STUFS


oversize linne - 80kr


scarf - 50kr


nagellack - 15kr/st
öronhängen - 20kr
borste - 10kr
pincett - 10kr
tuggummi - 9kr/paket
toffsar & spännen - 6kr/paket
body butter - 45kr
mint pastiller - 9kr


Jag var som sagt i Ullared med Rasmus och mamma efter jobbet. Tänk att imon är det sista dagen på jobbet, så himla skönt! Nu har man även lite pengar ju.

Men nu ska jag ta och plocka ögonbryna, sen måla mina naglar! För imon är sista dagen jag är hemma, för på lördag på jag till Tyskland med mamma och pappa. Rasmus och hans familj ska bo i mitt hus under den tiden.

RASMUS IS IN THE HOUSE

Yeah, min kusin har anlänt till Smålandsstenar. Rätt soft måste jag säga, haha. Inte riktigt roligt att sitta och blogga nu, men han är inte så himla social heller ..

Jobber gick super idag med, nu har jag bara två dagar kvar! Härligt härligt säger jag bara.

Jag och Rasmus badade sen när jag kom hem, as skönt i vattnet. 23 grader är det, riktigt nice måste jag säga. Pappa kom även hem nu ikväll. Roligt!

Imon bär det av till Ullared efter jobbet, hoppas på nåt roligt fynd där.

Men nu ska jag bädda min säng, sen blir det nog att typ försöka sova. GODNATT.

IPHONE-UPDATE

Har nu rast, och det är riktigt skönt. Ligger på soffan och pratar med några av dom som jobbar här, dock är snart min rast slut och då ska jag pysa ner till de vakna barnen. Nu ska jag prata vidare.

I JUST WANNA MAKE YOU SWEAT

Så kände jag att Gud sa idag! För det har varit riktigt varmt ute, jag cyklade till och med utan jacka idag till jobbet, vilket är klockan 8 på morgonen! SOMMMMAR (L)

Ialla fall så va jobbet slut vid 4 idag, då mötte mamma mig och vi cyklade hem och la oss och kollade det sista på fotbollen. Sverige mot Colombia och svenskarna vann med 1-0. Härligt med VM-premiären för dom, så duktiga!
Elin kom vid 5, då badade vi och sen snackade vi bara. As soft, haha.

Vi har ialla fall en mus i vårt tvrum, så vi har ställt in en musfälla där nu så vi hoppas väl att den sitter där imon på morgonen! Stackars mus alltså ..

Förlåt vill jag med säga för den dåliga uppdateringen, men jag har inte velat sitta här uppe i denna värmen och skriva på bloggen. Så ni får ha förståelse för det, och förresten så tror jag inte att det är så många som sitter inne och läser bloggar när det är 25 grader varmt och sol. Imon kommer min kusin hit, och då kommer det bli dålig uppdatering vill jag med säga .. Men ska försöka!

Nu ska jag nog bara damma av lite på mitt rum. Sen blir det nog inte så mycket. Har fått en "städhandske" av mamma, haha. Hon tyckte nog att jag behövde den ..

(Det går fortfarande inte att lägga in stora bilder. F*CK ..)

COMMENT


SVAR: Först och främst, tack så jätte mycket. Jag har inte varit jätte nöjd med det, men det glädjer mig att du tycker den är fin.
Och till frågan nu. Jag använder Maybelline Colossal Mascara. Första gången jag har just den flaskan, eller mascaran eller vad man ska säga. Jag köpte den också bara för att den va billig, haha! Men jag tycker att den är rätt bra, måste jag säga. Den ger inte klumpiga fransar, och den typ förlänger fransarna. Jag tycker det är as fint med långa fransar! Så den är bra.

(blogg.se har nåt problem nu så jag kan inte ladda upp bilder, men du vet den där gula med lila på?)

Och förresten, kom ihåg att jag älskar att läsa kommentarer, så bara fråga och kommentera!

FRESH FEELING

Sitter insvept i min rosa morgonrock och är nyduschad, fräääscht.
Efter middagen så drog jag och mamma ut och cyklade en runda. Vi cyklade till Hörsjön där vi köpte glass och sen satte vi oss vid sjön och pratade. Riktigt mysigt. Sedan cyklade vi till Carina och Åke där vi satt och pratade en stund, sen hem. Skönt att komma ut och röra lite på sig faktiskt.

Nu på kvällen har vi bara kollat på Gossip Girl. Det är fett bra ju, och både mamma och jag har blivit galna i det .. Sorgligt med sant!

Nu sitter jag här och tuggar tuggummi, funderar starkt på att föna håret och sen lägga mig. Imon är det dags att gå upp vid 7 igen, skönt med sista veckan alltså.

SUNSHINE

Sitter ute och solar nu med den lilla datan. Håkan Hellström spelas för fullt inne med skön volym, och jag och mamma steker fläsket som aldrig förr!
Det är typ 25 grader i solen, och där sitter jag och njuter av den as sköna värmen! Nu känns det som att sommaren äntligen kommit, tack och lov. Imon börjar sista veckan på jobbet, och det är också väldigt skönt, men kommer nog sakna dom små barnen .. Tyvärr.

Ne, nu ropar solen att jag måste sola, hehe. Vit som en snögubbe typ, inte okej!

Ha en riktigt skön dag.

HELLO SUNNY DAY

Ligger just nu nyvaken i sängen och lyssnar på lite skön musik. Tittar ut lite bakom rullgardinen och ser att det faktiskt är riktigt fint väder ute. Alltså blir jag nog liggande på gräset idag med bikini och solar. Vill bli brun ju, helgalet brun. Och nästa helg åker jag till Rügen, i Tyskland. Kommer bli jätte roligt! På onsdag kommer min kusin hit, soft! Och imon börjar jag min sista vecka på jobbet! Det verkar som det ska vara fint väder hela veckan, skönt när man ska cykla! Men nu orkar jag inte skriva mer, skriver ju på iPhonen.

GOODNIGHT

Låt rubriken tala!
- Nu går jag och lägger mig!

Godnatt fina människor.



Nu blev jag genast lite gladare. Kände för att lätta upp stämningen lite.

NOT A SMILE, JUST MANY TEARS

Sitter och har fett ont i magen. Ätit för mycket godis idag tror jag, och massa andra godsaker!

Det va rätt nice igår, och jag och Sofie kom hem vid kvart över 1 inatt, rätt skön tid faktiskt. För det va riktigt jävla iskallt ute när vi cyklade hem, så vi cyklade ju faktiskt rätt fort. När vi kom hem så satt vi och snackade med mamma en bra stund, och sen la vi oss vid kvart i 3. Då låg vi och snackade en stund och sen somnade vi. Idag vaknade vid vid halv 10, då vi åt frukost och sen drog till Sofie.
Hon skulle med tåget till Halmstad vid halv 1 idag, så jag följde med henne till stationen och sa hejdå till henne. Tog även lite fula kort vid perrongen. Haha, sånna där amatörbilder på järnvägsspåren. Inte så mycket att visa, för dom blev riktigt osnygga!

Dagen har sen ägnats åt att kolla på Gossip Girl med mamma och ätit en massa godsaker. Så nu mår jag ju som sagt inte askalas. Men det går nog över när jag sover sen!


FRÅN IGÅR, JAG OCH SOFIE.

PARTY ALL NIGHT LONG

Sitter med mina fina vänner och har lite "halvfest". Det är diskodisko, och det är faktiskt rätt skoj!

Jag sa ju att ni skulle få er en uppdatering, och här har ni den!

Heeeej allesammans, kolla min blogg så är ni bäst! :D / Jennifer

VI HÖÖÖÖRS! PUSSSSS

LIKE NEW NAILS

Har precis målat mina naglar, grönt/turkos blev det denna gången. Ritkigt cool färg faktiskt!

Ialla fall så ska jag möta Sofie på stationen vid tio över 5, så lär väl packa lite nu och så. Så kanske jag uppdaterar därifrån senare, vi får se. Men känner mig inte jätte pigg, så det ska bli skönt att sova inatt, haha! Sofie ska ialla fall sova hos mig också, mys eller hur?

Så vi hörs kanske senare, och om inte så har jag med mig kameran och tar kort. Då får ni bilderna imon eller något!

Ha en trevlig midsommar!


SUMMERFEELINGS? FUCK NO

Nu så sitter jag här, dricker Hustler och trycker i mig en kexchoklad som tröst. Det är midsommar, och vädret är helt piss. Det regnar, är skit kallt och blåser. HEJA SVERIGE? NEJ ..

Ialla fall så spenderas kvällen med Sofie, kanske nån mer? Who knows. Sen blir det nog fest? Jag vet inte, känner mig inte så taggad på nåt just.


SOOOFFAN.

HAVE FUN



Sitter med den lilla datan just nu. Haha, jag har ju också ganska roligt!
Smsar lite med Viktor, snackar med några på facebook och aa, känner mig väldigt social faktiskt. Just varför jag hamnade bakom denna datorn vet jag inte riktigt, men jag ska nog ialla fall snart sova. Känner mig inte aspigg, så aa .. Och imorgon är det ju midsommarafton. Firar man att sommaren är här? För isåfall får vi nog vänta ett tag med midsommar, eftersom det bara regnar stup i kvarten!

.. ON EARTH


AMANDA AND FRIDA IS LIKE DUCKS ..

.. Eller typ inte. Men jag tycker dom är lite söta när dom sitter i min säng och snackar allvar med mig?! OMG,, serious talk here.

Nu så ska jag kanske typ öppna min kexchoklad och sen softa lite. Sen är det fan disko. Måste snacka med dom lite, hih!


HELLO HAPPY GIRL

Sitter just nu och ska nog ta och sova. Jag är fett trött, haha! Nu har jag jobbat sista dagen på andra veckan också, härligt härligt! Sista veckan nästa vecka, fesssst!

Midsommarfirandet gick super, och nu känner jag mig rätt duktig som hjälpt dom små att klätt midsommarstången. Tårtan va väldigt god, alltså blev det mycket tårta för mig!

Senare idag ska jag träffa Frida Svensson och Amanda, diskodisko.

Men nu ska jag sova!

THE TIME SAY TICK TACK

Ja, min klocka går mig på nerverna när den ligger framför mig och säger tick tack tick tack. Man hör varenda sekund, varenda liten rörelse i klockan.

Träningen va seg eftersom jag fick sitta och kolla på. Amanda och Amanda fick gå av eftersom att deras knän inte vill som dom. Ledbanden typ!
Ialla fall så hade pojkarna match, alltså 97/98 pojkarna i Burseryd. Så vi kollade på dom istället, haha. Dock förlorade dom, synd.

Jag åt grillad kyckling och pommes till kvällsmat, det är fan gott alltså!

Nu ska jag ta och lägga mig faktiskt. Ska upp vid 6 imon, eftersom jag börjar klockan halv 8. Då är det midsommarfirande på Ängen. Mysigt huh? Så nu tar jag och säger godnatt!


THE HOUSE IS WHERE THE HEART IS

Sitter hemma nu, efter en dag på jobbet. Idag har vi plockat blommor, lekt i kuddrummet och busat runt.

När jag tänker efter så känns det lite ledsamt att detta är min sista vecka där på Ängen. Usch, kommer sakna alla barnen ju! Tänk va kul, om man stöter på dom när dom är stora och så känner man igen dom, så kul det hade vart!

Nu tänkte jag faktiskt sova en stund, är helt slut efter en dag där. Och imorgon är det midsommarfest för alla föräldrarna, och då ska jag börja en timme tidigare. Gå upp klockan 6 känns inte roligt, men jag sover nog när jag kommer hem sen.

Vid halv 6 idag kommer nog Elin och Tomas, och då ska vi iväg till Burseryd. Där ska dom träna, men min svanskota är inte med mig så jag får stå över tränintgen idag och imon. Synd, jag ville verkligen träna idag.


just nu, utanför mitt fönster

IPHONE-UPDATE

Sitter i personalrummet nu, har rast. Den är dock slut om 3 minuter, så jag lär väl börja dra mig neråt till alla barn. Vi hörs när jag kommit hem istället, nu måste jag jobba!

YOU MADE MY DAY

Jag drog på lite Swedish House Mafia, och det första mamma säger är:
- Men Frida, vad är det för dunkadunka du fått på nu?
Jag tyckte det va den bästa kommentaren idag alltså.

Ialla fall, så ska jag nog snart sova. Är så fruktansvärt trött idag, och imon väntar en ny dag på jobbet. För er som inte vet så jobbar jag på en förskola i Skeppshult med barn som är 1-3 år. Riktigt söta, men man blir helt slut!

OCH det blev inget bildkollage innan, eftersom jag tog lite random kort istället. Men tog sen bort alla korten, dumt av mig.

Nu tänkte jag bara kolla två, tre bloggar och sen gå och lägga mig och kolla tv. Godnatt!


IN THIS CLOUDY DAY

.. så kan vi väl slänga upp en bild som man skrattar åt lika mycket varje gång?


sofie & jag, på påskafton!

WHATCHA GOT - DESSIE

Bloggarna gör sin grej - bloggar.
Artister gör sin grej - sjunger.
Men bloggare som sjunger .. PATETISKT är det enda jag kommer på.
Vad tycker ni om Dessies låt som släpptes igår? ..
Melodin är okej, men hennes röst är ju inte bäst!


BLOGLOVIN

Följ min blogg med Bloglovin

CLOUDY DAY

Idag har det varit riktigt mulet ute. Man kan tro att det ska börja regna vilken sekund som helst! Men icke, det är bara molnigt.

Jag drack precis upp min Hustler som jag tog när jag kom hem. Kom hem för en halvtimme sen ungefär, efter en 5 km cykeltur från Skeppshult.
Idag var Sabina och hennes förskola på Skeppshultskolan, så det blev ju att snacka med henne en stund. Slutade vid 3 idag. Softination!

Nu hade jag tänkt att städa mitt rum, för det är ju inte jätte fint här alltså. Kläder på hela sängen, och massa småsaker där också.
Tänkte göra en grej sen, ett bildkollage! Så ni får se sen, om det blir färdigt ikväll!


EMMY, SABINA & JAG <3

THE TRUTH IS IN MY EYES

Precis fixat lite på en bild. Blev ganska nöjd, inte så vanligt.

Jag och Amanda gjorde inte så mycket innan, och det vi gjorde är än så länge inte för allmänheten, men kan säga att vi tog kort på kläder!

Jag och mamma kollade på "Sommar på Liseberg" innan. Haha, det är rätt kul. Och Alexander Rybak är gullig som attan .. Dock är hans McDonalds-ögonbryn inte lika söta, men whaaatever?!

Nu ska jag ta och fixa mig, sen sova. Imon är det en ny jobbadag, då vi ska på utflykt på förmiddagen. Så det blir ju att ta med gummistövlar och regnjacka.
Slutar 3, så dagen går nog rätt fort imon. Rätt soft måste jag säga, bara eftermiddagen inomhus. Fett! (y)

Vi hörs imon istället, nu börjar jag bli trött! Godnatt.


THE MOST WONDERFUL PERSON

Nu sitter jag och Amanda här i mitt rum och snackar. Jag bloggar, hon läser FRIDA-tidningen, gulligt!
Jag sitter och snackar om att jag ska köpa en grön fake OnePiece från Gina Tricot. Älskar färgen sjukt mycket. Vad tycker ni?

Nu ska vi fixa lite, hemlisar! Hihih .. Så, vi hörs senare ikväll.

FIX FIX FIX

Bytt header nu. Den här blev bättre tycker jag, eftersom den andra blev helt .. random.

Ialla fall, så kollade jag lite på Bones, men det hände inte så mycket där .. Så gick ut och vattnade lite i drivhuset. Massa äckliga sniglar hade hittat dit, så jag blev en massmördare och hämtade snigelgiftet! Hoppas dom dog ..

Nu ska jag ta och fixa lite, länkar och sådant.

A LOST GAME

Nu har jag precis ätit, varma mackor fick det bli eftersom jag inte orkade fixa mat.

Matchen gick väl sådär. Det va ju knappt några från U17-laget som va med idag, utan flest från damlaget. Men ja, vi förlorade med 4-1, tyvärr!
För mig gick det rätt bra tycker jag, fick spela nästan hela matchen. Fick vila 5-10 minuter bara.

Dagen annars har inte varit så inressant, bara ätit och plockat undan på mitt rum. Men det behövs också!



NO TIME

Jag har ingen tid för att sitta vid datan nu på förmiddagen för ska fixa mat nu, sen ska jag spela match. Vi hörs senare.

GOODBYE SATURDAY

Nu ska jag sova, efter att ha suttit här sen 20.00. Alltså snart i 3½ timme. Försökt fixa headern, men den blir inte bra. Ska fixa imon istället!

Godnatt.

IT'S TIME FOR A CHANGE

Ny blogg, igen. Jag kan inte bestämma mig för vad som är bäst, och därför ville jag ha en ny blogg igen.
De som läst min blogg innan, vet att jag bloggat på Bloggplatsen ett bra tag. Ett riktigt bra ställe tycker jag! Men nu kändes det bra att byta ställe igen, tröttnar ganska lätt känner jag!

Ny blogg = Nya läsare
Alltså passar det nog bra med en 15 fakta-lista.

1. Hela mitt namn är Frida Olivia Marie Larsson ..
2. .. Men jag skäms över namnet Olivia.
3. Jag har inga syskon, men en mamma, pappa och en katt.
4. Jag börjar gymnasiet efter sommaren, och då blir det samhäll-media som gäller.
5. Alla har en favorit kompis, men jag har faktiskt inte någon favorit ..
6. .. Istället har jag några få som jag tycker fruktansvärt mycket om.
7. Jag älskar skrikiga färger, tillexempel chockrosa, illgul och limegrön.
8. Jag tycker om att sticka ut, att inte vara som alla andra.
9. Byz, Håkan Hellström och Danny är mina favoritartister inom Sveriges gränser ..
10. .. Men utåt är det Skrillex, Britney Spears och Pitbull som gäller.
11. Jag tycker det är störande med tjejer som inte vågar visa sig utan smink.
12. Jag har varit fjortis en gång i tiden, och vissa tycker att jag är det fortfarande ..
13. .. Och det är nog endast för mitt jätteblonda hår.
14. Mini Cooper är en bil som jag ska ha när jag blir äldre.
15. Jag försöker att leva livet, utan att ha massa problem.


RSS 2.0